Marketlerde satılan sağlıksız atıştırmalıkları ve tatlıları yemek ya da çocuğunuza yedirmek yerine, kendi mutfağınızda sağlıklı versiyonlarını yapabilirsiniz. İşte tatlı krizlerine birebir, düşük kalorili tatlılar…

Sağlıklı ve ev yapımı: Dondurma

Tatlılar içerisinde belki de en zararsız seçenek düşük kalorili dondurma olacaktır. Yaklaşık 100 kalori olan bu dondurma aynı zamanda yüksek oranda kalsiyum içerir. Dondurma normal içerdiği süt sebebiyle glisemik indeksi düşük bir tatlıdır yani uzun süre tok tutar ve az kalorilidir. Bir top dondurma yaklaşık 60 kaloridir ve 2 top dondurma yerine geçebilecekler 1 adet meyve ve yarım bardak süttür. 

Malzemeler:

•1 litre süt
•1 paket labne
•1 çorba kaşığı sahlep
•1 paket vanilya
•Tatlandırmak için pekmez, bal ya da reçel 

Yapılışı: 

1 litre sütü, 1 paket labneyi, 1 çorba kaşığı sahlebi, 1 paket vanilyayı ve tatlandırıcıyı (pekmez, bal ya da reçel) bir kaba ekleyin ve mikserle çırpın. Karışımı buzluğa koyun. Ara ara buzluktan çıkarıp çırpmanız önerilmektedir. İstenildiği takdirde içerisine buz da eklenebilir. Sunum için üzerine kurutulmuş meyve parçaları serperek hoş bir görüntü elde edebilirsiniz.

Çocuklar buna bayılacak: Elma Cipsi

Elma tatlı olduğu için herhangi bir tatlandırıcıya ihtiyacınız olmayacak ve bu cips atıştırma ihtiyacınızın en sağlıklı çözümlerinden birisi olacak.

Malzemeler:
•3 kırmızı elma
•Limon suyu
•Biraz tarçın

Yapılışı: 

Elmaları (tercihen kırmızı) yıkayıp kabuklarını soymadan cips gibi ince ince kesin. Kestiğiniz elmaları limon suyu ile hafifçe ovalayın ve limon aromasını yedirin. Fırına vermeden önce üzerine serpeceğiniz bir miktar tarçınla tokluk hissi oluşmasını hızlandırabilirsiniz. Yağlı kâğıt serdiğiniz tepsiye elma dilimlerini dizin. Önceden ısıtılmış 120 oC fırında yaklaşık olarak yarım saat pişin. Fırından çıkardıktan sonra ılımasını bekleyerek tüketebilirsiniz.