Kilo vermek için istekli ve kararlı olduğumuz zamanlarda, diyet listelerimizi de egzersiz programlarımızı da aksatmadan uygularız. Ancak bazen yaşadığımız duygusal durumlar sahip olduğumuz içsel motivasyonumuzu negatif etkileyebiliyor. Kimi zaman da en yakın arkadaşımızın doğum günü partisi gibi diyetteyken zorlanabileceğimiz teklifler alabiliyoruz. Peki bu durumlarda siz ne yapıyorsunuz? Diyeti ve egzersizleri yarıda bırakıp sonra da battı balık yan gider diye mi düşünüyorsunuz? Böyle zamanlar için önceden hazırlıklı olup, ne yapacağımızı planlamış olursak kilo verme sürecimizi aksatmadan yolumuza devam edebiliriz.

Peki bizi yolda negatif etkileyecek nelerle karşılaşabiliriz?

 

1-    Can Sıkıntısı ve yalnızlık

Bir pazar günü hayal edin. Dışarıda hava soğuk hatta şiddetli bir yağış var.  Evde teksiniz. Canınız sıkılmış. Hiçbir şey yapmak istemiyorsunuz. Peki sizin de aklınıza “Acaba ne yesem?” sorusu geliyor mu? Bu soru karşısında ne yapmak gerekir? Bunun planını şimdiden yaparsanız o gün geldiğinde kendinizi çaresiz bir şekilde buzdolabı önünde bulmazsınız. Mesela yemek yemek yerine zihninizi rahatlatacak farklı bir şeyler yapmayı deneyin. Dağınık olan eşyalarınızı toplamak ya da e- postanızda birikmiş gereksiz mailleri temizlemek size yardımcı olacaktır. Neşenizi yerine getirecek bir komedi filmi izlemek için de tam zamanı olabilir. Kendiniz için uygun cevapları bulun ve bir yere not edin. 

 

2-    Stres ve tatlı krizleri

Kimi zaman iş yoğunluğu, kimi zaman finansal kaynaklı aşırı stres altında hissedebilirsiniz. Böyle zamanlarda duygusal açlık kendini daha çok gösterir. Duygusal açlık, tok olduğunuz halde belli bir duyguyu rahatlatmak için aniden gelen yeme isteğidir. Daha çok abur cubur, tatlı ya da pizza gibi belli bir yemeğe olan istek artar. Yaşamınızda stresli bir dönemdeyseniz mutlaka yoga, meditasyon, egzersiz gibi sizi rahatlatacak bir şeyler yapın. 30 dakikadan fazla yapılan egzersiz ile vücudumuzda mutluluk hormonu salgılanır. Aşırı tatlı yemek isteği geldiğinde 10 dakika bekleme kuralını da deneyebilirsiniz. O tatlıyı yemeden önce kendine 10 dakika izin ver. Yemeyi ertelediğinde aşırı artmış olan yeme isteğinin azalmaya başladığını göreceksin. Bu bekleme zamanla iradenin güçlenmesine yardımcı olacaktır. 

 

3-    Doğum günü kutlamaları ve davetler

Diyetinizin ilk haftasını zorluklarla bitirdiniz ve haftasonu bir arkadaşınızın doğum günü partisi olduğu haberini aldınız. Ne yapardınız? Tabii ki de bu davete katılmalısınız. Ancak diyet yaptığınız için de moraliniz bozuk bir köşede oturmak yok. Böyle binbir çeşit kalorili yiyeceklerin olduğu organizasyonlara asla çok aç katılmayın. O günkü diyet listenize uymuş olarak tok gidin. Kendinize sadece bir tabak hakkı verin ve seçimlerinizi sağlıklı yiyecekler yönünde kullanın. Çevrenizdekilerle güzel sohbetler kurup orada olmaktan keyif almaya ve odağınızı yemek dışında başka şeylere vermeye çalışın. Hatta aldığınız fazla kalorileri dengelemek için önünüzdeki üç gün boyunca ekstra yürüyüşlere çıkabilirsiniz.

 

Kendinize keyifle ve iyi bakın,

Ceyda Bahşi Bilgiç
Sağlıklı Yaşam Koçu ve Pilates Eğitmeni

www.1yasamtasarimi.com