22.03.2018 01:30 | Son Güncelleme:
Hanife Baş

Dünyanın biletini bir Türk satacak

Enuygun.com’dan Nihan Çolak Erol, “Arap ülkeleri, İspanya ve Rusya’ya da açılacağız.Wingie markasıyla Almanya, İngiltere ve ABD’de varız. Globalde hızlı büyüyeceğiz” dedi

Uçak bileti satış sitesi Enuygun.com, rotayı yurtdışına çevirdi. Türkiye’de geçen yıl 5 milyon uçak bileti satışını gerçekleştiren firma, Wingie markasıyla global pazarda oyuncu olmaya soyundu. Wingie’yle ilk önce Almanya, İngiltere ve Amerika pazarına giren Enuygun.com, yeni ülkeler için de gün sayıyor.

Yeni ülkeler hedefte

Enuygun.com Genel Müdür Yardımcısı Nihan Çolak Erol, bu yıl Suudi Arabistan, İspanya ve Rusya’ya açılacaklarını belirterek, “Wingie bizim yurtdışında kullanacağımız marka olacak. Şu anda Almanya’da Wingie.de ile, İngiltere’de wingie.co ile faaliyet gösteriyoruz. Globalde de uçak bileti satışı alanında büyüyeceğiz. Altyapı çalışmaları ve yazılım sürüyor. 2018 yılı içinde bu ülkelere girmiş olacağız. Bütün ülkelerde başarılı olacağımızı düşünüyoruz” dedi.

Almanya, İngiltere gibi ülkelerde güçlü rakipleri olduğunu ancak Rusya ve Ortadoğu’da açık bulunduğunu dile getiren Erol,

“Rakiplere karşın büyüyeceğiz. Altyapısal konuları çözdükten sonra fiyat avantajı sağlamamız gerekiyor. Global pazarda cazip fiyatlar verebilmek için Almanya’da IATA’lık alıyoruz. Oranın özel fiyatlarını yükletmeye başlayacağız. Artık sadece Türkiye değil, farklı kıtalar için de cazip fiyata bilet satış yetkisi alacağız. Fiyat ve rekabet avantajı yaratacağız” diye konuştu.

Bu yıl 7 milyon uçak bileti satışı yapacak

Erol, Türkiye’de çok büyüdüklerini ve önemli bir yol katettiklerini artık hedeflerinin globalde büyümek olduğunu dile getirerek, agresif bir şekilde ilerleyeceklerini, ileride yurtdışı operasyonlarında da milyonluk satışları yakalayacaklarını amaçlarının global marka haline gelmek olduğunu kaydetti.

Geçen yıl 5 milyon bilet satışı gerçekleştirdiklerini aktaran Nihan Çolak Erol, bu yılki hedeflerinin ise 7 milyon adetlik bilet satışı olduğunu kaydetti. Erol, “Geçen yıl yüzde 50 büyüdük. Bu yıl da bu civarda bir büyüme hedefliyoruz. Türkiye’de her 100 uçak biletinden 9’unu biz satıyoruz. Pazar payımız yüzde 9” bilgisini verdi.

Otel odası satışına giriyor

Otel odası satışına da gireceklerini bildiren Erol, “Sitemizde otel karşılaştırmaları vardı ama bookings.com’a getirilen yasaklar yüzünden çok sıkıntı yaşadık. Şimdi otellere bir adım daha yaklaşıyoruz. Kendimiz doğrudan otel odası satacağız.  Otel rezervasyonu daha geniş bir kitleye hitap ediyor. Bu sayının üzerine çıkacağımızı öngörüyoruz. Site altyapısını da buna göre hazırlıyoruz. Tüketici için kolay, anlaşılabilir bir site sunmayı hedefliyoruz. Kendimizi seyahat sitesi olarak konumluyoruz” diye konuştu.

Almanya’da da ofis açtı

Artık globalde de hedef yükselttiklerini dile getiren Nihan Çolak Erol, “Yeni ülkelere açılıyoruz. Diğer ülkeleri de büyütüyor olacağız. Gururla bahsedeceğimiz şeyler gelecek. Güzel projeler var. Bir yerde pazar doygunluğa ulaştığında yurtdışına açılmak gerekiyor. Almanya’da ofis de açtık. Yurtdışı operasyonlarımız bu ofis üzerinden yöneteceğiz. Globalde de bu sektördeki en büyüklerden olacağız” şeklinde konuştu.

Bu habere ifade bırak
  • 1Mutluyum
  • 1Şaşkınım
  • 1Kararsızım
  • 1Kızgınım
  • 1Üzgünüm
Toplam Oy5