Dünya FT: 'Türkiye hayal kırıklığına uğratıyor'

FT: 'Türkiye hayal kırıklığına uğratıyor'

12.10.2013 - 12:08 | Son Güncellenme:

Financial Times'a göre Türkiye hayal kırıklığına uğratıyor. Gazetede 'yabancı perakende gruplarının 'hayal kırıklığına uğradığı' yorumları yer alıyor.

FT: Türkiye hayal kırıklığına uğratıyor

Yabancı perakenci zincirlerin Türkiye'de karşılaştıkları sorunlar İngiliz ekonomi gazetesi Financial Times'da bir habere konu oldu.

FT, Tesco'nun yılın ilk yarısındaki karının üçte birinin gerilediğini açıkladığında analist ve yatırımcıların hemen grubun Türkiye'deki "zarar eden" yan kuruluşunun sorunlarına işaret ettiklerini belirtti. FT "Tesco, Türkiye'de sorunlarla karşılaşan ilk yabancı grup değil" dedi.

"TÜRKİYE HIZLI BÜYÜYEN BİR PERAKENDE PAZARI"

Haberin Devamı

Dia'nın bu yıl Türkiye'deki kuruluşundaki çoğunluk hissesini Yıldız Holding'e sattığına, Alman Praktiker'in Türkiye'deki dokuz mağazasıın kapattığına, Carrefour'un ise, çoğunluk kontrolünü Sabancı'ya devrettiğine de dikkat çekildi.

Buna karşın "Ancak Türkiye, hızlı büyüyen bir perakende pazarı" denilen haberde Türkiye'deki perakende satışlarında tüketici mal satışının geçen yılın eş dönemine göre yüzde 14 artarak 20 milyar dolara çıktığına işaret ediliyor.

"TÜRKİYE, YABANCI PERAKENCİLER İÇİN NEDEN O KADAR BÜYÜK BİR MEYDAN OKUMA"

FT, "Yabancı perakenciler için ülkeyi o kadar büyük bir meydan okuma haline getiren ne?" sorusunu sorduktan sonra Sabancı Holding Perakende ve Sigorta Grup Başkanı Haluk Dinçer'in "Yabancı şirketler için çok şans görmüyorum" sözlerini yansıttı. Dinçer, Türkiye'de pazarın "çok parçalanmış" olduğuna, yerli perakencilerin işlerinin iyi gittiğine dikkat çekti.

Elektronik perakendecilerin özellikle liranın "oynaklığının" etkisiyle uğraşmak zorunda kaldıklarını vurgulanırken çeşitli örnekler arasında Dixons'un geçen ay Türkiye'deki zarar eden ElectroWorld operasyonunu satacağını açıkladığı anımsatıldı.

"EN BÜYÜK SORUNLAR GIDA SEKTÖRÜNDE"

Haberin Devamı

Financial Times, Türkiye'deki yabancı perakenciler için "en büyük sorunların" sık sık gıda sektöründe ortaya çıktığını da anlatırken yatırımcılar ve analistlerin, kültürel farklılıkların, yabancı yöneticileri olan gruplar için işleri zorlaştırdığını söylediklerini kaydetti.

Nielsen Turkey Genel Müdürü Philip Norminton da, Türkiye'de gıda tercihlerinin oldukça tekbiçimli olması, hazır yemek almak yerine yemek evlerde hazırlanmasının küresel perakencilerin avantajını azalttığını kaydetti.

FT "dünyanın en yüksek benzin fiyatları" bulunan bir ülkede insanların alışveriş için kent dışına çıkmaya pek istekli olmadıkları değerlendirmesine de yer verdiği haberinde bakkalların ülkenin perakende satışlarındaki payı azalsa da hala yarısını oluşturduklarının altını çizdi.