Herhangi bir nesnenin bir eşyanın üzerinde durabilmesi için ağır olması gerekir. Ancak denizde durum tam tersidir. Kişi ne kadar ağır olursa olsun denizin tuzlu suyu kişiyi kaldırmaya yetecektir. Suyun kaldırma kuvvetinden faydalanmak istiyorsanız bir takım püf noktalarına dikkat etmeniz gerekir. 


Suyun üzerinde nasıl durulur?

Ayaklarınız zeminden kesildiği andan itibaren telaşlanıyorsanız boyunuzu aşmayacak yerlerde yüzmelisiniz. Boyunuzu aşmayacak yerlerde yüzün ve ayaklarınızı yukarıya doğru kaldırın. Bisiklette pedal çevirirmiş gibi ayaklarınızı sürekli hareket ettirin. Bu sayede hem suyun üzerinde çok fazla kalmış olacaksınız hem de bir zaman sonra kendiliğinden suyun üzerinde durabildiğinizi fark edeceksiniz. 


 

Denizde nasıl yüzülür?

Denizde yüzmek zannedildiği kadar zor bir durum değildir. Ve anlatılarak yapılmasının yanında uygularken öğretilmesi daha açıklayıcı olacaktır.  Ancak belli tekniklerle ve belirli ipuçlarını yakalayarak yüzme işlemini daha basit hale getirebilirsiniz.

Yüzme öğrenmeden önce suya balıklama atlamak kesinlikle tercih edilmemesi gereken bir durumdur. Böyle yapılması halinde karşılaşacağınız ufak bir aksi durumda denizden soğumanıza ve korkmanıza neden olabilir. 

Kendinizi devamlı suyun üzerinde tutmaya çalışın bu yüzme konusundaki en önemli husus olarak görülüyor. Suyun üzerinde kalmayı öğrendiğiniz zaman göreceksiniz ki siz yüzme işini başaracaksınız. İlerleme konusu ancak siz suyun üzerinde durmaya başladığınız zaman gerçekleştirilebilir. Normalde siz heyecan yapmadan kendinizi suyun üzerinde bırakırsanız suyun üstünde zaten durursunuz ancak çoğu kişi bu durumun farkında bile değildir.

Ancak yüzmeyi öğrenebilmek kadar yüzme teknikleri de oldukça önemlidir. Yüzme tekniklerini ne kadar iyi öğrenirseniz suyun içerisinde o kadar kıvrak ve estetik olursunuz.  

İşte yüzme türleri ve teknikleri…

Sırt üstü yüzme 
Sırt üstü yüzerken, belinize dikkat etmeniz gerekir. Belinizi dik olarak ayarlayıp parmak uçlarınızı gergin bir şekilde çırpmanız gerekir.  Aynı zamanda kollarınızı geriye doğru atarken avuç içlerinizin açık olmasına dikkat etmeniz gerekir.

 Kelebek yüzme 
Kelebek yüzme stili en zor yüzme stilleri arasında yer alır. Bu yüzme stilinde kolların ve bacakların belirli bir ahenk ve uyum içinde olmaları gerekir.  Aynı zamanda kaslarında kullanıldığı yüzme stilidir.

Kurbağalama yüzme 
Kurbağalama yüzme stilinde vücudun kaslarının yüzmeye karşı gelişmiş olması gerekir. Aksi taktirde su içinde ilerlemesi zor olacaktır. Kurbağalama yüzme stilinde kafa hariç  komple vücut suyun içerisinde eller ve ayaklar sürekli hareket halindedir.