Dijital PR nedir?

Dijital PR kavramı son yıllarda sıklıkla dile getiriliyor. Peki bu kavrama ne kadar hakimiz? İşte dijital PR'a dair mutlaka bilmeniz gerekenler...

Dijital PR nedir?

Dijital PR nedir?

İngilizce 'personal relations' yani 'halkla ilişkiler'in kısaltması olan PR, reklam ve tanıtım anlamında kullanılıyor. Geleneksel olarak bir şirketin halkla ilişkiler çalışmaları ağırlıkla gazete, dergi ve televizyon üzerinden yapılıyordu. Teknolojinin ilerlemesi ve internetin hayatımıza dahil olmasıyla birlikte pek çok firma dijital PR'a ağırlık verdi. Sosyal medya, blogger ve influencer'lar gibi dijital araçların kullanılarak yapılan PR'a dijital PR diyebiliriz. Hedef kitlesini etkilemeyi amaçlayan dijital PR'ı bir kenarda tutmak artık pek de mümkün değil.

 

 

Geleneksel PR ve dijital PR farkları

Geleneksel PR'da, tanıtımını yaptığınız ürünün nasıl bir etkileşim aldığını bilmeniz bir hayli zordu. Örneğin şirketinizin yeni ürününe dair basın bülteninin, bir gazete ya da dergide yer almasını sağladınız. Ancak bu basın bülteninin kimler tarafından okunduğunu, ne kadar dikkate alındığını kestirebilmeniz bir hayli güçtü. Dijital PR araçları sayesinde, bülteninizi tam olarak hedef kitlenize yönelik belirleyebilir, 'tıklamalar' sayesinde etkileşimi takip edebilirsiniz.

 

 

Dijital PR avantajları

  • İnternet üzerinde yayınlandığı için kalıcıdır, söz konusu tanıtıma 7/24 erişmek mümkündür.
  • Hedef kitlenize nokta atışı ile ulaşmanızı sağlar.
  • Ne kadar etkileşim aldığı somut olarak gözlemlenebilir.
  • Geleneksel PR çalışmalarına göre pratiktir.
  • Geleneksel PR çalışmalarına göre ekonomiktir.

 

 

Dijital PR ne kadar etkili?

Dijital PR kapsamında yapılan çalışmalar sayesinde, şirketinizin imajını güçlendirebilirsiniz. Günümüzde firmalar hem geleneksel hem de dijital yollardan PR çalışmalarını sürdürüyor. Ancak dijital PR'ın yakın gelecekte çok daha yaygınlaşacağını tahmin etmek o kadar da güç değil. Sosyal medyanın her geçen gün daha da yaygınlaşması, teknolojinin gelişmesi, dijital PR'ın sonuçlarının geleneksel olanla mukayese edildiğinde çok daha verimli olması sebebiyle dijital PR'ın gerekliliği doğmuş, doğru dijital PR stratejileri ile etkili sonuçlar almak mümkün hale gelmiştir.

 

Bu makaleye ifade bırak