Doğru yağlarla yağlarınızı yakın
Evet! Yanlış okumadınız. Zayıflamak uğruna vazgeçilen besin ögelerinden bir tanesi olan yağlar doğru kullanıldığı zaman yağlarınızı yakıyor. 'Şişmanlık yağlarımızın yüksek olması değil midir? Yağlarımızı azaltmak istiyoruz ama yağ yemelisiniz diyorsunuz. Nasıl yağ tüketerek yağlarımızdan kurtulabiliriz?' diyorsanız. Bu yazım tam size göre.
 
Yeterli ve dengeli bir beslenmede toplam enerjinin %30'u yağlardan gelmelidir. Çünkü yağların vücudumuzda çok önemli işlevleri vardır. Yağdan eksik beslenen bir kişi cilt, saç ve hormon sorunlarıyla karşı karşıya kalabilir. Hatta ve hatta kişide vitamin eksiklikleri görülebilir, öğrenme güçlüğü çekebilir. Bu noktada önemli olan ise doğru yağ kaynaklarını doğru oranlarda beslenmemize eklemektir. Doğru yağ kaynakları yağ yakımınıza yardımcı olacak ve bağışıklık sisteminizi güçlendirecek bir çok besin ögesi içerir. Aynı zamanda vücudunuzun yağ oranını normal sınırlar içerisinde tutmanızda önemlidir. Yoksa vücudunuz sahip olduğu yağlarıda kendine depolamaya başlar. Bilinmesi gereken en önemli noktalardan biri de yağlı besinlerinde sağlıklı olabileceğidir. Yani aslında yağlı besinler sağlıksız besindir demek doğru değildir. O zaman öncelikle yağlar ve yağ kaynakları ile tanışalım.
 
Yağları öncelikle doymuş yağlar, doymamış yağlar ve trans yağlar olarak üçe ayırabiliriz. Doymuş yağ asitleri hayvansal kaynaklı besinlerden kırmızı et, tavuk, tereyağında bulunur. Bitkisel besinlerden ise hindistan cevizi yağında bulunur. Doymuş yağlar oda ısısında katı haldedirler ve kolesterol seviyelerini yükseltirler. Ancak hindistan cevizi yağının önemli bir özelliği vardır. İçeriğinde laurik asit, miristik asit, orta zincirli yağ asitlerini bulundurur. Bu sayede metabolizmayı hızlandırarak kolesterol seviyelerini yükseltmez. Doymamış yağ asitleri ise vücudun gereksinim duyduğu esansiyel yağ asitlerinin kaynaklarıdır. Oda sıcaklığında sıvı haldedirler ve
genelde bitkisel kaynaklıdırlar. Doymamış yağları da tekli ve çoklu yağlar olarak ikiye ayırabiliriz. Fındık, zeytinyağı ve kanola tekli doymamış yağ asitlerinden zengindir. Mısır, ayçiçeği, soya ise çoklu doymamış yağ asitlerini içermektedir. Trans yağ asitleri, doymamış yağ asitlerinin ısıl işlemler ile doyurulması sonucunda 
oluşan trans formdaki yağ asitleridir.
 
Özellikle kilo vermek isteyen kişilerin tercih etmesi gereken yağ grubu ise tekli doymamış ve çoklu doymamış yağ asitleridir. Çünkü bu yağ asitleri bağışıklık sisteminizi güçlendiren ve yağ yakımına yardımcı olan yağ asitleridir. 
 
Yağlarınızı aşağıdaki muhteşem 4 yağ kaynağı besinle yakın!
 
1) Çiğ Badem: Yapılan çalışmalarla bademin bel çevresi yağlanmayı azaltıcı etkisi olduğu belirlenmiştir. Ayrıca magnezyum ve E vitamini içeriği ile de bağışıklığınızı güçlendirecek harika bir yağlı tohumdur.
2) Avokado: 2013 yılında yapılan bir çalışma avokadonun metabolik sendrom riskini düşürdüğü ve bel çevresi yağlanmayı azalttığı belirlenmiştir. Dikkat edilmesi gereken nokta ise miktarı. 
3) Hindistan Cevizi: Bağırsaklardan emilebilmesi için parçalanmaya ihtiyacı olmayan orta zincirli yağ asitlerini içermektedir. Ayrıca bu yağ asitlerinin bir diğer özelliği metabolizma hızını arttırmalarıdır. Böylece kilo vermeyi hızlandırır. 
4)Balık: Omega-3 yağ asidini içerir. Omega-3 yağ asidi ise uzun süre tok kalmanızı sağlar, iştahınızı azaltır, yağlarınız yakılmasını kolaylaştırır, kan şekeri ve insülin seviyesinin azalmasını sağlar.