Cumartesi Tasarımcılar teknolojiyle evlendi

Tasarımcılar teknolojiyle evlendi

25.06.2005 - 00:00 | Son Güncellenme:

Uzun yıllar teknolojiye karşı çıkan moda dünyası artık teknolojiyle flörte başladı. Hatta aralarında işi evliliğe kadar götürenler bile var

Tasarımcılar teknolojiyle evlendi

Kadınlar şartlar ne olursa olsun şıklıklarına daima önem verir. Mesela çoğu iş kadının kabusudur, şık kostümüne uyumsuz bir laptop çantası taşımak... Ya da spor salonunda koşu yaparken iPod'unu cepsiz eşofman giydiği için kullanamayan sportmen kadınlar, spor markalarının teknolojik aletler için neden özel tasarımlar yapmadığını düşünüp durur. Amerikalıların son mucidi Blackberry ise küçük bir laptop ve cep telefonu misali, kadınların yeni kurtarıcısı haline geldi. Ama bu küçücük aleti de koca iş çantasının içinde aramak tam bir zaman kaybı. Bütün bu sorunlar kadınları bıktırırken, moda dünyası da gelişen teknolojiye cevap vermeye başladı. Yıllar yılı moda ile teknolojinin evlenmesine karşı olan ünlü tasarımcılar, teknolojiyle sözlenmeye ve hatta nişanlanmaya karar verdiler. Şimdilerde lüks giyim markaları özel aksesuarlar tasarlarken, Nike ve Adidas gibi spor markalar ise teknolojiyle sporu bir araya getiriyor. Markalar onlar için seferber oldu Apple'ın meşhur icadı iPod ile harekete geçen markalar ve modacılar, daha sonra blackberry'ler, cep telefonları ve dizüstü bilgisayarlar için aksesuar koleksiyonlarına yepyeni tasarımlar eklemeye başladılar. Teknoloji markalarıyla moda dünyası bu ilişkiye hiç karşı çıkmadı; hatta ortak tasarımlara da imza atmaya karar verdiler. Bu akımın öncüsü ise teknoloji devi Philips oldu. Nike ile pantolonlara, bilekliklere ve sweatshirt'lere özel cepler koyarak spor yaparken müzik dinlemeyi kolaylaştırdılar. Coach ise dizüstü bilgisayarlar için çanta düşünen ilk marka oldu. Hem günlük çanta olarak hem de iş hayatında pratik bir kullanım yaratan bu aksesuarlar, en çok satılan ürünler arasında yer alıyor. Amerika'nın önce gelen markası Jimmy Choo ise ayakkabılarından sonra blackberry, cep telefonu ve dizüstü bilgisayar çantalarıyla kadınların tekrar kalbini çalıyor. Modacılar da kendilerine bu akım ile birlikte sponsor bulmaya başladı. Ünlü teknoloji markaları, kendi ürünlerine özel tasarımlar hazırlamasına için modacılara maddi ve manevi destek olmaya başladı. Son olarak Hewlett Packard Proenza Schouler'e, Nokia ise Zac Posen'e sponsor oldu. Modacılar cep telefonu tasarlıyor Modacıların teknoloji dünyasındaki etkileri bu kadarla da kalmıyor. Modacılar, aksesuar koleksiyonlarının dışında Siemens, Samsung gibi markalara da tasarımlar hazırlamaya başladı. Siemens'in Escada ile anlaşmasının ardından Samsung'da Anna Sui ile anlaşarak, moda ile cep telefonunun ilişkilerini pekiştirdi. Teknoloji lideri Siemens ve moda devi Escada'nın ortaklaşa ürettikleri yeni cep telefonu SL65 ESCADA, özel jean dizaynı ve üzerindeki swarovski kristalleriyle spor tarz ve gözalıcı şıklığı biraraya getiriyor. Dünyada sadece 7 bin adet üretilen SL65 ESCADA'lardan sadece 300 adeti Türkiye'de satılıyor. Cep telefonları ile farklılaşmak isteyen moda tutkunları için üretilen bu model üç sıra inci ve gümüş Escada logosuyla süslenmiş. Telefon tam bir moda aksesuarı olması açısından özel kılıfı ile birlikte satışa sunuluyor. Ünlü moda tasarımcısı Anna Sui, Samsung E315 için geliştirdiği Anna Sui Mobile by Samsung çalışmasıyla modern kadının temel aksesuarları arasında yer alan cep telefonunu yenilikçi bir açısıyla yorumladı. New York Moda Haftası kapsamında sınırlı sayıda üretilen ve Samsung ve Voque dergisi tarafından sunulan model, Anna Sui'nin trend belirleyici çizgilerini taşıyor ve yüksek teknolojiyi en son moda eğilimleriyle birleştiriyor. Üstelik telefonu alana yanında özel saklama çantasıyla ruj da veriliyor. Tabii tasarımlar sadece telefonlarla kalmıyor; bütün bu tasarımların dışında Louis Vuitton ve Swarovski'nin özel olarak tasarladığı iPod'ları da unutmamak gerekiyor.

Yazarlar