Diş Fırçasını Etkili Bir Şekilde Kullanmak

Çoğunlukla dişlerimizi o anda acele ile veya rahat hissettiğimiz kadar fırçalayıp aslında yeteri kadar fırçalamamaktayız. İdeal diş fırçalama süresi en az 2 dakika olmalıdır ve bunun altına düşmemelidir.Bunun yanı sıra normal diş fırçalarının dakikada ortalama 100 hareketine karşılık, elektrikli diş fırçaları dakikada yaklaşık 30000 kez hareket ederek daha etkili temizlik sağlarlar. Normal diş fırçası da olsa elektrikli fırça da olsa doğru bir şekilde en az 2 dakika fırçalamak gereklidir.

Doğru diş macunu kullanımı

Diş macunu dişin kendi rengini ortaya çıkarır. Dişin kendi renginden daha beyaz bir etki yaratmaz. Diş macunundan beklenen şey yüzeydeki lekeleri çıkarabilmesidir. Bazı diş macunları içerdikleri özel formüllerle dişlerin daha beyaz görünmesine yardımcı olabilirler ama bu profesyonel bir diş beyazlatma işlemi kadar etkili bir sonuç veremez. Diş beyazlatma ya da dişin rengini açabilmek profesyonelce yapılması gereken bir işlemdir.

Diş ipi

Ortalama olarak 30 yaşının üzerindeki her iki yetişkinden birinde diş eti çekilmesi görülüyor. Dişlerimizi günde en az bir kez diş ipi ile temizlemek, plak ve Doğru Diş ipi kullanımıtartar oluşumunu önlemede yardımcı.  Diş ipi kullanımı diş eti hastalıklarının erken tedavisine yardımcı olur.Uyku sırada vücut daha az tükürük üretir. Bu da ağız içindeki bakterilerin diş ve diş etlerine daha çok hasar vermesine neden olur. Bu nedenle uyumadan önce dişleri ve dili fırçalamak ve diş ipi kullanmak bakterilerin atılmasında önemli rol oynar.

Diş fırçalama ve ip kullanımının ardından,  dişetlerinin iç kısımlarında ve ağzın kalan bölgelerinde etkin bir plak kontrolü ve ağız hijyeni için ağız çalkalama sularının etkili olduğunu biliyoruz, bunlar gün içinde sabah – akşam şeklinde kullanılabilir.Dişlerinizi fırçaladıktan sonra yaklaşık bir dakika ağzınızı çalkalayın. Karışımı yutmayın. Daha iyi sonuç elde etmek için gargara yaptıktan sonra yaklaşık 30 dakika bir şey yiyip içmeyin. Size uygun ağız çalkalama suyunu seçmek için diş hekiminize danışabilirsiniz.

 

Sağlıklı yiyecekler tüketin

Araştırmalar doğal yiyeceklerin diş sağlığında en etkili öğeler olduğunu gösterir.

Çilek ve ananas gibi meyveler yüksek liflidir ve bolca c vitamini içerir.
Ananasta bulunan sitrik asit ağız içi bakterilerle savaşta etkilidir.
(Asidik meyvelerin sürekli tüketimine dikkat etmek ya da asiditelerini dengelemek gerekir)
Lahana ve brokoli gibi sebzeler yüksek mineral içerir ve diş yapısını güçlendirir, diş erozyonu ve diş sararmasını önler.

Soğan gibi sebzeler ağız içi bakterilerin azalmasında etkilidir.

Kinoa içerdiği kalsiyum, magnezyum ve fosfor ile dişleri güçlendirir.

 

Diş Hekimi Onur Öztürk, instagram:

https://instagram.com/dronurozturk/

 

Diş Hekimi Onur Öztürk:

http://onurozturk.com/page/5/