Cumartesi “Türk kadınlarının yüzde 80’i bedenini bilmiyor”

“Türk kadınlarının yüzde 80’i bedenini bilmiyor”

11.04.2009 - 01:00 | Son Güncellenme:

Türk kadınlarının yüzde 80’i sutyen bedenini bilmiyor. Yanlış sutyen satın alıyor. Özellikle de küçük sutyen almakta ısrarcı davranıyor. Bu durum göğüste deformasyona neden oluyor. Türkiye’de 18 yıldır satılan ama ülkemizdeki ilk mağazasını mayıs ayında açacak olan Alman iç çamaşırı markası Triumph’un Türkiye Genel Müdürü Ejder Aydoğdu “Konsepti Women’s Heaven / Kadınların Cenneti olacak mağazada göğüs ölçme hizmeti de sunacağız” diyor

“Türk kadınlarının yüzde 80’i bedenini bilmiyor”

Türk kadını iç çamaşırı modasını takip ediyor mu?
Türk kadınlarının çok az bir kısmı çamaşırın modasına uyuyor. Türkiye çamaşır konusunda Avrupa’dan hâlâ geride. Türk kadını iç çamaşırı alışverişini ihtiyacı olduğu için yapıyor. Avrupalı kadın ise iç çamaşırı kendini iyi ve seksi hissetmek için alıyor. Modayı takip ediyor. Renkler konusunda cesur davranıyor, sadece klasik renklere bağlı kalmıyor. Türk kadını ise siyah, beyaz ve krem renginden şaşmıyor. Avrupalı kadın gibi esnek değil, daha muhafazakar.

Türk kadını iç çamaşırını alt-üst takım olarak mı satın alıyor? Yoksa çamaşır çekmecesindekilerden yeni bir takım mı yaratıyor? 
Alt-üst uyumuna hiç dikkat etmiyorlar. Çok şık bir sutyen almaktan çekinmiyor ama altına külot alırken aynı özeni göstermiyorlar. Birbirleriyle uymayan takımlar yaratıyorlar. Seksi bir sutyenin altına pamuklu bir külot giymek gibi mesela. Avrupalılar dış giyiminin ve iç giyiminin uyumuna dikkat ediyor. Örneğin mor bir bluzla dışarı çıkacaksa içine mor bir takım giyiyor. 

Erkekler eşlerine veya sevgililerine ne tarzda iç çamaşırı hediye ediyor?
Özellikle kırmızı ve siyah renkte, dantelli, derin dekolteli modelleri tercih ediyorlar. 

İç çamaşırı kullanımında yapılan en büyük yanlışlar neler?
Yanlış beden sutyen almak. Bu hem sağlıksız hem de üzerlerindeki kıyafetin çirkin görünmesine yol açıyor. Yeni açılacak mağazamızda kadınlara göğüs bedeni ölçme hizmeti sunacağız. Bedeni ölçmeden sutyen satmayacağız.
Bir diğer yanlış da yıkama talimatlarına uymamak. Bu yüzden iç çamaşırı deforme oluyor ve ömrü kısalıyor. Tavsiyemiz özel iç çamaşırı yıkama torbalarını kullanmaları.   


“1960’lardan beri en çok toparlayıcı model satıyor”
En çok satan ürününüz hangisi?
Büyük göğüslü kadınların tercih ettiği Doreen adlı toparlayıcı sutyen. 1960’lardan beri en çok satan modelimiz o. Özellikle 40 yaşın üzerindekiler alıyor. 

İç çamaşırı modasında bu sezon neler var?
Bu sezon jakarlı kumaşlar, tül ve satenle birlikte kullanılıyor. Ayrıca fırfırlar, fiyonklar, danteller öne çıkıyor. Tasarımlarda krem, siyah, beyaz gibi klasik renklerin yanı sıra lacivert, sarı, mavi, mor, kahve tonları da var. Korseli sutyenler ve korseler kıvrımları belirginleştiriyor. Çift kat kaldırıcı sutyenler, seksi kalçalar için destekli iç çamaşırlar da yaptık. Genç kızlara yönelik Miss Triumph’ta pamuklu kumaşlar ve turuncu, pembe, gri, karamel gibi renkler bulunuyor. 

“Türk kadınlarının yüzde 80’i bedenini bilmiyor”



Ejder Aydoğdu: “İç çamaşırları özel torbalarda yıkanmalı.”


Altı dikiş makinesiyle başladılar şimdi 43 bin çalışanları var

Haberin Devamı

-Triumph’un hikayesi 1886’da Almanya’da altı tane dikiş makinesiyle başladı. Korse üreticisi Gottfried Spiesshofer ve işadamı Michael Braun Spiesshofer&Braun korse fabrikasını kurdu. Markalarına “zafer” anlamına gelen Triumph adını verdiler. Marka şu an 120 ülkede satılıyor, 43 bin çalışanı var.
-1920’lerde hafif korseler, az dikişli sutyenler tasarlandı. 1933’te ilk askısız korse ve önden açılabilen sutyen üretildi. İlk esnek sutyen askısı 1954’te yapıldı.
-Triumph ilk iç çamaşırı defilesini Londra Royal Albert Hall’da 1957’de gerçekleştirdi.
-O güne kadar görülen en büyük iç çamaşırı şovunu 1977’de yaptı. 
- 1990’larda ilk push-up sutyen modellerini Naomi Campbell ile tanıttı. 
- 1998 yılında Simply Soft adıyla dikişsiz sutyenler üretildi. 

“Türk kadınlarının yüzde 80’i bedenini bilmiyor”