Uzun süredir diyet yapıyorsanız 2 haftalık küçük bir araya ne dersiniz? Nuala Byrne ve arkadaşlarının yaptığı bir çalışmadan bahsedeceğim size. 25-54 yaş aralığında olan 51 obez erkek katılımcı ile yapılan bir çalışmada katılımcılar rastgele 2 gruba ayrıldılar. Bir grup 16 hafta süren kalorisi kısıtlanmış diyeti takip etti. Diğer grup ise yine aynı kısıtlı diyeti takip etti fakat 2 haftalık kilo koruma programı ile diyetlerine ara verdiler.  Bu döngüye 30 hafta boyunca devam edildi. Yani toplamda 16 hafta kalorisi kısıtlı diyet uyguladılar. Sonuçlara bakıldığında 2 hafta ara verilen grupta kilo kaybı sürekli diyet yapan gruba göre daha fazla oldu ve diyet sonrasındaki 6 ay gözlemlendiğinde kilolarını daha iyi korudukları görüldü. 

   Vücuda alınan enerji azaldıkça metabolizma da yavaşlıyor. Aslında buna metabolizmanın savunma mekanizması diyebiliriz. Vücuda az besin girdikçe az enerji ile yaşamsal faaliyetleri sürdürebilmek için vücudun harcadığı enerji yani metabolizma hızı yavaşlıyor. Dolayısıyla kilo kaybı gittikçe yavaşlıyor, hatta duruyor. Sadece diyetten sıkıldığınızda değil, kilo vermeniz durduğunda da 2 haftalık küçük bir tatil hem vücudunuza hem zihninize iyi gelecek! 

Kaynaklar:

International Journal of Obesity

Dyt. Seba Sarıtepe

instagram: @fitguidebyseba