Yaz ramazanının resmi tatlısı: Dondurma

Ramazanın gelişiyle lezzetli yiyecekler iftar masalarında yerlerini almaya başladı. Yaz mevsiminin simgelerinden dondurma, serinletici ve düşük kalorili oluşuyla ramazan sofralarında öne çıkmaya aday

Yaz ramazanının resmi tatlısı: Dondurma

Sıcak yaz günleri geldi, çattı. Yazın en güzel getirilerinden bir tanesi de kuşkusuz dondurma. İçinde bulunduğumuz ramazan ayında olduğu gibi uzun saatler aç kalınan zamanlarda canımız yüksek kalorili yiyecekler, tatlılar çekebiliyor. İşte bu noktada hem düşük kalorili olması hem de vitamin ve mineral bakımından zengin olmasıyla en sağlıklı ve güzel seçenek olarak dondurma karşımıza çıkıyor. Düşük glisemik indeksi ve doyuruculuğuyla da ramazan ayının öne çıkan tatlısı olmaya aday. Sıcaklara karşı serinletici etkisi ve çocukların çok sevdiği eğlenceli bir tatlı olması da cabası.

Formuna dikkat edenler için ideal

Çağımızın en büyük sıkıntılarından bir tanesi olan obeziteyle mücadelede tüketilen gıdaların besin ve enerji değerleri büyük önem taşıyor. Dondurma önerilen şekil ve miktarda tüketildiğinde en düşük kalorili tatlılardan biri. Yani kilo kontrolüne dikkat edenler için en masum tatlı dondurma. Bir porsiyon baklava ortalama 300 kalori içerirken 100 gram dondurma yaklaşık 190 kalori içeriyor. Sütlü ve meyveli seçenekleri de diğerlerine göre daha az kalori içeriyor. Örneğin 2 top light dondurma, 1 porsiyon meyve ile eşit kaloriye sahip.

Dondurmaları yüksek kalorili hale getiren aslında bizleriz. Üzerine ekstradan konulan fıstık, karamel ve krokan gibi malzemelerle normalde 1 porsiyondan alacağımız kalori miktarını farkında olmadan oldukça artırabiliyoruz. Bu hususlara dikkat edildiğinde ise hem içeriğindeki vitamin ve mineral yoğunluğu hem de kilo kontrolüne yardımcı olma özelliğiyle dondurma ramazanın en fit tatlısı olmaya aday diyebiliriz.

Kilo problemlerinin en önemli sebeplerinden bir tanesi de porsiyon kontrolünün gerçekleştirilememesi. Yüksek kalorili bir besin küçük porsiyonda tüketildiğinde vücudun tolere edebileceği seviyede bir kaloriye sahip oluyor. Örneğin ramazanda eğer şerbetli tatlı tüketilecekse küçük porsiyonlarda tüketmeye dikkat edilmesi önemli. Küçük porsiyonda tüketeceğiniz şerbetli tatlıları da hafiftletmek ve serinletici bir tat eklemek için dondurma eşliğinde yiyebilirsiniz. Örneğin ramazanın gelenekselleşmiş tatlarından güllacı yanında Maraş dondurması ile sunabilirsiniz.

Sağlıklı ikram seçeneği

Dondurma ramazanda oruç tutanların iftar ve sahur arasında tüketebilecekleri sağlıklı ve tatlı bir seçenek olmasının dışında hafif ve ferahlatıcı olması sebebiyle oruç tutmayanlar için de güzel bir ürün. Sıcak yaz günlerinde kendinizi ödüllendirebileceğiniz masum bir tatlı. Aynı zamanda da iftardan sonra misafirlere sunulabilecek sağlıklı bir ikram. Yaz aylarına denk gelen bayramlarda da sofraları tatlandıracak bir lezzet olarak sahneye dondurma çıkıyor.

Dikkat edilmesi gereken nokta: Hijyen

Dondurma tüketirken dikkate alınması gereken hususların başında hijyen geliyor. Açık dondurma üretimlerinde denetim eksikliği ve sağlıksız koşullarla karşılaşma ihtimali olabiliyor. Dolayısıyla dondurma alırken paketli ve etiketlenmiş bilindik markaların ürünlerini tercih etmeye özen gösterilmesi önemli. Dondurma paketlerinin arkasında bulunan besin etiket bilgilerini inceleyerek yediğiniz dondurmanın içeriğiyle ilgili bilgi bulabilirsiniz. Hijyenik şartlarda üretilmiş ve güvenilir markalı paketli dondurma seçeneklerini tercih ederek sağlıklı bir seçim yapabilirsiniz.

Kendinizi ödüllendirin

Özellikle yaz aylarına denk gelen ramazan aylarında dondurmanın diğer tatlı seçenekleri arasında öne çıkmasının sebebi düşük kalorili ve serinleten bir seçenek olmasıdır. Oruç tutanlar için vücudu ve kalbi zinde tutmak önemli olduğundan hafif ve doyurucu bir ara öğün için de çok uygundur. Ayrıca çocuklar ve gençler için güvenilir markaların paketli dondurmaları sıcak yaz günlerinde kendilerine ödüllendirdikleri masum bir atıştırma olabilir. Sütlü tatlılar arasında içerdiği yüksek kalsiyum oranıyla dondurma sağlıklı bir tercih olacaktır.

İftar ve sahur arasında ara öğün

Ramazanda olduğu gibi, yaşanan uzun süreli açlık dönemleri metabolizmanın yavaşlamasına sebep olur. Halihazırda yavaşlayan metabolizma hareketsiz yaşam stili ve her gün tüketilen yüksek kalorili yiyecek ve içeceklerle de birleştiğinde kilo alımı kaçınılmaz olacaktır. Tüm gün süren açlıktan sonra bir anda hızlı ve fazla miktarda besin tüketildiğinde birtakım sağlık sorunları ile karşılaşılabilir. Reflü, hazımsızlık ya da gaz problemleri burada sayılabilecek sıkıntılara örnek olarak verilebilir.

Bu sebeple iftardan sonra yenecek olan besinleri zamana yayarak tüketmek, sahura kadar olan sürede ara öğünler
yapmak en sağlıklı uygulamadır. Dondurma da iftar ve sahur arasında yenecek olan ara öğünde hem doyurucu hem de hafif bir seçenek olabilir. Ayrıca dondurma yemenin mutluluğu artırdığı üzerine yapılan araştırmalar da göz önüne alındığında ara öğünü sevilen bir tatlıyla geçirmenin olumlu etkileri olacaktır. Yine iftardan yaklaşık bir saat sonra yapılacak hafif tempolu bir yürüyüş de öneriler arasındadır ve kalp sağlığı açısından önemlidir.

13 Kasım 2019 Magazin Bülteni.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber