Cumartesi Sportif lüks halka iniyor

Sportif lüks halka iniyor

25.10.2014 - 02:30 | Son Güncellenme:

Alexander Wang’in H&M’e özel hazırladığı koleksiyonun lansmanı New York’taki dev bir partiyle yapıldı. Herkesin merakla beklediği koleksiyonu yerinde inceledik

Sportif lüks halka iniyor

New York’ta önemli spor etkinliklerinin düzenlediği devasa bir atletizm salonu olan Armony Track’in içi tepeden tırnağa koyu griye bürünmüş. Herkes bir spor müsabakasına gelmiş gibi. Çünkü bu defa alışıldık defile düzeni ve podyumun yerinde tribünler var, davetlilere köpükten yapılan boks eldivenleri ve patlamış mısır dağıtılıyor. Bütün bunlar kim için olabilir? Cevap moda dünyasının enerjik çocuğu Alexander Wang.

Sportif lüks halka iniyor


“Aktif” gece hayatına çözüm sunan parçalar
H&M bugüne dek pek çok tasarımcıyla, her biri kendi içinde özel anlamlar taşıyan işbirlikleri yaptı. Ancak “uygun fiyata moda ve kalite” felsefesini benimseyen marka için Alexander Wang’in çok büyük bir önemi var. 30 yaşındaki tasarımcı, daha önce Karl Lagerfeld, Donatella Versace, Stella McCartney, Isabel Marant gibi endüstrinin yıllanmış isimleriyle güçbirliği yapan H&M’in şu ana kadar çalıştığı en genç kişi ve tek Amerikalı bir kere. Üstelik bu koleksiyonla H&M işbirliklerinin 10’uncu yılı kutlanıyor.
Süpermodeller, oyuncular, şarkıcılar, editörler, blogger’lar... Moda dünyasının en önemli isimleri, bu koleksiyonu ilk görenler olmak için gelmiş.
Defile başlıyor. Kişisel markası dışında Balenciaga’nın kreatif direktörlüğünü de yapan Wang, kendine özgü spor-lüks dokunuşlarını H&M’e de güçlü bir şekilde yansıtmış. Podyumda taytlar, dalış giysisi kumaşından yapılan sweatshirt’ler, su geçirmez montlar, fileli, kısa koşu üstleri, sırt çantaları, yüzücü gözlükleri hatta yoga matı var. Defile öncesinde düzenlenen basın buluşmasında konuştuğumuz tasarımcı, bu koleksiyon için başlıca ilhamını “sportif gece” fikrinden aldığını söyledi. Tabii bahsettiği gece yarısı sahilde koşmaktan ziyade, kulüpte
dans edilirken atılan ter!
Kadın ve erkek olmak üzere iki bölüme ayrılan koleksiyon neredeyse yalnızca siyah, beyaz ve gri renklerden oluşuyor. Daha önce markayla işbirliği yapan tasarımcılar H&M için arşivlerinin en sevilen parçalarını yeniden yorumlamıştı. Markanın danışmanı Margareta van den Bosch “Bu defa arşiv değil tamamen yepyeni bir koleksiyon var karşımızda. Alexander tamamen bize özel şeyler tasarladı” diye anlatıyor.

Yeni materyaller ve farklı teknikler
Moda dünyasının spor şıklık kavramına gitgide daha da ağırlık vermeye başlaması iki taraf için de önemli. Fakat bu koleksiyonun özelliği yalnızca sportif çizgiler sunuyor olması değil. Wang hemen hemen her koleksiyonunda sweatshirt’lere yer verir ama bu defa görünüm kadar fonksiyona önem vermiş, yeni materyaller, farklı teknikler denemiş. “Bir kıyafetin üzerinde su geçirmez yazıyorsa onun suya dayanıklı değil, gerçekten su geçirmez olması gerekir” diyor örneğin.
Yalnızca tasarladıklarıyla değil, kişisel stiliyle de ilham verdiğini söylemeden geçmeyeyim. Hem basın toplantısına hem de partiye gelen stil sahibi insanların çoğunluğu tıpkı Wang gibi tepeden tırnağa siyah ve spor ayakkabılar giymiş. Belli ki rahatlık, aktiflik ve sağlıklı yaşam fikirlerinin yarattığı akım, moda dünyasını uzun süre daha etkilemeye devam edecek.
New York’taki partiden sonra açılan pop-up mağazadaki alışveriş çılgınlığı ise 6 Kasım’da dünya ile aynı anda Türkiye’de de seçili mağazalarda yaşanacak. Peki ya sporla hiç ilginiz yoksa ne olacak? Endişelenmeyin, söylediğine göre Wang de hiç spor yapmıyormuş!

Haberin Devamı

Kısa kısa

Oscar de la Renta’ya veda
Moda dünyası, geçtiğimiz hafta efsanevi tasarımcılarından birine veda etti. Uzun süredir mücadele ettiği kansere yenik düşen 82 yaşındaki Oscar de la Renta, feminen ve zarif estetik anlayışını Latin genlerinden gelen bir seksilikle birleştirerek benzersiz kostümlere imza atmıştı. Üstelik yalnızca tasarımlarıyla değil, karizmasıyla da New York sosyal hayatının en sevilen isimlerinden biriydi.
Bugüne dek Audrey Hepburn’den Jessica Parker’a kadar pek çok yıldızı ve Jackie Kennedy gibi stil ikonlarını giydiren tasarımcı, son haftalarda George Clooney ile evlenen Amal Alamuddin’in gelinliğini yaptığı için de gündeme geldi ve markasının kreatif direktörü olarak Peter Copping’in adını açıkladı. Ona göre kıyafetlerini satın alabilecek maddi güce sahip bütün kadınlar hedef kitlesiydi ve çoğunlukla başarılı iş kadınlarına hitap ediyordu.
İki kez Amerikan Moda Eleştirmenleri Derneği’nden ödül alan De la Renta, 1973-1976 ve 1986 -1988 yılları arasında Amerikan Moda Tasarımcıları Konseyi’nin başkanlığını da yapmıştı.

Haberin Devamı

Destek çantası
Meme kanserinin tedavisi için çalışan Breast Health International’a destek kapsamında her yıl sınırlı sayıda özel çanta tasarlayan Tommy Hilfiger Group, bu yıl çantanın tanıtım elçisi olarak Naomi Watts’ı seçti. 829 lira etiketle satışa sunulan çanta, çıkarılabilir taba rengi askısıyla omuza asılarak da kullanılabiliyor.

Pharrell’le yolculuk
Bugüne dek pek çok markayla işbirliği yaparak farklı ürünler tasarlayan Pharrell Williams, bu defa 1848’de kurulan Moynat markası için mini koleksiyon hazırladı. Markanın ilk seyahat bavullarına selam yollayan ürünler arasında ünlü müzisyenin esprili tasarım anlayışını yansıtan tren şeklinde bir çanta da var.