İnternette milyonlar fırsat kolluyor

Farklı şehirlerde indirim kuponları satışa sunan sitelerde kadınlar güzellik, erkekler yemek fırsatının peşinde

İnternette milyonlar fırsat kolluyor

Artık işe geliniyor, bilgisayar açılıyor, e-postalardan önce fırsat sitesinde o gün ne kampanya olduğuna bakılıyor. Giyim ile başlayan bu yeni alan, artık her sektöre ulaşmış durumda. Kimi zaman yüzde 90’ı bulan indirimlerle karşılaşmak mümkün. Ama hızlı olmak gerekiyor çünkü çoğu zaman en fazla bir gün süreniz oluyor ve yararlanacak kişi sayısı sınırlı. “Bu kadar ucuz mal ve hizmet satan siteler nasıl para kazanıyor?” sorusunun cevabını da şöyle özetleyebiliriz: Yapılan her satıştan belli bir komisyon ücreti alarak...


Groupon
2 milyon 200 bin üyenin yüzde 70’i kadın
*Groupon uluslararası bir şirket. Türkiye’de sehirfirsati.com adresinde faaliyet gösteriyor. Rakiplerine karşı en büyük farkı da bu şekilde yaratıyorlar. İleride sunacakları fırsatlar arasında Londra’da bir restoran ya da Paris’te konaklama bulunacak olması, onların avantajı. Şehir Fırsatı’nı, dünyadaki 38 ülkede sahip oldukları 40 milyondan fazla üye ile köprü olarak kullanacaklar.
*Groupon Türkiye Genel Müdürü Emre Ekmekçi’nin verdiği rakamlara göre Türkiye’de 2,2 milyon üyeye toplam 507 bin 717 adet kupon
sattı ve neredeyse 800 bin TL tasarruf ettirdi. Kullanıcıların yüzde 70’e yakını 18-34 yaş arasında. Yüzde 70’ini kadınların oluşturduğu üyelerin yüzde 50’si üniversite mezunu, yüzde 30’u yüksek lisans yapmış. Çalışanlar ağırlıkta olduğu için site genelde sabah saatlerinde daha aktif.
*Satılan fırsatların yüzde 40’ı yemek, yüzde 40’ı güzellik, yüzde 20’si aktivite... Benzer sitelerin çoğunda olduğu gibi erkekler için yiyece-içecek, kadınlar içinse güzellik sektörü gözde.

Yakala.co
Sevgililer Günü’de en çok kalpli kolye alındı
*Yakala.co sitesinin kurucu ortağı Mehmet Keteloğlu yeme-içme, kişisel bakım, etkinlik gibi devamlı alanların yanı sıra, Sevgililer Günü zamanı kalpli kolye ya da yıllık dergi aboneliği gibi dönemsel fırsatların da yoğun ilgi gördüğünü söylüyor.
*200 bin civarında aktif kullanıcısı bulunan sitenin bir ilginç yönü de, erkeklerin çoğunlukta olması (yüzde 53).

Markapon
Diksiyon dersi 10’da 1 fiyatına satıldı
*Diğer sitelerden farklı olarak, Markapon.com’daki erkekler (ki toplam kullanıcı sayısının yüzde 40’ını oluşturuyor), seyahat ve konaklama fırsatlarına ilgi gösteriyor. Kadınlarda ise güzellik tercihi aynı.
*Üye sayısını yaklaşık 1 milyon olarak veren Markapon Genel Müdürü Murat Demirhan, en çok satışın günlük bültene ilk bakılan 10.00 civarı ve akşam iş sonrası 21.00 civarında yapıldığını söylüyor.
* En çok ilgi çeken kampanyalarından birkaç örnek... Pera Thai’da 70 cl.’lik içecek eşliğinde iki kişilik yemek 160 TL yerine 80 TL, Şam-Halep-Malula-Hama-Humus ile Antakya gezisi dahil vizesiz Suriye turu 1078 TL yerine 539 TL, İletişim Akademisi’nde ünlü spiker Gülgün Feyman’dan bir günlük etkili konuşma ve diksiyon semineri 1000 TL yerine 100 TL.

Firmanya
Ofis ürünleri erkeklerin ilgisiyle karşılaşıyor
* Firmanya.com’un en çok ilgi gören kampanyaları arasında akıllı kalem, çok amaçlı çanta, hosting hizmeti gibi başlıklar var. Daha çok ofis çalışanlarına hitap eden bu fırsatlar tahmin edilebileceği gibi erkeklerin yoğun ilgisiyle karşılaşıyor. Yönetici ortak Metin Bencuya sitenin 100 bin üyesinin yüzde 75’inin erkek olduğunu söylüyor.
* Site üzerinden 10.00-12.00 ile 14.00-16.00 saatleri arasında daha çok kupon alınıyor.


Grupanya
“En çok alışveriş sabah ve öğle saatlerinde”
* Açıldığı günden beri yoğun ilgi gören Bayrampaşa’daki dev akvaryum Turkuazoo, Grupanya.com’un da en çok ilgi gören fırsatı olmuş. Bunun ardından Kız Kulesi Restaurant’ta kahvaltı, Dükkan Burger’de indirim gibi yemek ağırlıklı fırsatlar geliyor.
*1 milyona yaklaşan üyelerin yüzde 65’i kadın. Grupanya CEO’su Esra Sertoğlu, toplam satışlarının 535 bini geçtiğini söylüyor. Diğer siteler gibi erkekler gezi ve yeme-içme, kadınlar güzellik kampanyalarını tercih ediyor. Satışlar da daha çok sabah ve öğle saatlerinde...

Grupfoni
Zirvede sinema bileti var. 30 bin kişi aldı
* Kurulduğu dönemde kadın-erkek oranı başabaş giden Grupfoni.com’da zaman ilerledikçe kadınların ağırlığı hissedilir olmuş. Kullanıcıların yüzde 62’si 32 yaş üstü. Şirketin kurucu ortağı Burak Hatipoğlu 40 yaş üstü kitlenin bu tür sitelerle yakından ilgilendiğini söylüyor. Toplam kullanıcı sayıları 1 milyon 100 binin üzerinde.
* Bugüne kadar yayımladıkları yaklaşık 2 bin 300 fırsattan en çok ilgi göreni, 30 bine ulaşan satışla sinema bileti olmuş. Burada da sürpriz yok; kadınlar en çok güzellik-bakım, erkekler etkinlik ve yemek kategorilerinde fırsatları tercih ediyor. En yoğun alışveriş de 08.30-10.30 ve akşam saatlerinde gerçekleşiyor.

Piriveta
Burada sadece turizm fırsatları sunuluyor
*300 bin üyeli Piriveta.com’da kadınlar yüzde 90 gibi ezici bir çoğunluğa sahip. Alışverişler 11.00-16.00 arasında yapılıyor.
*Piriveta.com Genel Müdürü Okan Barlas sadece turizm fırsatları sunduklarını ve kullanıcılarının İstanbul ağırlıklı olduğunu söylüyor. “Kaçamak” diye tabir edilen yakın mesafelerdeki konaklama fırsatları yoğun ilgi görüyor. Kadınlar sauna, spa, hamam gibi hizmetleri de bir paket program dahilinde sunan turistik tesisleri tercih ediyor.
* En çok tutulan kampanyaları; konaklama kategorisinde Büyükada otelleri ve termal oteller, günübirlik kategorisinde
ise Abant ve kayak turları.

En yenisi Daybuyday
İndirimli özel alışveriş sitesi sektörü başlangıcını düşük fiyatlı kıyafetlerle yapmıştı. Bugün de aslında en popülerleri giyim ağırlıklı çalışan Markafoni, Limango ve Trendyol. Geçtiğimiz günlerde bu sitelere bir yenisi daha eklendi: Vakko’nun outlet çadırıyla açılış yapan Daybuyday. Sitede moda ve aksesuvar kategorilerinin yanı sıra kozmetik ve çocuk gibi kategorilerde yer alacak. Unnado, Paramini ve Limangokids’te ise yalnızca çocuklara, bebeklere ve hamilelere uygun ürünler satışa çıkarılıyor.



8 Aralık 2019 Magazin Bülteni8 Aralık 2019 Magazin Bülteni

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber