Ekonomi Dünyada 152 milyonun ayağını yerden kesti

Dünyada 152 milyonun ayağını yerden kesti

24.06.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

21 ülkede faaliyet gösteren Deichmann, geçen yıl 152 milyon çift ayakkabı sattı. 98 yaşındaki ayakkabı devinin Türkiye’deki hedefi ise 10 yılda 200 mağazaya ulaşmak

Dünyada 152 milyonun ayağını yerden kesti

1913 yılında kurularak bugün dünyanın 21 ülkesinde var olan Deichmann’ın geçen yıl sattığı ayakkabı sayısı 152 milyon çift oldu. Şirketi bu satışa ulaştıran mağaza sayısı 3 bin olurken, çalışan sayısı 30 bin oldu. Türkiye’deki ayakkabı öyküsünü ise 2006 yılında başlatan şirket, aradan geçen kısa sayılabilecek süreç içinde 24 ilde 52 mağazaya ulaştı. Deichmann Türkiye Genel Müdürü Atilla Özkul’un açıklamaları, bu sayının daha da artacağını koyuyor.
Beş yıldır emin adımlarla Türkiye’nin her yanında büyümeye devam ettiklerini belirten Özkul, Türkiye’de yakaladıkları başarıyı “Son iki yıldır Avrupa’daki mağazaların aynı metrekare ciro büyüme oranlarına bakıldığında Türkiye birinci sırada geliyor. Bu bizim için büyük bir gurur kaynağı ” sözleriyle anlattı.

2011’de 63 mağaza
Bu başarıyı önümüzdeki yıllarda da sürdürmeyi ana hedeflerden biri olarak belirlediklerini vurgulayan Özkul, bu yöndeki planlarından söz etti. 2011 sonu itibariyle Türkiye pazarında 7 milyon euro yatırım yaparak 63 mağazaya ulaşacaklarını bildiren Özkul, bu yıl Erzurum Trabzon gibi lojistik açıdan zorlu bölgelere bile mağazalar açtıklarını anımsatarak, “Açmaya da devam edeceğiz. Bu, Türkiye pazarına ne kadar güvendiğimizin bir göstergesi. 10 yıllık hedefimiz ise 200 Deichmann mağazasına ulaşmak” dedi.
Diğer yandan mağazalaşma stratejilerinde konumu iyi seçmelerini ve adım adım ilerlemelerini en önemli unsurlardan ikisi olarak gösteren Özkul, bunu, müşterilerin güvenini kazanarak büyümeyi önemsemelerinin bir kanıtı olarak nitelendirdi. Özkul, bugün dünya çapında ulaştıkları başarıda ise kendi finansal özkaynaklarına dayalı büyüme modelini tercih etmelerini en önemli etkenlerden biri olarak gösterdi.

Haberin Devamı

98 YAŞINA NASIL GİRDİ?
21 ÜLKEDE AYAKKABI SATIYOR: 98’inci yaşına basan Deichmann’ın öyküsü, 1913 yılında Almanya’nın Essen kentinde kurulan mağazayla başladı. Kuruluşundan itibaren ‘kaliteli ve moda ayakkabılar, ulaşılabilir fiyatlar’ felsefesiyle hareket eden şirket, 21 ülkede faaliyet gösteriyor.
ÜÇÜNCÜ KUŞAK YÖNETİMDE: Hala bir aile şirketi olan Deichmann, şu an ailenin üçüncü kuşak yöneticisi Heinrich Deichmann tarafından yönetiliyor.

BAŞARIYI GETİREN İKİ ÖNEMLİ ADIM
Dünya çapında yakaladıkları başarının altında iki ana etkenin yattığını söyleyen Atilla Özkul, bunları şöyle anlattı:
MODA SERVET GEREKTİRMEZ: Atilla Özkul, Deichmann ’ın ulaştığı başarıda ‘kaliteli olduğu kadar moda ayakkabılar ve ulaşılabilir fiyatlar’ı en önemli etken olarak gösterdi. Özkul, “Deichmann markasını takip edenler moda olan bir ayakkabıya servet harcamaları gerekmediğini çok iyi bilirler” diye konuştu.
SÜREKLİ YENİLİK: Atilla Özkul, sürekli yenilik peşinde olmalarını bir diğer önemli özellikleri olarak gösterdi. Böylece her zaman yeniledikleri yüzlerce farklı modelle her yaş grubundan, farklı zevklere hitap edebildiklerinin altını çizen Özkul, bunu, Deichmann’ı öne çıkaran en önemli etkenlerden biri olarak ifade etti.

Haberin Devamı

DEICHMANN’DAN İKİ PROJEKSİYON
1) ZİNCİR MAĞAZALAR SATIN ALINACAK
Atilla Özkul, son dönemde organize perakendeciliğin gittikçe güç kazandığı Türkiye’nin yurtdışındaki dev zincirler için daha cazip hale geldiğini ifade etti. Büyük yabancı zincirlerin Türkiye pazarındaki yatırımlarını yoğunlaştırıp önümüzdeki dönemde bazı zincir mağazaları satın almaya yönelecekleri öngörüsünde bulunan Özkul, “Bu istikrarı sürdürdüğümüz sürece uluslararası perakende zincirleri Türkiye üzerinden komşu ülkelere girmeye ve Türkiye’yi merkez olarak kullanmaya devam edecek” diye konuştu.

2) AVM’LER DOĞU’YA DOĞRU BÜYÜR
Alışveriş merkezlerindeki (AVM) gelişimin altını çizen Atilla Özkul, bu yıl Türkiye genelinde AVM rakamlarında büyük bir artış gözlemlendiğini ifade etti. Trendin Anadolu bölgelerine doğru kaydığını söyleyen Özkul, şöyle konuştu: “AVM’ler bu bölgelere doğru yayılmaya devam edecek. Uzun vadede satın alma gücü arttıkça AVM’cilik nüfusu az olan ilçelere de kayacak. Bu süreçte de fiyat odaklı parakende zincirlerinin AVM’ler için daha avantajlı konuma geçeceğini söyleyebilirim.”

Haberin Devamı

Tütün fabrikasının önü otel arkası istihdam deposu oldu
Herry Tekstil Kurucusu ve Yönetim Kurulu Başkanı Selami Sarı, memleketi Trabzon’da önemli bir girişime imza attı. Bugün Türkiye’de 75, yurtdışında 12 mağazaya ulaşan Sarı, eski Tekel Tütün Fabrikası’nda ilginç bir proje gerçekleştiriyor. 22 yıllığına kiraladığı Akçaabat’taki binanın önünü otel, arkasını fabrika olarak yeniden inşa eden Sarı, oteli yaz aylarında faaliyete geçirmeyi planlıyor. Binanın fabrika bölümü ise 1 Aralık 2010 tarihi itariyle üretim sürecine başlamış durumda.

İstihdamın yüzde 75’i kadın
Selami Sarı, Trabzon’un turizm ve istihdam sorununu tek projeyle çözümleyen çalışmasının fabrika bölümünde Karadeniz kadınına iş fırsatı yarattıklarının altını çizerek, sözlerini şöyle sürdürdü:
“Şu anda fabrikada eğitime tabii tutulan 400 kişi çalışıyor. Bunun yüzde 75’i kadın. Önümüzdeki yıl da iki eğitim dönemiyle toplam çalışan sayısı 500’e ulaşacak. Bölgede, geçimini daha önce çay toplayarak sağlayan ve sürekli bir işe sahip olmak isteyen ya da ev hanımı olan kadınların oranı çok yüksek. İşsizliğin ciddi boyutlarda yaşandığı bölgede iş bulamadığı için çalışamayan, lise ve meslek yüksekokulu mezunu gençler de üretimde yer alıyor.”
Selami Sarı’nın hayat verdiği fabrikada yıllık 400 bin adetlik üretim hedefi belirlendi.

Çalışanlardan destek
Ceket, pantolon, gömlek ve abiye kıyafetlerinin üretileceği 4 bin metrekarelik fabrikanın kurulmasında mağaza çalışanlarının da anlamlı bir katkısı bulunuyor. Proje fikrini önce mağaza çalışanlarıyla paylaşıp bölgede istihdam sağlayacak bu yatırıma katkıda bulunmak için onlardan her gün bir ürün fazla satış sözü alan Sarı, mağaza ekiplerinin yüksek motivasyonu ile satışların arttığını vurguladı.

Haberin Devamı

HAYVANCILIK YAPILACAK
Otelfabrika, aynı zamanda bölgede hayvansal ürünlerle ilgili bir üretim kooperatifi fonksiyonunu yerine getirecek. Üreticinin et ve süt ürünleri toplanarak Herry’nin soğuk hava depolu TIR’ları ile her hafta satış için İstanbul’a taşınacak. Otelfabrika, aynı zamanda bölgede hayvansal ürünlerle ilgili bir üretim kooperatifi fonksiyonunu yerine getirecek. Üreticinin et ve süt ürünleri toplanarak Herry’nin soğuk hava depolu TIR’ları ile her hafta satış için İstanbul’a taşınacak. Otelfabrika, aynı zamanda bölgede hayvansal ürünlerle ilgili bir üretim kooperatifi fonksiyonunu yerine getirecek. Üreticinin et ve süt ürünleri toplanarak Herry’nin soğuk hava depolu TIR’ları ile her hafta satış için İstanbul’a taşınacak.

Haberin Devamı

50 mağazaya ulaşacak
Tekstil ve konfeksiyon sektöründe Sun Tekstil, Ekoten Tekstil ve JK Mağazacılık olmak üzere üç şirketle yer alan Sun Holding, 2010 yılındaki başarısını bu yıla da yansıtmaya kararlı görünüyor. 2010’da Sun Tekstil’de yüzde 70’e yakın, Ekoten’de yüzde 20’ye yakın büyüme gerçekleştiren holding hem yurtdışında hem yurtiçinde mağaza sayısını artırarak 50’ye yükseltmeyi planlıyor.
Geçen yılı 150 milyon dolarlık ciroyla kapattıklarını belirten Sun Holding Yönetim Kurulu Başkanı Sabri Ünlütürk, 2011’de bu rakamı daha da artırmayı planladıklarını açıklarken, bir diğer büyüme planlarının ise mağazalar üzerine kurulu olduğunu ifade etti. Şu anda bir kısmı yurtdışında toplam 40 mağazayla tüketiciyle buluştuklarını belirten Ünlütürk, yıl sonunda bu rakamı 50’ye taşımayı planladıklarını kaydetti.

‘Rusya’da bağlantı kuruyoruz’
Planladıkları mağazaların bir kısmının yurtdışında olacağını vurgulayan Ünlütürk, “Bazı lokasyonlarda mağazalar açacağız, bazılarına ise bayilikler vereceğiz. Özellikle Ukrayna pazarında yakaladığımız başarıyı daha da üst seviyeye çıkarmak istiyoruz. Yurtdışı girişimlerimiz için görüştüğümüz başka ülkeler de var. Başta Rusya olmak üzere komşu ülkelerde yeni bağlantılar kuruyoruz. Şu anda Ukrayna’da bir showroom ve altı mağazamızla faaliyet gösteriyoruz. Kıbrıs’ta da dört mağazamız var” diye konuştu.

Dünya markalarına üretim yapıyor
1997 yılında Sun Holding’in yarattığı Jimmy Key markası, piyasada daha çok örme ve dokuma kumaştan günlük ve spor ürünlerle anılıyor. Holdingin geçtiğimiz yıl eriştiği 60 milyon euro’luk ihracat seviyesinde üretim yaptığı dünya markalarının önemli bir yeri bulunuyor.
Bunlar arasında Zara, Diesel, Marks & Spencer, Armani, H&M ve Next gibi isimler yer alıyor. Holdingin çalıştığı ülkeler ise İngiltere, İtalya, İsveç, İsviçre, İspanya, Almanya, Hollanda, Yunanistan ve Fransa’dan oluşuyor.

Topaçları sokaklarda yeniden döndürüyor
Neva Oyuncak, iki yıl önce Ayhan Eren, tarafından sadece ahşap oyuncak için kuruldu. 300 bin dolar sermaye ile kurulan şirketin şu anda 70’in üzerinde oyuncak çeşiti var.
Neva’nın portföyünde şu anda 70’in üzerinde ahşap oyuncak çeşidi var. Eren, bu arada sayıyı yıl sonuna kadar 100’ün üzerine yükseltmeye de kararlı olduklarını söylüyor.
Şu anda en çok ilgi gören oyuncak ise topaç. Eren, 2010’da 750 bin adetlik ahşap oyuncak satışlarının yüzde 60’ının topaçtan oluştuğunu söylüyor.

İsveçliler de istedi
Neva’nın topaçları yurtdışından da oldukça yoğun bir ilgi görüyor. Şu ana kadar Azerbaycan, Singapur ve Irak’a ciddi bir satış yaptıklarını ifade eden Eren, İsveç başta olmak üzere Avrupa, Amerika ve Arabistan’ın pek çok ülkesinden ciddi bir taleple karşılaştıklarını belirtiyor. Eren, şu anda dört atölyenin sadece kendilerine çalıştığını söylüyor, ancak talebe yetişmek için sayının artacağı mesajını veriyor.

İLGİ YETERSİZ
- Dünya oyuncak sektörünün büyüklüğü 30 - 40 milyar dolar.
- Türkiye’deki pazarın büyüklüğü ise 200 milyon dolar.
- Oyuncak sektörü içinde ahşap oyuncağın payı ise yok denecek kadar düşük. Yaklaşık 8 milyon dolar.
- Türkiye’de 0-14 yaş grubu, oyuncağa ilgi duyan çocuk sayısı 18 milyon civarında.

90 gün boyunca mikrop olmayacak
Galleria, kapalı ortamlarda insan sağlığının koruması amacıyla Wision Medical ile anlaştı. Anlaşma sonucunda WAB (AgNPs) Wision Anti Bacterial Solution isimli nano teknolojik dezenfektan kullanan Galleria’nın ortak kullanım alanlarının ameliyathane kadar temiz hale getirildiği ifade edildi.
Yapılan açıklamaya göre, sektörde ilk olan bu uygulamayla ürün, 90 gün boyunca hijyen sağlayacak. Açıklamada yer bulan ifadelere göre, WAB ile toz akarlarının, bakterilerin, küflerin, mantarların, yosunların ve benzeri organizmaların çoğalması ve barınması engelleniyor.

Zippy’nin dünyadaki 78. adımı Türkiye oldu
Çocuk giyim markası Zippy, Türkiye pazarına İstanbul’da açtığı mağazayla giriyor. Lokasyon olarak Beylikdüzü’ndeki Torium Alışveriş Merkezi’ni tercih eden marka, dünyadaki ilk girişimini 2004 yılında yapmıştı.
Bu tarihte Portekiz’de Zippy ismiyle ilk mağazasını kuran marka, ülkedeki mağaza sayısını 30’a ulaştırırken, İspanya’da 40, Suudi Arabistan’da 5, Mısır ve Kazakistan’da 1’er mağazayla yer aldı. Şu anda Madrid, Barselona, Lizbon, Oporto, Kahire ve Astana gibi birçok dünya şehrinde yer bulan marka, Beylikdüzü’ndeki ilk atılımını, Türkiye’deki yatırımlarının başlangıcı olarak nitelendiriyor.

Uluslararası fon vipdükkan’a tıkladı
Özel alışveriş kulübü www.vipdukkan.com, 40 milyar dolar değerinde 100’den fazla projeye yatırım yaparak dünyanın sayılı büyük fonlarından biri olarak nitelendirilen ePlanet Capital ile ortak oldu. vipdukkan.com’un kısa sürede gösterdiği hızlı gelişimden etkilenen ePlanet Capital, 5 milyon dolarlık yatırım yaptığı Türkiye’de büyümeyi hedefliyor.
Fon, böylece kulübün yüzde 28.2’sini satın aldı. vipdukkan.com Yönetim Kurulu Başkanı Oğuz Şenol, ortaklığı başarılarının sonucu olarak değerlendirerek, 1’inci yılda 650 bine ulaşan üye sayılarını 2 milyona çıkartmayı hedeflediklerini söyledi. Şenol, ciro hedefini ise 35 milyon dolar olarak açıkladı.

Darty de güneyin çekim sahasına girdi
Darty de Türkiye’nin güney kıyılarındaki etkinliğini artırma kararı alan isimler arasında yer aldı. 23’üncü mağazasını 30 Haziran’da Mersin Marina’da açma kararı alan beyaz eşya ve teknoloji şirketi açısından güneydeki adım, Anadolu’daki 9’uncu mağaza anlamına geliyor. Böylece mağazalarının bulunduğu şehir sayısını da dokuza yükselten şirketin bu yöndeki ana stratejisi her yıl beş mağaza açmak. Mersin girişimiyle şirket, yılın ilk yarısı bitmeden bu yılki 3’üncü mağazasını açmış olacak. Diğer yandan şirket, açılışa özel yüzde 50’ye varan indirim ve sürprizler organize etti.

Uluslararası fon vipdükkan’a Uluslararası fon vipdükkan’a tıkladıÇocuk giyim markası Zippy, Türkiye pazarına İstanbul’da açtığı mağazayla giriyor. Lokasyon olarak Beylikdüzü’ndeki Torium Alışveriş Merkezi’ni tercih eden marka, dünyadaki ilk girişimini 2004 yılında yapmıştı.
Bu tarihte Portekiz’de Zippy ismiyle ilk mağazasını kuran marka, ülkedeki mağaza sayısını 30’a ulaştırırken, İspanya’da 40, Suudi Arabistan’da 5, Mısır ve Kazakistan’da 1’er mağazayla yer aldı. Şu anda Madrid, Barselona, Lizbon, Oporto, Kahire ve Astana gibi birçok dünya şehrinde yer bulan marka, Beylikdüzü’ndeki ilk atılımını, Türkiye’deki yatırımlarının başlangıcı olarak nitelendiri
Çocuk giyim markası Zippy, Türkiye pazarına İstanbul’da açtığı mağazayla giriyor. Lokasyon olarak Beylikdüzü’ndeki Torium Alışveriş Merkezi’ni tercih eden marka, dünyadaki ilk girişimini 2004 yılında yapmıştı.
Bu tarihte Portekiz’de Zippy ismiyle ilk mağazasını kuran marka, ülkedeki mağaza sayısını 30’a ulaştırırken, İspanya’da 40, Suudi Arabistan’da 5, Mısır ve Kazakistan’da 1’er mağazayla yer aldı. Şu anda Madrid, Barselona, Lizbon, Oporto, Kahire ve Astana gibi birçok dünya şehrinde yer bulan marka, Beylikdüzü’ndeki ilk atılımını, Türkiye’deki yatırımlarının başlangıcı olarak nitelendiriyor.
Çocuk giyim markası Zippy, Türkiye pazarına İstanbul’da açtığı mağazayla giriyor. Lokasyon olarak Beylikdüzü’ndeki Torium Alışveriş Merkezi’ni tercih eden marka, dünyadaki ilk girişimini 2004 yılında yapmıştı.
Bu tarihte Portekiz’de Zippy ismiyle ilk mağazasını kuran marka, ülkedeki mağaza sayısını 30’a ulaştırırken, İspanya’da 40, Suudi Arabistan’da 5, Mısır ve Kazakistan’da 1’er mağazayla yer aldı. Şu anda Madrid, Barselona, Lizbon, Oporto, Kahire ve Astana gibi birçok dünya şehrinde yer bulan marka, Beylikdüzü’ndeki ilk atılımını, Türkiye’deki yatırımlarının başlangıcı olarak nitelendiriyor.
Çocuk giyim markası Zippy, Türkiye pazarına İstanbul’da açtığı mağazayla giriyor. Lokasyon olarak Beylikdüzü’ndeki Torium Alışveriş Merkezi’ni tercih eden marka, dünyadaki ilk girişimini 2004 yılında yapmıştı.
Bu tarihte Portekiz’de Zippy ismiyle ilk mağazasını kuran marka, ülkedeki mağaza sayısını 30’a ulaştırırken, İspanya’da 40, Suudi Arabistan’da 5, Mısır ve Kazakistan’da 1’er mağazayla yer aldı. Şu anda Madrid, Barselona, Lizbon, Oporto, Kahire ve Astana gibi birçok dünya şehrinde yer bulan marka, Beylikdüzü’ndeki ilk atılımını, Türkiye’deki yatırımlarının başlangıcı olarak nitelendiriyor.
Çocuk giyim markası Zippy, Türkiye pazarına İstanbul’da açtığı mağazayla giriyor. Lokasyon olarak Beylikdüzü’ndeki Torium Alışveriş Merkezi’ni tercih eden marka, dünyadaki ilk girişimini 2004 yılında yapmıştı.
Bu tarihte Portekiz’de Zippy ismiyle ilk mağazasını kuran marka, ülkedeki mağaza sayısını 30’a ulaştırırken, İspanya’da 40, Suudi Arabistan’da 5, Mısır ve Kazakistan’da 1’er mağazayla yer aldı. Şu anda Madrid, Barselona, Lizbon, Oporto, Kahire ve Astana gibi birçok dünya şehrinde yer bulan marka, Beylikdüzü’ndeki ilk atılımını, Türkiye’deki yatırımlarının başlangıcı olarak nitelendiriy