New York'un en ünlü Japon lokantası

New York'ta 12 yıldır aynı kalitede hizmet veren Nobu'da deniz ürünleri "pamuk" gibi yumuşak ve değişik lezzetlerle hazırlanıyor

Şimdilerde Nobu'yu dünyaya tanıtan ortağı Robert De Niro'nun adı geçmiyor. Varsa yoksa şef Nobu...Ne var ki Nobu lokantaları gördüğü beğeni nedeniyle giderek yayılıyor, çoğalıyor. Yakında McDonald's türü zincir olacak!Geçen yıl New York, Dallas ve Bahreyn'de üç yeni Nobu açıldı. New York'ta üç nobu var. Malibu, Aspen, Las Vegas, Miami Beach, Tokyo, Milano ve Londra'daki iki Nobu ile üç kıtadaki Nobu'ların sayısı 12'ye ulaştı. New York'ta 1994 yılında Nobu lokantası açıldığında kimse Nobuyuki Matsuhisa'yı tanımıyor, bu lokantayı ünlü oyuncu Robert De Niro'nun lokantası diye biliyordu. Nobu'lara ismini veren Nobuyuki Matsuhisa 1949 yılında Japonya'da bir kereste tüccarının oğlu olarak dünyaya geldi. Tokyo'da Matsei lokantasında balık kesmeyi öğrendi. 24 yaşında Japonya'dan ayrıldı. Peru, Arjantin ve Alaska'da başarısız deneyimler yaşadıktan sonra ABD'ye göç etti.Los Angeles'ta Matsuhisa lokantasında balık ve Japon yemekleriyle büyük beğeni gördü. Müşterilerinden Robert De Niro ortak olarak New York'ta bir lokanta açmaya onu ikna etti. Böylece ilk Nobu 1994'te New York'un Tribeca bölgesinde Hudson Caddesi üzerinde açıldı.Nobu'nun özelliği, bildiğimiz deniz ürünlerini farklı soslar ile hazırlaması. Lokantanın mönüsünde suşi denilen Japon yemeği de var ama müşteriler Nobu'ya suşi değil, farklı deniz ürünleri yemeye gidiyor.Bizim bildiğimiz levrek, tonbalığı, torik, kalamar, ahtapot, karides gibi deniz ürünleri marine edilmiş ve ince ince dilimlenmiş halde soslarla tatlandırılarak veya çok az pişirilmiş ve yine soslarla tatlandırılmış halde servis yapılıyor. Deniz ürünleri "pamuk" gibi yumuşak ve değişik lezzetlerle hazırlanıyor.Bizde deniz ürünü ya tavada olduğu gibi kızartılır ya da ızgarada. Her yerde de aynı şekilde hazırlanır. Farklı deniz ürünleri İlk açılan Nobu o kadar beğeni gördü ki, rezervasyon için günlerce bekleniyordu. Onun üzerine bitişiğindeki dükkanda 1998 yılında rezervasyonsuz "Next Door Nobu" ("Yan kapıdaki Nobu") açıldı. Ve daha sonra Nobu'ların sayısı arttı.12 yıl önce Nobu'da yer bulabilmek, ana salonda masa ayırtabilmek bir "statü" meselesi idi. Müşteriler giyimleri, duruşları ile doğru dürüst orta ve üst yaş grubundan New York'lular ve yabancılardı.Geçen akşam Nobu'ya, Tribeca'daki Nobu'nun ilk lokantasına gittik. Yer bulmakta zorlanmadık. Salonun ortasında bir masada oturduk. Salonda boş yerler vardı. Rezervasyon yaptırdıkları halde kapıda beklemeye mecbur kalan müşteri yoktu. Müşterilerin çoğu ortanın altındaki yaş grubunda gençlerdi. Giyim kuşam, günlük de değil, spor tarzı giyimdi. Gruplar o kadar yüksek ses ile konuşuyor, o kadar ses yapıyordu ki insan rahatsız oluyordu. Bir statü meselesi 12 yıldır bu lokantaya ve Next Door Nobu'ya geldiğimizde yediğimiz yemekleri paylaştık. İnce ince kesilmiş ve marine edilmiş tonbalığı parçalarının üzerine birer ince halka acı yeşil biber oturtulmuş ve soslanmış; tonbalığı salatası. Sonra daha iri parçalarla hazırlanmış fenerbalığı salatası. Sonra tavada hafif kızartılmış fenerbalığı, özel hazırlanmış kaya karidesi ve nihayet siyah fasulye soslu levrek... Bir şişe de St. Emilion Fransız şarabı. Üç kişi 150 dolar ödedik. Türkiye'de sıradan balık lokantalarında kişi başı 70 YTL'den aşağı fatura ödenmediğine göre Nobu, İstanbul'daki lokantalardan ucuz.Yazıyı bitirirken bir noktaya işaret etmekte yarar var. Lokanta sayısının artmasına, açılıştan bu yana 12 yıl geçmesine rağmen, yemeklerin lezzeti, servisi ilk günkü gibi. Bu nedenle Nobu, Nobu oluyor. İstanbul'dakilerden ucuz

19 Ekim 2019 Magazin Bülteni19 Ekim 2019 Magazin Bülteni

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber