Fashion Week İstanbul’un en yenileri

Türkiye’nin moda dünyasında adını daha çok duyurmasını sağlayan İstanbul Moda Haftası 12 Mart’ta başlıyor. Karaköy’deki Antrepo 3’te yapılacak defilelere bu yıl, etkinliğe ilk kez katılan modacıların Studio’daki sunumları eklenecek

Fashion Week İstanbul’un en yenileri

Salı günü başlayacak olan İstanbul Moda Haftası, bu sezon beraberinde pek çok yeniliği de getiriyor. Bunlardan ilki, 16 Mart’a kadar sürecek olan etkinliğin yapımını dünyada pek çok önemli moda organizasyonunu yürüten IMG Fashion’ın üstlenmiş olması. İkincisi ise resmi sponsorun Mercedes-Benz olması. Yani İstanbul Moda Haftası artık New York, Miami, Berlin, Sidney, Moskova ve Tokyo moda haftalarıyla aynı ellere emanet. Adı da bundan böyle İstanbul Fashion Week değil, Mercedes-Benz Fashion Week Istanbul olacak. Tüm bu gelişmeler Türkiye’deki moda sektörü için önemli bir dönemeci temsil ediyor kuşkusuz. Tabii yenilikler yalnızca isimlerle sınırlı değil. Moda haftası yine Karaköy’deki Antrepo 3’te yapılacak ama sergiler, moda söyleşileri gibi etkinliklerin artması ve zamanla şehre yayılması bekleniyor.

Yurt dışında fark edildiler, şimdi sıra İstanbul’da

Bu yıl tasarımcılar koleksiyonlarını sadece geleneksel podyumlarda tanıtmayacaklar. Organizasyon alanında eklenen ikinci mekan “Studio”da farklı sunumlar yapılabilecek. Bu yıl Fashion Week İstanbul’a ilk kez katılan genç tasarımcılar; Tuğba Ergin, Ece Gözen ve Lady Faith markalarıyla Nazlı Soylu-Tuğçe Ergün de önümüzdeki kış koleksiyonlarını Studio’da tanıtacak olan isimlerden.
23 yaşındaki Ece Gözen geçtiğimiz haftalarda Vogue İtalya tarafından En Vizyoner Tasarımcı seçildi. Tuğba Ergin’in G.O.D.D isimli markası Japonya, Kanada, İtalya gibi yedi farklı ülkede büyük mağazalarda satılıyor. Lady Faith’in kurucularından Nazlı Soylu, Diane Von Furstenberg’de desen tasarımcılığı yaptı, ardından markanın Türkiye müdürü oldu. Ortağı Tuğçe Ergün ise Montreal, London’s Imperial College gibi prestijli okullardan mezun. Özetle bu dört ismin her biri önce yurt dışında fark edildi, şimdi sıra İstanbul’da.

“Hedefim artistik kabiliyetimi gösterebilmek”
Tuğba Ergin

Milano, Tokyo gibi şehirlerde katıldığım moda haftalarında edindiğim tecrübelerden sonra İstanbul’da da koleksiyonlarımı sergilemek ve bu önemli organizasyonun bir parçası olmak istedim. Hedefim bir tasarımcı olarak artistik kabiliyetimi gösterebilmek, markamı anlatabilmek ve doğru kitleye ulaştırabilmek. Fashion Week İstanbul’un hem Türkiye hem de çevre ülkeler için çok önemli bir platform olduğunu ve öneminin zaman içinde daha da artacağını düşünüyorum.
Markamın özellikle dünya devlerinin yarıştığı ve yer almak istediği Japonya’da hızlı büyüyen bir satış grafiği var. Türkiye yurt dışında kreatif yönü ve yetenekli tasarımcılarından ziyade endüstriyel üretimiyle tanınıyor. Bu yanlış algının tersini ispatlamak gerek bence artık.
Fashion Week İstanbul’a ilk kez katılacak bir tasarımcı olarak Studio’da sunum yapmak da daha avantajlı. Kısa film eşliğinde, 30 dakika boyunca interaktif tanıtım yapacağım ve ziyaretçilere koleksiyonumu, hikayesini, kullandığım materyalleri aktarabileceğim. Koleksiyonumu avangart, cesur, güncel ve giyilebilir olarak tanımlayabilirim.

“Markamızı dünyaya tanıtmak adına attığımız ilk adım bu oldu”
Lady FaIth (Nazlı Soylu-Tuğçe Ergün)

Moda sektörünün bir araya geldiği bu organizasyonda yer almak, bir markanın global pazardaki yerini oluşturması demek. Biz de Fashion Week İstanbul kapsamında kurduğumuz ilişkilerin ilerde atacağımız adımlar için yol gösterici olacağına inanıyoruz. Hedefimiz de sanatla birleştirdiğimiz fonksiyonel tasarımlarımızın heyecanını katılımcılara hissettirebilmek.
Lady Faith’i 2012’de kurduk. Koleksiyonumuz sadece desenli üst giyim parçalarından ve elbiselerden oluşuyor. Renk ve desen farklılıklarına göre de üçe ayrılıyor; Love, Light ve Glam. Stillerimiz her vücut tipindeki kadınların tüm gün giyebilecekleri şekilde tasarlandı. Love koleksiyonunda tüp şeklinde kesimler ve canlı renkler öne çıkarken, Glam’de renkler siyah ve griyle birleşiyor. Light koleksiyonunda bol kesimler ve daha doğal renkler var.

“Tasarımlarımı giyecek doğru kitleye yakınlaşmak istiyorum”
Ece Gözen

FashIon Week İstanbul’a katılmak, yurt içi ve yurt dışında daha çok görünmemi sağlayacak. Daha önce aldığım En Vizyoner Tasarımcı ödülü yurt dışındaki tanınırlığım için güzel bir başlangıç noktası olmuştu, bunun daha da hızlanacağını düşünüyorum. Ayrıca tasarımlarımı giymek isteyecek doğru kitleye biraz daha yakınlaşmak istiyorum. Defile yerine sunum yapmanın avantajları ise çok fazla ve bunları sonuna kadar değerlendirmek için elimden geleni yapacağım. Defile çok daha ciddi ve sınırları belli olan bir tarz. Bu sınırlar ortadan kalktığında ortaya konulabilecek şov beni çok daha iyi yansıtıyor.
Bu koleksiyonumun temelini, bana Vogue Talents ödülünü kazandıran projemde geliştirdiğim üç boyutlu küp detayları oluşturuyor. Çok genç, cesur ve özgür bir koleksiyon oldu bence. n

18 Ekim 2019 Magazin Bülteni.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber