Dünyadan Yeni Nesil Birkaç Marka

Son yıllarda hızlı tüketimin beraberinde getirdiği fast fashion anlayışı ile tasarımcı ve tüketici davranış ve beğenilerinin değiştiği yeni bir dünya söz konusu. Tüketici ile arasında duygusal bağ kuran ve belli bir felsefe üzerine konuşlanmış isimlerin varlık alanlarını daha çok genişlettiği düşüncesindeyim.

Dinamik

Yeni nesil moda hareketlerini beraberinde getiren, herkesin özlediği dinamizm ve enerjiyi ruhunda barındıran, sembol ve simgelere yer veren genç markaların varlığı gün geçtikçe artıyor.

Haberin Devamı

Sürdürülebilir moda anlayışına önem veren, oversize formlarla daha seksi görünebilen, değişen dünyanın değişen gençlerine hitap eden birkaç markaya değinmek istiyorum.

Off-White

Son zamanlarda beni en çok etkileyen yeni nesil markalardan bir tanesi Off-White. Basit bir sembole büyük anlamlar yükleyip, baskı yöntemleriyle hoodies, T-shirt ve deri ceketlere yaptıkları çalışmalar oldukça etkili.

Amerikalı yaratıcı tasarımcı Virgil Abloh’un 2014 yılında yarattığı Milano merkezli bir markadır. Virgil Abloh 2012 yılında Kanye West’in albümünün sanat yönetmenliğini de yapmıştı.Off White’ı temsil eden en güçlü simge, diyagonal siyah beyaz çizgili motifidir. Abloh niş ve ana akımları harmanlayarak, yüksek ve düşük moda tüketicilerinin ilgisini çekti.

Vetements

Moda dünyasını heyecanlandıran markalardan Vetements 2011 yılında kuruldu. Fransızca kökenli, sadece giyilmek için yapılmış kıyafet anlamını taşıyor. Paris’e dair her şeyden etkilenen cesur, seksi, dinamik ve enerji dolu çizgileri değişen dünyanın gençlerine hitap eden kolektif bir çalışmayla ortaya çıkan markanın göz önünde olan ismi Demna Gvasalia’dır. Balenciaga’nın başına geçtiği açıklandı ve geriye kalan yedi tasarımcının kimliği hala bir sır gibi saklanıyor.

Vücut hatlarını ortandan kaldıran, köşeli form ve silüetlerle sportif-maskülen havası ile Off-White, özgür ruhların temsilcilerinden biri.

Reformation

2009 yılında ABD’de Yeal Aflalo tarafından kurulan, sürdürülebilir yöntem ve malzemeler kullanılarak üretim yapan genç nesil bir marka.

Haberin Devamı

Ürünlerinin %35’i deadstock kumaşlardan , %5’i vintage kumaş ve giysilerden elde edilen kumaşlarla üretim yapıyorlar. Amerika depolama alanlarına giren çöpler ve vintage parçaları satın alarak, yeni parçalara dönüştürüyorlar.

Bu markalardan daha eski bir geçmişe sahip olan Opening Ceremony markasına değinmeden geçemeyeceğim. Daha büyük çaplı bir üretim ve satış portalına sahip olan marka 2002 yılında New York’ta yolculuğuna başladı. Kalıp formları ve yenilikçi bakış açıları ile görülmeye değer ürünlere sahip olduğunu düşünüyorum.

Yazıma son vermeden önce bu grup içerisinde güzel bir yere sahip olduğunu düşündüğüm Rihanna’nın Puma için tasarımını üstlendiği Fenty-Puma koleksiyonuna göz gezdirin derim. Farklı kültürlerden ilham alarak, sokak kültürüne vurgu yapan, lüks kumaş ve spor formların birlikte kullanımıyla tasarım anlayışını bir adım öne götürüyor.

Genç, dinamik, enerjik ve yeni nesil marka anlayış ve felsefeleriyle bende yer bırakan birkaç markayı sizlerle paylaşmak istedim. Yenilikçi tarz ve anlayışları birlikte takip etmeye devam edeceğiz.

Haberin Devamı

https://www.instagram.com/gokcekomur

https://www.instagram.com/gokcekomurcucosmos/