Cumartesi Paris’teki bir mutfaktan 100 yıllık kozmetik devine

Paris’teki bir mutfaktan 100 yıllık kozmetik devine

08.08.2009 - 01:00 | Son Güncellenme:

Kozmetik firması L’Oreal 100’üncü yılını kutluyor. Firma dünya çapında 100 farklı sosyal sorumluluk projesine imza atacak

Paris’teki bir mutfaktan  100 yıllık kozmetik devine

Kozmetik markası L’Oreal’in hikayesi firmanın kurucusu Fransız kimyager Eugene Schueller’in Paris’te bir apartman dairesindeki minik laboratuvarında saça zarar vermeyen bir saç boyası icat etmesiyle başlıyor. Genç kimyagerin saç telini bilimsel yollarla iyileştirmeye çalışması yani alışagelmiş güzellik reçetelerini değiştirmek istemesi yaşadığı dönem itibarıyla oldukça devrimci bir hareket olarak kabul ediliyor.
Zira o dönemde güzellik bilimin ilgi alanına pek girmiyordu. Hatta üniversiteden mezun olurken saç boyası işine gireceğini duyan hocası Schueller’e bu işte bir gelecek olmadığını, boşuna vakit harcamamasını tembihlemişti.
Uyarılara kulak tıkayan Schueller ilk olarak saç dostu boyalar üretmeye başladı ve buradan yola çıkarak kurduğu şirketin ismini de Saçlar İçin Zararlı Olmayan Boyalar Şirketi (La Societe Française de Teintures Inoffensivenes Pour Cheveux) koydu.
Parislilerin saçlarını daha parlak, canlı ve güzel yapmak için araştırmalarına devam eden Schueller, 1928’de bugün marketlerde satılan pratik saç boyalarının öncüsü sayılan ilk hızlı oksitlenme boyası Imedia’yı icat etti. Şirket 1939’da L’Oreal adını aldı ve böylece firmanın reklamlarında da sık sık gördüğümüz araştırma merkezlerinin ilki açılmış oldu. Schueller’in “Büyük Boyama Üniversitesi” diye tanımladığı bu merkezlerde araştırmacılar saçları daha parlak, kuvvetli ve güzel yapmanın bilimsel yollarını aramaya başladılar.

L’Oreal’in ünlü yüzleri

Paris’teki bir mutfaktan  100 yıllık kozmetik devine

Reklam kampanyalarında sık sık popüler isimlere yer veren L’Oreal, 2009 tanıtımları için “Lost” dizisinde canlandırdığı Kate karakteriyle tanınan Evangeline Lilly ve bol Oscar’lı film “Milyoner / Slumdog Millionaire” ile yıldızı parlayan genç aktrist Freida Pinto ile anlaştı. Firmanın önceki kampanyalarında yer alan ünlüler arasında Linda Evangelista, Cindy Crawford, Claudia Schiffer ve Laetitia Casta gibi top modeller ile Scarlett Johansson, Milla Jovovich, Eva Longoria, Penelope Cruz, Jane Fonda, Beyonce ve Jessica Biel gibi isimler bulunuyor.

Türkiye’de 100 kız öğrenciye burs
L’Oreal 100’üncü doğum gününde dünya çapında bir dizi etkinliğe hazırlanıyor. Markanın hayata geçireceği projenin adı “100 Yıl-100 Proje”. Bu başlık 100 farklı ülkede gerçekleşecek bir dizi yerel projeyi kapsıyor. Türkiye’de “Yüzlerce Kıza Daha Güzel Bir Gelecek” başlığı altında bir proje hazırlanmış. Projenin temelinde daha iyi imkanlarda okumaları sağlanacak 100 kız öğrenci var. İki yılda beş ilde beş meslek okulundan 100 kız öğrenci L’Oreal bursundan faydalanacak.
L’Oreal Türkiye’nin Genel Müdürü Matthieu Serres Doğu Anadolu ve Güneydoğu Anadolu Bölgeleri’ndeki illere ağırlık vermek istediklerini söylüyor: “Okulların açılmasıyla çalışmalarımız hızlanacak. Amacımız yüksek eğitim imkanı bulamayan genç kızlarımızın okumasını ve meslek sahibi olmalarını sağlamak.”