Cumartesi Hayatım nasıl değişti?

Hayatım nasıl değişti?

26.04.2008 - 01:00 | Son Güncellenme:

Milliyet’in Baba Beni Okula Gönder seferberliği 23 Nisan 2008’de üçüncü yılını kutladı. Bu sürede 110 bin eğitim destekçisi 26 milyon YTL’nin üzerinde katkıda bulundu.

Hayatım nasıl değişti

Milliyet’in Baba Beni Okula Gönder seferberliği 23 Nisan 2008’de üçüncü yılını kutladı. Bu sürede 110 bin eğitim destekçisi 26 milyon YTL’nin üzerinde katkıda bulundu. 7 bin 56 kızın üç yıllık eğitim bursu karşılandı, 25 kız öğrenci yurdu ile 7 köy okulu yapımı üstlenildi.
Bu  yıl BBOG’den faydalanan kız öğrenciler arasında “Okul Hayatım” konulu bir resim, şiir ve kompozisyon yarışması düzenlendi. Katılan çalışmalar; kızlarımızın kendi eğitim hayatlarını, yaşadıklarını, kavuştukları olanaklarla hayatlarında meydana gelen değişiklikleri anlatmalarına göre değerlendirildi. Toplam 840 çalışmanın katıldığı yarışmada birinciler dizüstü bilgisayar, ikinciler dijital fotoğraf makinesi, üçüncüler MP3 çalar kazandı. Ayrıca katılan bütün öğrencilere İngilizce-Türkçe elektronik sözlük hediye edildi.

Haberin Devamı

ŞİİR

Baba Beni Okula Gönder

Okulum benim her şeyim
En güzel rehberim benim
İnsanlığı öğrenirim
Baba beni okula gönder

Bir gün ben de başarırım;
Karanlığa ışık tutarım;
İnsanları kurtarırım;
Baba beni okula gönder

İnsanlara öğretirim
Doğru yolu gösteririm
Dertlerini ben çekerim
Baba, beni okula gönder...

Hastalanınca yanına gelirim
Şifa olur benim ellerim
Sıkıntıları ben yenerim
Baba, beni okula gönder

Belki avukat olurum
Haklarınızı savunurum
Haklılara hak bulurum
Baba, teşekkür ederim

Ardahan 75. Yıl İMKB YİBO öğrencisi Zeynep Şahin, üstteki Baba Beni Okula Gönder adlı şiiriyle ilköğretim birincisi oldu.

“Bütün umudumu kaybetmiştim”

Özlem Kul (Şiir dalında ilköğretim ikincisi / İzmir Ülkü İlköğretim Okulu)
İki hafta uğraşıp “Kitap” adlı şiirimi gönderdim. Daha sonra  ÇYDD’den gelen öğretmenler aracılığı ile yarışmaya katılan diğer şiirleri dinledim. Baktım ki benim şiirim ötekiler yanında hiç güzel değil, bütün umudumu kaybetmiştim. Evimizde bilgisayar yok, okuldaki bilgisayar derslerinde de sürekli yazı yazdırıyorlar, bir şey öğrenemiyoruz. Daha fazla uygulama olmalı.

Haberin Devamı

“Söğüt ağacıyla dertleşiyorum”

Aysel İnçamur (Şiir dalında ilköğretim üçüncüsü / İzmir Batıçim İlköğretim Okulu)
9 yaşından beri yazdığım şiirlerle dört defter bitirdim. Doğa, vatan sevgisi ve aşk hakkında yazıyorum. Yarışmaya katıldığım “Haydi Babalar Eğitim Zamanı” şiirimi 15 dakikada yazdım, yazarken babamdan etkilendim. Her zorluğa rağmen bizim okumamızı istiyor. Şiirden ve okulda dertleştiğim söğüt ağacından vazgeçemem.

“Aile özlemimi anlattım”

Tuba Koca (Şiir dalında ortaöğretim birincisi / Tokat Anadolu Lisesi-Niksar Çağdaş Yaşam Hıfzı Oğuz Bekata Kız Öğrenci Yurdu)
“Benim Umutlarım” şiiri İstanbul’da inşaat işçisi olarak çalışan babama ve köydeki anneme duyduğum özlemimi yansıtıyor. Aile hasretini ve gelecekteki hedeflerimi kaleme aldım. İki ablam ilkokuldan sonra okumaya devam edemedi. Yurtlarda kalan kız öğrencilerin duygu ve düşüncelerini başkalarıyla paylaşma imkanı verdikleri için herkese teşekkür ederim.

Haberin Devamı

“Kendimi güvende hissediyorum”

Esra İnal (Şiir dalında ortaöğretim ikincisi / Ağrı Hamur Lisesi Milliyet Çağdaş Yaşam Hamur Belediyesi Kız Öğrenci Yurdu)
Muş’ta doğdum, ailem okumam için beni Ağrı’ya gönderdi. Yurttan önce yakınlarımın yanında kalıyordum. Yurda yerleştikten sonra derslerime daha iyi ve düzenli çalıyorum. Yemekler harika, en önemlisi kendimi güvende hissediyorum. “Bir Yol” şiirimle bu yarışmaya katıldığım ve ödül kazandığım için de çok mutluyum.

“Görevimiz imkansızı başarmak”

Esra Solmaz (Şiir dalında ortaöğretim üçüncüsü / Ağrı Hamur Lisesi Milliyet Çağdaş Yaşam Hamur Belediyesi Kız Öğrenci Yurdu)
Lisede olduğum için çok şanslıyım. 12 kardeşiz, yedisi okuyor. Okuyabilmek için büyük mücadele verdik. Bizim görevimiz imkansızı başarmak. İmkansızı başarmaya çalışırken de en büyük yardımcılarımız ailemiz ve öğretmenlerimiz oldu. Bu yarışmada başarılı olmamda aldığım eğitimin önemli bir payı var. “Dokuz Yıl” ile ödül alınca şiire ilgim daha da arttı.

 RESİM

Haberin Devamı

“Doktor olup hayat kurtaracağım”

Nurşen İmran (Resim dalında ilköğretim birincisi / İzmir Karşıyaka 50. Yıl İlköğretim Okulu)
Amacım doktor olmak. İnsanların hayatını kurtaracağım. Baba Beni Okula Gönder kampanyasıyla okuyabiliyorum. Ailem yoksulluğumuzu hissettirmemek için harçlık veriyor. Arkadaşlarımın çoğu dershaneye gidiyor, ek ders alıyor. O nedenle onlardan  biraz geriyim. Ancak ailemi çok seviyorum ve çok mutluyum.

“Askeri okula gidip denizci olacağım”

Merve Kılıç (Resim dalında ilköğretim ikincisi / İzmir Narlıdere Oğuzhan İlköğretim Okulu) 
Sınıfımın birincisi, okulumun ikincisiyim. Askeri okula gidip denizci olmak istiyorum. Dersten kalan zamanlarda evi temizliyorum, yemek yapıyorum. Kıt kanaat geçiniyoruz. Ailem maddi sıkıntıyı bize hissettirmemeye çalışıyor. Dershane ücretimi Çağdaş Yaşamı Destekleme Derneği bursuyla ödüyorum.

Önce resim öğretmeni sonra ressam

Burcu Diril (Resim dalında ilköğretim üçüncüsü / İzmir 80. Yıl Eşrefpaşa İlköğretim Okulu)
Öğretmenliği ve resmi çok seviyorum. Önce resim öğretmeni olup yetenekli çocuklar yetiştirmek, emekli olduktan sonra da ressamlık yapmayı çok istiyorum. Doğa ve çevreyle ilgili resimleri yapıyorum. Pastel boyayı çok seviyorum çünkü daha güzel detay veriyor. Öğretmenimle birlikte okulun duvarlarını da boyuyorum.

Haberin Devamı

Babasının yanında ağlayan kız

Ümmügülsüm Polat (Resim dalında ortaöğretim birincisi / Kars Kazım Karabekir Lisesi-Milliyet Gazetesi Kız Öğrenci Yurdu)
Burada 150 kız kalıyoruz. Bu yurt açılmasaydı en fazla 10 kız okurdu. Yarışmadaki resimde bir kızdan bahsettim ve bunu iki karede anlattım. Babasının yanındaki bir kızın ağlayışını çizdim. Sonra kızı temizlik yapmaya zorlayan annesini çizdim. Kampanya kapsamında düzenlenen yarışmalar bizi heyecanlandırıyor. Başarımızı bu resimle ifade etmeye çalıştım.

Çölden hayata açılan kapı

Burcu Gültekil (Resim dalında ortaöğretim ikincisi / Kars Kazım Karabekir Lisesi-Milliyet Gazetesi Kız Öğrenci Yurdu)
Resimde okumadan önce hayatın bir çöl gibi olduğunu anlatmak istedim. Sonra da bir kapı açılıyor ve okula gidiliyor. Bu benim için hayata açılan bir kapıydı. O kapı birçok kız için daha açılmadı. Birçok arkadaşımız okula gelemiyor. Bu tür yurtlar açılırsa aileleri de gönderir. Resme karşı ilgim var ama polis olmak istiyorum. Resim benim için bir hobi.

“Abime bilgisayar almak için girdim”

Nursel Boz (Resim dalında ortaöğretim üçüncüsü / Gümüşhane Atatürk Lisesi-Kürtün Aydın Doğan Kız Öğrenci Yurdu)
Amacım Ticaret Lisesi’nde okuyan abime bilgisayar almaktı. Maddi durumumuz pek iyi olmadığı için bu yarışmaya katıldım. Resmimde, öğrencilerin ileriye dönük yeni hedeflerini vurgulamak istedim. İleride resim öğretmeni olmak istiyorum. 8’inci sınıfta resim kursu görmüştüm. Şimdi resim kursu görmüyorum ve üstelik okulda da resim dersimiz yok.

 KOMPOZİSYON

 “Masraf olmasın diye ailemi ayda bir görüyorum”

Deniz Ünal (Kompozisyon dalında ilköğretim birincisi / Bartın Kumluca Atatürk YİBO)
Öğretmenlerimiz projeden bahsettiğinde hayatımı anlattığım “Hayallerin Gerçekleşmesine Destek” kompozisyonumu yazdım. Okulda altı kardeş okuyoruz ve hafta sonları anne-babamızın yanına fazla masraflı olduğu için sırayla gidiyoruz. Ayda bir defa sıra geliyor. Okuyacağım ve iyi bir liseyi kazanıp matematik öğretmeni olacağım.

“Sanki babam göndermemiş gibi düşündüm”

Nurhayat Kazan (Kompozisyon dalında ilköğretim ikincisi / Kastamonu Seydiler YİBO)
Kompozisyonumun başlığı “Solmayan Çiçekler”. Sanki babam beni okula göndermemiş gibi düşünüp buna yönelik şeyler yazdım. Ben bir köy çocuğuyum. Köyde hiçbir kız öğrenci okula gönderilmiyor. Bu kampanya sayesinde arkadaşlarımız iyi bir yerlere gelebilecek. Belki geleceğin doktorları, öğretmenleri olabilecekler.

“Köydeki kızın azmini yazdım”

Müzeyyen Kimbil (Kompozisyon dalında ilköğretim üçüncüsü / Kastamonu Seydiler YİBO)
Her öğrencinin bu tür yarışmalara katılması, yeteneklerini ortaya çıkarması gerek. “Vazgeçmek Yok”  adlı kompozisyonumda, köyde yaşayan bir genç kızın ailesi tarafından maddi zorluklar nedeniyle okula gönderilmemesi ama daha sonra okumaya ailesini ikna etme azmini yazdım. Ben de okula ilk başladığım zaman zorluk çektim. Ama şimdi çok rahatım.

“Defter bitmesin diye harfleri küçük yazdım, yoksa babam okuldan alırdı”

Esma Pınar (Kompozisyon dalında ortaöğretim birincisi / Erzurum Nene Hatun Kız Lisesi-Aydın Doğan Kız Yurdu)
“Takvimdeki Yapraklar” kompozisyonumda yaşadıklarımı anlattım. İlkokula başladığımda da ailemin maddi durumu iyi değildi. Tavuklarımızın yumurtalarını gizlice götürüp köydeki bakkala satar ve karşılığında defter alırdım. Defterim hemen bitmesin diye harfleri çok küçük yazardım. Çünkü babama  “Defterim bitti” dersem beni okula göndermeyebilirdi.

Harika’nın zorlu mücadelesi

Harika Gül (Kompozisyon dalında ortaöğretim ikincisi / Erzurum Nene Hatun Kız Lisesi-Aydın Doğan Kız Yurdu)
Üçüncü sınıfa kadar babamın dayısının yanında okudum, yengem beni dövüyordu. Ortaokul için İstanbul’daki ablamın yanına gittim, orada da zengin çocuklar tarafından dışlandım. Lise için Erzurum’a döndüm, yurt açılınca rahat ettim. Okumamış olsaydım köydeki akranlarım gibi evlenmiş olacaktım. Hayatımı “Zorlu Mücadelem” kompozisyonumda yazdım.

“Babam bizi hamallık yaparak okutuyor”

Tansu Bayram (Kompozisyon dalında ortaöğretim üçüncüsü / Ağrı Hamur Lisesi Milliyet Çağdaş Yaşam Hamur Belediyesi Kız Öğrenci Yurdu)
Babam hamallık yaparak altı kardeşimi okutmaya çalışıyor. “Umuda Yolculuk” kompozisyonumda maddi imkansızlıklara rağmen okuyabilmenin zorluklarına dikkat çektim. Yurtta kalabildiğim için çok mutluyum. Ailemin çok parası yok ama bu yurt sayesinde yokluğu hissetmiyoruz, mükemmel bir ortamda barınıyoruz.