Cumartesi “Veliler anaokulu seçiminde beklentileri yüksek tutmalı”

“Veliler anaokulu seçiminde beklentileri yüksek tutmalı”

01.10.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

Kemer Kids Garden Anaokulları yöneticisi Süheyla Köseler: “Anaokulları artık çocuğun geleceğinin şekillendiği, önemli kurumlar”

“Veliler anaokulu seçiminde beklentileri yüksek tutmalı”

Türkiye’nin çeşitli yerlerinden talep alan Kemer Kids Garden Anaokulları, İstanbul dışında ilk şubesini bu eğitim-öğretim yılında Bursa Bademli’de açtı. İzmir, Bodrum, Fethiye, Antalya, Diyarbakır, İzmit, Ankara ve Kayseri’den şube açmak için başvuru aldıklarını söyleyen kurumun Franchise Koordinatörü ve Zekeriyaköy Şubesi Müdürü Süheyla Köseler, anaokulu seçiminde velilerin müfredatı ciddiye almaları gerektiğini belirtiyor.

Haberin Devamı


* Anaokulu seçiminde velilerin öncelik vermesi gereken özellikler nedir?

Velilerin “Çocuğum oyun oynasın” düşüncesinin ötesine geçmesi gerektiğine inanıyoruz. Aileler beklenti düzeylerini yükseltmeli. Anaokulları artık aktif öğrenmenin yer aldığı, çocuğun geleceğinin şekillendiği önemli kurumlar. Müfredatı sorgulamak çok önemli. Çünkü 2-6 yaş çocuğun geleceğinin temellerinin atıldığı bir yaş dönemi. Bu dönemde sorgulayarak öğrenme ön plana çıkmalı.

* Siz ne tür programlar uyguluyorsunuz?

Biz Milli Eğitim Bakanlığı (MEB) müfredatının üzerine bir şeyler koyma isteği ile yola çıktık. Kurumlarımızda iki tane uluslararası eğitim modeli uygulanıyor: Çocukları sorgulamaya teşvik eden PYP (İlk Yıllar Programı) ile Kanada merkezli okul öncesi eğitim programı Maple Bear.

* Kanada merkezli bir eğitim programı seçmenizin nedeni nedir?

OECD’nin (İktisadi İşbirliği ve Gelişme Teşkilatı) son yıllarda yapmış olduğu eğitim ölçüm ve değerlendirme sonuçlarına göre Kanada ilk beşin içinde yer alıyor. Eğitim programlarını araştırırken karşılaştırma yaptık. Maple Bear adlı programda hedef kazanımların MEB’in çok üzerinde olduğunu gördük. 2004’ten beri bu programı uyguluyoruz. Öğretmenin elinde halihazırda yazılı müfredat olması zamandan tasarruf etmesini sağlıyor. Zamanını ders programlamakla geçirmiyor.

* Bütün öğretmenleriniz İngilizce biliyor mu?

Sınıf öğretmenlerimiz ile İngilizce öğretmenlerimiz ayrı. Bazılarının anadili İngilizce. Bunun da nedeni çocuklara aksan sorunu yaşatmamak. İngilizce, eğitim programımızın önemli bir kısmı. Çocuk eğitim programı dışında bahçede de İngilizce duyarak vakit geçiriyor. Yemek yerken yönergeleri İngilizce alması günlük dile hakim olmasına yardımcı oluyor. Dil eğitimi gündelik rutinin bir parçası.

* İngilizceye ev ortamından aşina olan öğrencileriniz de var mı?

Evde çocuklarına ingilizce konuşan anne-babalar da var. Çünkü zaten onların hedefi çocuğa küçük yaşta yabancı dil öğretmek. Burada İngilizcenin temelini sağlam atmaya çalışıyoruz ki ilkokulda rahatlıkla inşasına
devam edebilsin.

Haberin Devamı

“Bilgisayar karşısında çok vakit geçirmelerini istemiyoruz”

Haberin Devamı

* Çocukların okulda teknoloji ile arası nasıl?

Fransa’da 3 yaşına kadar televizyon yasak. Neden? Çünkü otizmi tetikliyor. Teknolojik gelişmeler sadece çocukları değil hepimizi asosyalleştiriyor. Öğrencilerimizi teknolojiyle çok haşır neşir etmemeye çaba sarf ediyoruz. Bu tabii kurum olarak teknolojiden uzak durduğumuz anlamına gelmiyor. Örneğin, Kanada menşeli öğretmen eğitimlerini Skype ile yapıyoruz. Ama çocukların bilgisayar karşısında çok zaman geçirmelerini istemiyoruz.

* Velilere de bu yönde uyarılarınız oluyor mu?

Eğitim ve paylaşım seminerlerimiz oluyor. Teknolojiyi yadsıma şeklinde değil ama dikkatli kullanılması yönünde uyarılarımız oluyor.