Gündem Dijital yayıncılığın amiral gemisi

Dijital yayıncılığın amiral gemisi

14.03.2017 - 02:30 | Son Güncellenme:

Dijital haberciliğin lideri Milliyet.com.tr, 2017’ye de atılımla başladı. Milliyet.com.tr Ürün Geliştirme Direktörü Selahattin İmamoğlu “Yeni trendlere ve özellikle mobil alandaki çalışmalara ağırlık vereceğiz” diye konuştu

Dijital yayıncılığın amiral gemisi

Aylık 21 milyon aktif kullanıcıya sahip Milliyet.com.tr 1996 yılından beri Türkiye’deki haber siteleri arasındaki liderliğini sürdürüyor. Günde ortalama 800 haberi okuyucuyla buluşturan Milliyet.com.tr teknolojik yenilikleri de çok yakından takip ediyor. Milliyet.com.tr Ürün Geliştirme Direktörü Selahattin İmamoğlu 2017 planlarını anlattı:

Haberin Devamı

Milliyet.com.tr okuyucusu kimdir, okuyucuyu nasıl ulaşıyorsunuz?

Milliyet.com.tr, Türkiye’de dijital yayınına başlayan ilk haber portallarından biri. Yirmi yılı aşkın yayın hayatında, her zaman en çok tercih edilen haber sitesi pozisyonunda yer aldı. Haberlerin doğru, hızlı, detaylı olması, her konuya yer vermesi ile yıllar içinde fark yaratan Milliyet.com.tr Türk okuyucusunda alışkanlık yaptı. Sonuç olarak Türkiye’de, Milliyet.com.tr’ye hem mobil, hem masaüstü cihazlarda en çok ziyaret edilen haber sitesidir. Bu gözle baktığımızda Türkiye’de Internet kullanıcılarının büyük bir bölümü Milliyet okurudur, diyebiliriz.

Mola ile yazar ol

Ziyaret sayılarınızı ve rekabet hakkında daha detaylı bilgi paylaşabilir misiniz?

Haberin Devamı

Türkiye’de toplam dijital popülasyon 42 milyon olarak hesaplanmıştır. Comscore verilerine göre bu kişilerin 30 Milyon’u haber siteleri ile etkileşimde bulunmaktadır. Milliyet.com.tr olarak çoklu platformlardan 21 milyon tekil kişiye erişiyoruz. Bu rakamlarla toplam internet kullanıcılarının yüzde 50’sine, haber okurlarının ise yüzde 70’ine erişmekteyiz. Hem Mobil’de hem Web’de Haber siteleri içerisinde birinci sıradayız. Editörlerimiz günlük 800 haber derleyip okuyucu ile buluşturuyor. Bunun yanında 100’e yakın günlük video üretimi yapıyoruz ve farklı sosyal mecralarda da okuyucularımız ile 500’den fazla günlük haber ve içerik paylaşımı yapılıyor.

2017 planlarınız neler?

İnternet okuyucusu, içeriği mobil cihazlarla tüketmeye başladı. Bu tüketim değişikliği çok hızlı bir şekilde gerçekleşti. Kısa sürede edinen tecrübelerimizi, mobil uygulamalar ve mobil erişim platformları için uygulamamız gerekir. 2017 yılında kaynaklarımızın önemli kısmını bu yönde kullanmayı hedefliyoruz. Bunun yanında yayını içeriğimizi genişletecek kategoriler için çalışmalarımız devam ediyor: Teknoloji, Tatil, Kobi, TV gibi. Okuyucularımızın oluşturacağı içerik platformuna olan ‘Mola’ için büyük bir atılım içindeyiz.

Mola, genç okurlarımıza yönelik çok önemli bir proje. Bilgisayarda ya da mobil ortamlarda çok kolay bir şekilde kendi içeriklerini yükleyip, Milliyet Mola sayfalarında yayınlayabiyorlar. Yetenekli ve yaratıcı okurlarımıza, kendi içeriklerini çok büyük bir yayın mecrasında yayınlama fırsatı veriyoruz. Milliyet Mola, her çeşit eğlenceli, ilginç, yaratıcı içeriği bulabileceğiniz çok dinamik bir dünya olacak. MilliyetTV ve SkorerTV markalarımızın yayın formatı ve ön yüz değişikline gidiyoruz. Bunların yanı sıra dönemsel projelerimiz devam edecek.

Haberin Devamı

İnternet yayıncılığının yeni trendleri neler?

Yeni trendler konusunda Milliyet.com.tr her zaman öncülük etmiştir ve bu geleneğini sürdürmeye devam edecek. Bizim için 2017 de öne çıkan konular: Data Driven Journalism (kişisel içerik sunmak)

Kişiye özel haber

Geliştirilmiş chat bot uygulamaları, sesli haber, 360 derece video. Ayrıca farklı platformlar için içerik dağıtım sistemi kurmak daha da önem kazandı, güçlenen platformlarda içerik dağıtma stratejisi kritik, içeriklerimizi daha genç kitlelere ulaştırmak için yeni stratejiler geliştiriyoruz.

Haberin Devamı

Mobilde planlarınız neler?

Mobil bizim için artık birinci öncelikli platform konumuna geldi. Mobil cihazlara gelen ziyaretçilerimizi daha fazla içerik tükettirebileceğimize inanıyoruz ve bu konuda çözümler geliştiriyoruz. Sosyal medya kaynaklı ziyaretçilerimiz için de özel tüketim stratejisi geliştiriyoruz. Uygulamalarımız çok yakında yeni yüzleri ile okuyucularımızın karşısına çıkacak. Video içerikleri mobil platformlarımızda da daha çok öne çıkmaya başlayacak. Bunların dışında sadece mobile özel yayın platformumuz olan yeni markamızı lanse ettik: Sonra Ne Oldu. Sonra Ne Oldu, mobile özel formatta özetlenmiş haberlerin yer aldığı, olayları günün koşuşturmacası içinde hızlıca takip edebileceğiniz bir haber uygulaması. Kişiselleştirme özelliği sayesinde içinde hangi haberlerin yer alacağına siz karar verebiliyorsunuz. Merak ettiğiniz konu ya da olayları takibe aldığında, size o konular için özel sayfalar yaratıyor. Her gün daha hızlanan yaşamımızda gündemi takip etmenin çok verimli bir yolu.

Haberin Devamı

Canlı yayın ve prodüksiyon

Özel projeler var mı?

Markaların hedef ve ihtiyaçları doğrultusunda web ve mobil platformlarda özel projeler üretiyoruz. Dijital platformlarımıza entegre çalışmalar, Milliyet gazetesi ile entegre 360 derece projeler, native (doğal) içerikler, kampanyalara özel zenginleştirilmiş media çalışmaları, özel interaktif içerikler, canlı yayın/video prodüksiyonlar ve mobil platforma özel çalışmalar üretiyoruz.

Kullanıcılarınızın davranışlarına özel reklam gösterimi var mı ?

Yaklaşık 3 yıldan beri Milliyet’e gelen okurlarımızın davranışlarını inceleyerek, onlara özel reklam gösterimleri yapıyoruz Bu konuda, dünyada diğer büyük yayıncıların da anlaşmalı olduğu DMP firmalarından biri Lotame ile anlaştık. Sitemize gelen okurlarımızın, kendi tercihleri doğrultusunda, reklam yayınlarında da en iyi deneyimi yaşamasını hedefliyoruz. Türkiye’de bu konuda çalışmaları başlatan ilk mecra olmaktan da mutlu ve gururluyuz.

Yeni projeler yolda

Milliyet.com.tr Ürün Geliştirme Direktörü Selahattin İmamoğlu, uygulamaya koydukları yeni projelerin yanı sıra yeni atılımlar için de çalışmalara devam ettiklerini dile getirdi. İmamoğlu, “Yeni teknoloji ve trendlere paralel yeni süprizlerimizle lider konumumuzu sürdürmeyi planlıyoruz” diye
konuştu.