Doğru Beslenerek Migren Ataklarınızı Azaltabilirsiniz


   Migren, beyin damarlarındaki geçici bir genişleme sonucu oluşan uzun süren ve tekrarlayan baş ağrısıdır. Bu baş ağrıları ataklar şeklinde gelir ve yaşam kalitenizi olumsuz etkiler.
  Migrenin başlıca belirtileri; ışık ve sesten rahatsızlık, kokuya hassasiyet, bulantı, kusma, baş dönmesi gibi günlük yaşamınızı olumsuz etkileyecek durumlardır.
   Migreni tetikleyen birçok faktör vardır bunlarda; açlık, stres, hormonal değişiklikler, uykusuzluk, iklimsel değişiklikler ve kişisel bazı alışkanlıklardır. Bu yüzden de doğru beslenerek ataklarınızı minimum seviyeye indirebilirsiniz.
  Birazdan aşağıda migreni tetikleyen gıdaların neler olduğunu öğreneceksiniz fakat önemli bir nokta var ki, herkeste aynı besinin aynı etkiyi yaratmadığıdır. Bu yüzden yazıyı okuduktan sonra size öneri, özellikle hangi besinlerin baş ağrınızı tetiklediğini gözlemlemenizdir.

  Migreni Tetikleyebilen Gıdalar

    Peynir çeşitleri (özellikle eski kaşar)
    Alkollü içecekler (bira, şarap, viski)
    Çikolata
    Kafeinli içecekler (çay, kahve, asitli içecekler)
    Maya
    Sakatatlar (karaciğer, beyin,böbrek,işkembe)
    Sucuk, salam, sosis, pastırma gibi şarküteri ürünleri (sodyum nitrat içerirler)
    Deniz ürünleri (kalamar, karides, midye)
    Hazır et ve tavuk suyu tabletleri (çünkü monosodyum glutamat içerir)
    Konserve besinler
    Turunçgiller (portakal, mandalina, greyfurt,limon)
    Yağlı ve baharatlı yiyecekler
    Bakla