DS3, sağlam yol tutuşu, dinamik sürüş özellikleri sayesinde şehir içinde olduğu kadar uzun yolda da sürüş konforu sunuyor. Kompakt boyutları ile DS3 şehir içinde kolay kullanım olanağı sağlıyor. Çok amaçlı ilk sportif Coupé tasarımına sahip DS3, 5 kişilik koltuk kapasitesi ile küçük bir binek otomobile yakışır genişlikte araç içi alan sunuyor. 285 litre ile oldukça geniş bagaj hacmine sahip DS3 günlük yaşamı da yaşamı kolaylaştırıyor.
DS3, kişiselleştirilebilir tavanı, ön kasaya dinamizm katan köpekbalığı yüzgeçlerini andıran çamurluğu, yine ön yüzde LED lambalarını taşıyan yan rüzgârlıkları ile karakteristik ve farklı bir araç. DS3’te kullanılan kromajlı malzemeler araca hem dinamizm katıyor hem de hem de lüks ve farklılığı vurguluyor. Araç içindeki gösterge tablosu kaplaması, vites kolu topuzu ve diğer iç aksesuarlar sayısız renk, kumaş veya malzemeden kaplanabiliyor.
Yolcuların güvenliği ön planda tutuluyor. ESP, ABS, Elektronik Fren Güç Dağıtıcısı (EBD) ve Acil Fren Destek Sistemi (EBA) donanımı standart olarak bulunuyor. Standart olarak sunulan 6 hava yastığı, 3 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve arka yan koltuklarda Isofix bağlantı noktaları ile en üst düzeyde güvenlik sağlanıyor. Tüm DS3 araçlarda hız sabitleyici / sınırlayıcı, Yokuş Kalkış desteği (Hillholder), Stop & Start, daha ekonomik ve daha ekolojik sürüş öneren, vites değiştirme göstergesi gibi yardımcı sürüş donanımı bulunuyor. Ayrıca MyWay seyir sistemi de bulunuyor. Mp3/WMA müzik dosyaları ile uyumlu CD ses sistemi, Navigasyon, Bluetooth ve eller serbest kiti de bulunuyor.
Sınıfında en büyük bagaja ve 5 koltuğa sahip tek cabrio’su: DS3 CABRIO
DS3 CABRIO 5 kişiye kadar oturma kapasitesini rahatça sağlayacak boyutlarda tasarlandı. Kompakt boyutlara sahip olan araç çeviklik ve dinamizmi temsil ediyor. DS3 CABRIO, 245 litrelik bagaj hacmiyle yine kategorisinin en geniş bagaj hacmine sahip aracı. Hatchback modeli ile aynı kabin hacmine sahip. Arka kısmında ayrıca 60/40 boyutunda ayrı katlanabilir bir alan mevcut, bu alan birçok günlük ihtiyaç için kullanılabilir.
Bagaj kapısı çok farklı bir şekilde açılıyor (dairesel hareketle), bu da sürücülere arkadaki boş alandan bağımsız olarak (örneğin; aracın arkası duvara doğru gelecek şekilde park edildiğinde) bagajı tamamen açabilme imkânı tanıyor.
DS3 CABRIO, hatchback serisinin güçlü kimliğini devam ettiriyor. Farklı tavan alternatiflerinden aracın bel kısmına canlılık kazandıran köpek balığı yüzgeci şeklindeki tasarım öğesine ve gündüz farlarını ön plana çıkararak aracın “yüzünü” şekillendiren tampon girintilerine kadar alışılmış tüm stil seçenekleri mevcut. DS3 CABRIO’nun tasarımı tamamen DS3 karakterine uygun. Tente tavanı ise aracın kusursuz kimliğine katkı sağlayan birçok orijinal renk seçeneği ve tasarımlarıyla sürücülere farklı bir kişiselleştirme imkanı sunuyor.
Far tasarımları “Revolte” ve “Survolt” konsepti araçların tasarımlarından esinlenerek geliştirildi. Far orta kısmı 31 adet LED ışıktan oluşan dikdörtgen şekilli opalin bir setten ve kılavuz ışığı sonsuzluğa yansıtan yarı yansıtmalı bir ayna takımından oluşuyor. 3D geceleri farlar yakıldığında, gündüzleri ise sürücü frene bastığında aktif hale geliyor. Zarif bir detay olarak da 3D far üzerinde kabartmalı siyah DS zemini üzerine yerleştirilmiş krom detaylı bir DS logosu bulunuyor.
DS serisinin ikinci en sportif modeli: Yeni BLUEHdi EAT6 DSport DS4
DS serisinin DS3’ten sonra ikinci üyesi olan DS4; kalite ve teknoloji alanındaki üstün nitelikleri ile fark yaratıyor. DS4’ün alışılmışın dışına çıkan yeni görünümü; dinamizm ve zarafet ile kompakt dizayn ve çok yönlülüğü birleştiriyor. Titizlikle hesaplanmış ebatları, ölçülü yüksekliği ve gergin hatları ile DS4 eşi görülmemiş bir sürüş hissi sunuyor. DS4; şehir içinde kolay kullanım olanağı sağlıyor. Dinamik bir görünüme, çok amaçlı günlük kullanım olanaklarına sahip DS4; özellikle stili ile mükemmel bütünleşen ve gizli bir kapı koluyla erişilebilen 3 kişilik arka koltuğu, geniş hacimli bagajı ve sayısız saklama bölmeleri işlevsellik sağlıyor.
Krom çerçeveli göstergeleri, 45° görüş açısı sunan panoramik ön camı ve bedeni saran koltukları etkileyici bir sürüş konforu sağlıyor. DS4’ün geniş açılı ön camı araç içinde kontrastlı aydınlatma ortamı sağlamak için koyu renkli bir tavan ile birleşerek arkaya doğru uzanıyor. Havalandırmaların, vites kolunun ve orta konsol üzerindeki bazı kumanda butonlarının çevrelerinde krom parçalar kullanılıyor. İç tasarımda kullanılan üstün kaliteli deri koltuklar, dış tasarımda kullanılan kromajlı malzemeler araca hem dinamik bir görüntü katıyor hem de lüks ve farklılığı vurguluyor. İç mekanda bulunan yeni nesil dokunmatik ekran ise sürücülere görülmemiş bir kolaylık sağlıyor.
Sesin araç içine en iyi şekilde dağılımını sağlayan ses sistemi, sürücü ve yolcu koltuklarının sırt dayanakları içinde bulunan elektrikli bel desteği ve masaj fonksiyonlu ön koltuklar, ekstra viraj aydınlatmalı sis farları, hız talimatlarını kaydetmeyi sağlayan programlanabilir hız sabitleyici ile DS4 teknolojiyi en iyi şekilde kullanıyor.
Aracın koyu renkli yan camlarını çevreleyen krom kaplaması, 18 inç alüminyum jantları ile bütünleşiyor. Bagaj kapısı ile birleşen tavanın arkaya doğru uzanan görüntüsü araca dinamizm katarken, kompakt ama aynı zamanda kaslı görünümü, markanın DS serisinin prestijini yansıtıyor.
BLUEHDi Teknolojisine sahip EAT6 şanzımanlı DS4
Sürüş sırasında daha fazla keyif almanın yanı sıra sürüş maliyetini düşürme ve çevresel etkilerini azaltmayı amaçlayan teknolojiler DS4’te ön plana çıkıyor. DS4, oksidasyon katalizatörü, seçiçi katalitik indirgeme (SCR) ve katkı parçacık filtresi içeren BlueHDi egzoz boru hattı ile çevreye saygılı yenilikçi teknolojiye sahip. Dizel Partikül Filtresi (DPF) SCR sisteminin yukarısında konumlandırıldığında egzoz gazlarını etkileyerek CO2 emisyonlarını azaltıyor. Blue HDİ teknolojisi ve tam otomatik şanzımanı ile DS4 ilk defa İstanbul Autoshow Fuarı’nda sergileniyor.
EAT6: 6 ileri otomatik şanzıman
Quick Shift sayesinde %40 daha hızlı vites değişimleri, motor ve şanzıman kontrolü için yeni bir teknoloji ve daha verimli ECU’ya sahip.
Kalkış performansını korumak ve yüksek araç hızında motor gücünü azaltmak için geliştirilmiş bu özel sistem ile motor devrini ve yüksek vites oranlarını azaltmak amaçlanmış. Bunun için de kompakt çekirdek dönüştürücü ile gelişmiş filtreleme sistemi kullanılmış.
Tüketim otomatik şanzımanın iç sürtünmesi; debriyaj disk en iyi seviyeye getirilerek, yağ pompası akışı motor yüküne göre kontrollü ve daha küçük yağ pompasıyla yapılarak yeniden tasarlanan hidrolik dağıtıcı sayesinde azaltılarak indirildi.