Diyet ve spor, kişinin zayıflamasını sağlayan iki büyük etken. Ancak çoğu kişi genelde kilo almaya neden olan bazı alışkanlıklarının farkında değildir. Halbuki basit ayrıntılara dikkat etmek dahi hem sağlığı korumak hem de formda kalmak için büyük önem taşır. Önemli olan yapılanların kalıcı olması. Bunun için zayıflatan 12 altın kuralı Diyetisyen Pınar Kural Enç’ten öğrendim.


1. Her sabah uyanınca ilk iş iki büyük bardak oda sıcaklığında  su için. Kilo vermek ve kiloyu korumak adına sıvı tüketimi çok önemlidir.
2. Gün içinde en az iki litre suyu bitirmiş olun. Suya arzuya göre taze limon suyu, elma sirkesi veya çubuk tarçın ekleyebilirsiniz. Hatta içine bitki çayı poşetlerinden atıp daha lezzetli ve kan şekerini az da olsa yüksltecek bir sıvı alımı gerçekleştirmiş olursunuz.
3. Yemekten 30 dakika önce içtiğiniz su yemek esnasında fazla yemek yemenizi engeller.
4. Salatalarda veya yemeklerde kullanılan soslara dikkat. Özellikle dışarıda yediğinizde sossuz sipariş vermek sizi bir adım öne götürür. Kendi sosunuzu kendiniz ayarlayın. Tuz kullanımına dikkat edin.
5. Sağlıklı zayıflama konusunda ilk kural: Aldığınız kaloriden daha fazlasını yakmalısınız. Örneğin, 3.500 kalorinin yaklaşık yarım kilo yağa eşit olduğunu göz önünde bulundurarak, günlük beslenmenizden 500 kalori eksiltirseniz bir haftada yaklaşık olarak yarım kilo yağ kaybedebilirsiniz. (500 kalori x 7 gün = 3.500 kalori)
6. Daha disiplinli kilo vermek istiyorsanız, kola, alkol, gazlı içecekler, hazır kutu meyve suları içmeyin.
7. En büyük öğünüzü sabah 11.00 ile öğleden sonra 16.00 arası yiyin.
8. Ara öğünsüz diyet, ASLA! Mutlaka kendi yaşantınıza göre saatleri planlayarak ara öğün yiyin. Bu, kan şekeri regülasyonunu sağlayacağı için, metabolizmayı hızlandırır.
9. Düzenli süt veya yoğurt tüketin. Özellikle tarçınlı süt, yağ yakımını hızlandırır.
10. Kahvaltıyı kesinlikle atlamayın. Kahvaltı en önemli öğündür. Kendinize farklı kahvaltı seçenekleri yaratın.
11. Hergün açıkhavada en az 30 dakika yürüyün. Park, koru, deniz kenarı tercih edebilirsiniz. Tabii ki düzenli uyku çok önemli. Sadece kilo vermek için değil stresi atmak için de fiziksel aktivite şart.
12. Günlük su tüketimini böyle artırın:
Pek çoğumuz malesef su içme alışkanlığını kazanmış değiliz. Su içmeyi genellikle unutuyoruz. Halbuki gün içinde yeterli miktarda su tüketmek sağlık için olduğu kadar kilo kontrolü için de çok önemli.
- Güne su ile başlayın! Her sabah uyandığınızda 1 büyük bardak su için, bu davranışı alışkanlık haline getirin.
- İşyerinizde, evinizde masanızın üzerinde her zaman temiz ve cam bir şişede su bulundurun.
- Çay ve kahve içmekten su içmeyi unutuyorsanız; buna artık bir dur demenin zamanı gelmiş. Size önerim; çay/kahve kupanıza arada su koyup tüketmeniz... Bir defasında çay, diğerinde su koymak gibi sırayla da yapabilirsiniz. Böylece su tüketiminiz otomatikman 2 katına artacaktır.
- Su içmeniz gerektiğini hatırlatan minik post-it kâğıtlar size yardımcı olabilir. ’Su içmeyi unutma’ şeklinde notlar aldığınız post-it leri monitörünüzün üzerine, arabanızın camına yapıştırabilir, cüzdanınızın içine koyabilirsiniz.
- Her akşam işyerinizden ayrılırken su içmeyi alışkanlık haline getirin.
- Çantanızda minik bir şişe su bulunması acil bir durumda (toplu taşıma aracı kullanıyorsunuz, trafikte uzun süre kalma gibi durumda, vs.) oldukça faydalı olacaktır.
- Arabanızda her ihtimale karşı en az 1 şişe içme suyu bulundurun.
- Öğün aralarında su içmeyi alışkanlık haline getirin.
- Günü su ile bitirin! Gece yatarken büyük bir bardak su içmeyi unutmayın.