1 Kasım'da yine bir Dijital Topuklar zirvesi düzenlendi ve bu yıl ben de dinleyici olarak katıldım.
 
Marka yöneticilerinden Influencerlara, gazetecilerden kitap yazarlarına kadar pek çok alandaki önde gelen kadın Dijital Topuklar'daydı.
 
Genel olarak faydalı bulduğum bir etkinlik oldu. Bir influencer nasıl olmalı? sorusuna da Bir influencer nasıl OLMAMALI? sorusuna da cevap niteliğinde isimler seçilmişti.
 
İşte dijital bir kadının gözünden Dijital Topuklar zirvesi:
 
- Influencer seçerken sadece takipçi sayısı değil influencer dediğimiz Instagram kullanıcısının konuşma dili, takipçilerinin organik olup olmadığı ve sağladığı fayda göz önünde bulundurulmalı. 300K takipçisi olması çekirdek takipçilerinin 300 bin olması anlamına gelmiyor. 10K takipçisi olan bir kullanıcı çok daha etkili olabilir. Markalar doğru seçim yapmalı.
 
- Sosyal medyada trolleri beslememek gerekli. "Don't feed the troll" diye de bir mottosu var böyle düşünenlerin. Zaten amacı ilgi çekmek olduğundan bu kişilere cevap vermek daha fazla ortalığı bulandırıyor. Streisand etkisi nedir bir araştırın bence :)
 
- Dijital dünyada artık her şeyi öğrenebilmek mümkün. Kod yazmaktan tasarıma kadar her konuda online dersler alabileceğiniz bir çok mecra var. 
 
- Khan Academy bunlardan biri. Ben html öğrenmek için kullanıyorum, siz de dilediğiniz konularda eğitim alabilirsiniz. E-learning işine biraz kafa yorun.
 
Sosyal medya stratejisi 
 
- Funda Güleç, küçük işletmeler için sosyal medya kullanma yöntemleri paylaştı. En keyifli ve faydalı konuşmalardan biri buydu. Sosyal medyayı markanızı/girişiminizi geliştirmek için mutlaka kullanmalısınız. 
 
Öncelikle hedef kitleniz kim? bunu belirlemelisiniz.
 
1. 24 altı : Instagram
2. 25-34: Instagram + SnapChat
3. 34-44: Facebook
4. 44 üstü: Facebook
 
Yaş aralığına göre en çok kullanılan sosyal medya uygulamaları bu şekilde dağılıyor. 
 
Yani?
 
Yani hedef kitlemizde 35-45 yaş aralığı var ise Instagram yerine Facebook'ta reklam çıkmak çok daha mantıklı.
 
Kagider başkanı Sanem Oktar müthiş öneriler paylaştı:
 
- Bir girişim söz konusu ise hedef kitlen "Anneler" gibi bir kitle olamaz. Çok daha diket gitmelisin. Hedefin "0-2 yaş bebek anneleri" olabilir. Aklındaki girişimin bir ihtiyaca cevap vermesi önemli. Yoksa başarı pek mümkün değil.
 
- Startupların %85'i ilk 3 yılda batıyor. Bu süreye "Ölüm Vadisi" deniyormuş. (İnsan bunu duyunca girişmeye korkuyor ama korkmayın : )
 
- 4 şeye ihtiyacınız olacak:
 
1. Yol haritası
2. Finans
3. Mentorluk
4. Avukat/Muhasebeci gibi konularda uzmanlar
 
 
- Sosyal medya hesabını organik bir şekilde büyütmek için neler gerekli?
 
Günde 4 post paylaşıyorsan;
 
1. post: Motive edici
2. post: İşle ilgili duyguları içeren
3. post: Satış odaklı
4. post: Kapsayıcı/genel
olmalı.
 
1 içeriğin dijital ortamda ömrü ne kadar?
 
Blog: 2 sene
Twitter: 18 dakika
Instagram: 21 saat
Facebook: 5 saat
YouTube: 28 saat
 
Dijital Topuklar'da ne daha iyi olabilirdi?
 
- Startup yöneticilerinin yanı sıra bu işin mutfağındaki developer dediğimiz program/uygulama geliştiricileri de görmek/dinlemek isterdim.
 
- Teknik organizasyon çok çok daha iyi olabilir. Pek çok sunum yarım kaldı.
 
- Salon ilk oturumda morgu aratmayacak kadar soğuktu. Neyse ki sonradan bu sorun çözüldü.
 
- Başarısız olmuş bir girişim sahibini de görmek isterdim. "Neler yapmamalısınız?" sorusunun cevabını dinlemek istedim.
 
- En ilgi çeken konular tek bir oturuma denk gelmişti. Konuşmacılar daha doğru planlanabilir ve tüm gün konsantrasyon sağlanabilirdi.
 
Eminim ki seneye çok daha iyisi olacak. Böyle böyle öğreneceğiz ve öğreteceğiz.
 
Ve kesinlikle evet.
 
Kadınlar dünyayı değiştirecek!
 
Gizem Aydoğan