Günümüzde iletişimi etkili şekilde kullanmanın 3 ana kuralı var diyebiliriz. Eğlenceli, eğitici ve duygulara dokunan noktaları iletişimde birleştirenler kazanıyor.
 
Sağlık iletişimi konusunda ise eğitici ve duygulara dokunma kısmı uzun yıllardır bir arada dururken bunun yanına artık eğlenceli kısmını da konumlandırabiliriz. Sağlık sektörü eğlenceli olarak görünmese de iletişim alanında yapılacaklara bunu aktaramayanlar yeni iletişim kurallarına yenik düşüyorlar. Bu durumda ise iyi bir iletişim ve tanıtım yapmak isteyen doktorlar ise daha eğlenceli görünmek zorunda kalıyorlar. 
 
Hastalar bile serum yerken selfie çekiyor, hastanede konum atıyor
 
Sosyal medyada yeni hastalara yelken açan hekimlerin, kendilerini mekaniklikten uzaklaştıran yegane hareketleri ise dijital dünyanın yeni fenomen terimlerinden “selfie çekme” eylemi oluyor. Kaldı ki hastalar bile artık hastanelerde konum atar, serum yerken selfie çeker hale gelmişken…
 
Doktorlar sosyal medyalarında hastalıklar, bilimsel gelişmeler ve önemli durumları aktarırken, takipçi sayıları sabit kalmaya devam ediyor ama selfieli postlar çok çok daha beğeni alıyor ve etkileşimi arttırıyor. Facebook ve Instagram’ı etkili kullanmak isteyen doktorlar içinse biçilmiş içerik tarzı selfie oluyor.
 
Burada yapılması gereken bazı etik kurallar yine sağlık alanında başta geliyor. Hasta hekim arasındaki selfielerin ticari işlerde kullanılmaması, etik değerlerin sınırını aşmadan bu selfielerin pozlanması gerekiyor.
 
Doğum selfiesi ceza getirdi!
 
Örneğin geçtiğimiz aylarda Venezuela’da bir hastanede doğum esnasında selfie çeken bir doktor eleştiri oklarının ve cezaların hedefi olmuştu.
 
Daniel Sanchez adlı doktorun fotoğrafı Instagram hesabından, “Hanımefendi size doğum yaptırabilirim, ancak önce selfie çekmeme izin verin”  yazısıyla doğum anından bir fotoğraf paylaşmıştı. Diğer hekimler doğumla uğraşırken Sanchez’in selfie ile uğraşması cezaların kapısını aralamıştı.
 
Selfieyi en çok hangi hekimler kullanıyor?
 
Özellikle ünlü isimlerle selfie çekilen estetik cerrahları veya çocuk sağlığı ile ilgilenen hekimlerin, iletişim çalışmalarında sık sık selfie kullanmaları yararlı olmaya başlıyor. Haliyle hekimlere, kliniklere veya hastanelere hizmet veren sağlık iletişim danışmanları veya sağlık reklam ajanslarının selfie konusuna daha da detaylı yaklaşmaları gerekiyor.
 
Dilan Baransel
Sağlık İletişim Danışmanı
 
Sağlık iletişimi hakkında sorularınız için
dilan@dilanbaransel.com
 
Bir başka yazı: Sağlıkta butik iletişim
Facebook
Instagram
Youtube