SağlıkRSS
11.01.2010 - 09:47 | Son Güncelleme: 11.01.2010-9:50

D vitamini eksikliği çekiyor olabilirsiniz!

Sokakta daha az zaman geçirdiğimiz ve vücudumuzu olabildiğince sıkı bir şekilde kapattığımız kış ayları D vitamini değerlerinin tehlike sınırına düşmesine neden olabiliyor.

Sitene Ekle

Bu nedenle yılın bu aylarında vücudunuzdaki D vitamini oranı en düşük düzeylerde seyrediyor. Bazı araştırmacılar, koruma faktörü çok yüksek olan güneş kremlerinin de D vitamini eksikliğine yol açabileceğini söylüyor. Harvard'da yapılan bir araştırma, Amerikalıların yüzde 60'ının D vitamini eksikliği yaşıyor olabileceğini ortaya koyuyor. D vitaminine sadece güçlü kemiklere sahip olmak için değil, soğuk algınlığı ve gribe karşı bağışıklık sistemimizi güçlendirmek, kanserden ve kalp hastalıklarından korunmak için de ihtiyaç duyuyoruz. Ayrıca düşük D vitamini düzeyi, depresyona, aknelere ve ağrılara neden olabiliyor. 50 yaşına kadar olan yetişkinler günde 200 IU, 51-71 yaş civarında 400 IU, D vitamine ihtiyaç duyuyor. 70 yaş sonrasındaysa günlük D vitamini ihtiyacı 600 IU’ya çıkıyor. D vitamininin güneş dışında besinlerden de alabilirsiniz. Hangilerinden mi? Süt ve süt ürünleri, soya sütü, somon balığı, mantar, D vitamini katkılı kahvaltılık tahıllardan bolca yemenizde fayda var.Bu nedenle yılın bu aylarında vücudunuzdaki D vitamini oranı en düşük düzeylerde seyrediyor. Bazı araştırmacılar, koruma faktörü çok yüksek olan güneş kremlerinin de D vitamini eksikliğine yol açabileceğini söylüyor. Harvard'da yapılan bir araştırma, Amerikalıların yüzde 60'ının D vitamini eksikliği yaşıyor olabileceğini ortaya koyuyor. D vitaminine sadece güçlü kemiklere sahip olmak için değil, soğuk algınlığı ve gribe karşı bağışıklık sistemimizi güçlendirmek, kanserden ve kalp hastalıklarından korunmak için de ihtiyaç duyuyoruz. Ayrıca düşük D vitamini düzeyi, depresyona, aknelere ve ağrılara neden olabiliyor. 50 yaşına kadar olan yetişkinler günde 200 IU, 51-71 yaş civarında 400 IU, D vitamine ihtiyaç duyuyor. 70 yaş sonrasındaysa günlük D vitamini ihtiyacı 600 IU’ya çıkıyor. D vitamininin güneş dışında besinlerden de alabilirsiniz. Hangilerinden mi? Süt ve süt ürünleri, soya sütü, somon balığı, mantar, D vitamini katkılı kahvaltılık tahıllardan bolca yemenizde fayda var.

Etiketler:
Yorum Yazın
Gönder
Aşağıdakilerden hangisi okunmaz?
©Copyright 2014 Sitemizde yayınlanan haberlerin telif hakları gazete ve haber kaynaklarına aittir, haberleri kopyalamayınız.
İlginizi ÇekebilirX