09.03.2018 01:30 | Son Güncelleme:
EKONOMİ SERVİSİ

Dünya devi olmak için sınıra yaklaştı

2018’de 750 milyon TL yatırım planlayan BİM, açık sebze satışını da başlatıyor. BİM’in perakendede dünya devleri arasına girmek için gerekli gelir sınırına yaklaştığı belirtildi.

Perakende sektörünün önde gelen oyuncularından BİM, 2017 yılını yüzde 23.5’lik büyüme ve 24 milyar TL ciroyla kapattığını açıkladı. Şirketin net karı yüzde 29 artışla 863 milyon TL olurken, FAVÖK ise 1 milyar 296 milyon TL düzeyine çıktı.

Market zinciri yeni dönemde belli mağazalarında açık meyve, sebze satışı ve sıcak unlu mamuller satışlarını da başlatıyor.Yıllık değerlendirme toplantısında konuşan BİM İcra Kurulu Üyesi Galip Aykaç, Türkiye ekonomisinin güçlü bir performans gösterdiği 2017’de BİM’in de güçlü bir büyüme sergilediğini belirterek, “Çalıştık ve ülkemiz ekonomisine katkıda bulunduk. Biz Türkiye’ye güveniyor ve inanıyoruz, Türkiye de bize güveniyor. Sektör lideri olarak en iyi hizmeti en yaygın şekilde sunmak için çalışmalarımızı kararlılıkla sürdüreceğiz” dedi.

Yurtdışı atağında

BİM İcra Kurulu Üyesi Haluk Dortluoğlu ise, 2017 sonu itibariyle toplam mağaza sayılarının 6 bin 765’e çıktığını belirterek, şu rakamları paylaştı: “Bunların 647’si Fas ve Mısır’da bulunuyor. 44’ü ise farklı bir konseptle açılan FİLE mağazalarından oluşuyor. 

2017’de yaklaşık 4 bin kişiye yeni iş olanağı sağlayarak toplam istihdamı 41 bin 993 kişiye çıkartık. 2017’de Fas’ta 53 yeni mağaza açtık. Bu ülkede mağaza sayımız 382’ye çıktı. Mısır’daki BİM mağazalarının sayısı ise 50 yeni mağaza ile 265’e ulaştı. BİM bu iki ülkede toplam 3.914 çalışan istihdam ediyor. Yeni ülke olarak İran’ı düşünüyorduk ama konjonktürel gelişmeler nedeniyle bunu şimdilik askıya aldık.  Telekom sektöründeki faaliyetlerini yürüten BİMCELL de geçen yıl 200 bin yeni abone kazanarak toplam abone sayısını 1.500.000’in üzerine çıkarttı.”

Geçen yıl mağazalarından günde 4.1 milyon, yılda 1.5 milyar kez alışveriş yapıldığını da aktaran Dortluoğlu, “Geçen yıl özel markalı ürün sayımızı 550’ye çıkardık. Şu anda seçilmiş mağazalarımızda sebze, meyve ve unlu mamul satışı konusunda pilot çalışmalar yürütüyoruz. Halkımızın bu uygulamaları tercih ettiğini görürsek Türkiye’nin dört bir yanında tüm BİM mağazalarında açık meyve-sebze ve sıcak unlu mamuller satışlarına başlayacağız. 

Farklı bir konseptle tüketicinin hizmetine sunduğumuz File marketlerimiz de gelişmeye devam ediyor. 2017 yılında sayıları 44 oldu. Bursa’da ilk File mağazamızı geçtiğimiz günlerde açtık. 2018 ‘de açacağımız yeni mağazaların içinde 30 File market olacak” diye konuştu.

%20 büyüme hedefi var

2018 yılı hedeflerinden de bahseden Haluk Dortluoğlu, “Bu yıl yüzde 20 büyüme hedefliyoruz. Ciromuzu 30 milyar TL’ye çıkartmak istiyoruz. Sürekli yatırım yapıyoruz. Geçen yıl 609 milyon TL yatırım yaptık. 2018’de ise, 750 milyon TL yatırım planlıyoruz. Toplam 730 mağaza açacağız ve 4 bin 500 yeni çalışan istihdam edeceğiz” bilgisini verdi.

Dünyada perakendecileri arasına girmek için de 10 milyar dolarlık gelir sınırını aşmak gerektiğini dile getiren Dortluoğlu, “Türkiye’de kurların artmasına karşın bu sınıra gelebilen tek markayız” dedi.


1.500 iPhone X satışa çıktı

BİM, 9 Mart’ta Apple’ın iPhone X modelini mağazalarında satıyor. Türkiye’de fiyatı 6 bin 99 TL olan cihazın BİM’deki satış fiyatı ise 4 bin 999 TL olarak açıklandı. BİM, iPhone X’i resmi satış fiyatının yaklaşık yüzde 18 yani 1.100 TL daha altında satmış olacak. Dortluoğlu, 1.500 elefonun 5 bölgedeki mağazalarında satılacağını belirterek, “Her mağazada yok.İstanbul’da Tuzla mağazasında, Sivas, Diyarbakır gibi şehirlerde satışa çıkacak” dedi.

Bu habere ifade bırak
  • 1Mutluyum
  • 1Şaşkınım
  • 1Kararsızım
  • 1Kızgınım
  • 1Üzgünüm
Toplam Oy5