21.04.2019 00:35 | Son Güncelleme:
AA

Dünyanın konuştuğu uçakla ilgili bomba iddia

ABD'li uçak üreticisi Boeing'in 787 Dreamliner uçağının "güvenliği tehlikeye atacak şekilde hatalı" ve "gelişigüzel" üretildiği  iddia edildi.

New York Times gazetesinin yüzlerce sayfa şirket içi yazışma ve  federal kayıtların yanı sıra Boeing'in mevcut ve eski çalışanlarıyla yapılan  görüşmelere dayandırdığı haberinde uçağın üretildiği fabrikada üretim  kalitesinden daha çok üretim hızına önem verildiğini öne sürüldü.

Uçakların üretimde gecikmelerle karşı karşıya kalan Boeing'in  çalışanların dikkati çektiği sorunları bazen görmezden gelerek uçakların hızlı  şekilde imal edilmesi baskısı yaptığı belirtilen haberde, 787 Dreamliner uçağının  "güvenliği tehlikeye atacak şekilde hatalı" ve "gelişigüzel"  üretildiği iddia  edildi.

787 Dreamliner uçağının üretildiği North Charleston fabrikasındaki  güvenlik sorunlarının havayolları ve regülatörlerin dikkatini çektiği ifade  edilen haberde Qatar Havayollarının üretimdeki sorunlar nedeniyle oluşan hasar ve  teslimatların gecikmesinin ardından fabrikadan uçak alımını durdurduğu  belirtildi.

Boeing çalışanlarının, federal yetkililere hatalı üretim, uçakta  üretim artığı bırakılması ve ihlalleri rapor etmeme konusunda baskıya maruz  kaldıkları konusunda şikayette bulunduğu aktarılan haberde, North Charleston  fabrikasındaki Joseph Clayton isimli teknisyenin "çoğu zaman kokpitlerin  altındaki kablolara tehlike teşkil edecek yakınlıkta üretim atığına rastladığı ve  bunun güvenlik sorunu olduğu" ifadesine yer verildi.

Haberde açıklamalarına yer verilen Boeing Ticari Uçaklar Başkanı Kevin  McAllister ise South Carolina'daki fabrikada tarihteki en yüksek kaliteli  üretimin yapıldığını ve çalışanlarının yaptıkları kaliteli işin arkasında  durduğunu belirtti.

Öte yandan haberde, 787 Dreamliner'ın üretildiği Güney Carolina'daki  fabrikada karşılaşılan aksaklıkların büyük güvenlik sorunu yarattığına dair bir  kanıt olmadığına ve uçak kazası yaşanmadığına dikkat çekildi.

Boeing 737 Max 8 tipi uçakların son 6 ayda iki büyük kazaya karışması,  uçakların güvenliğine dair tartışmaları gündeme getirmişti.

Boeing 737 Max 8 krizi

Etiyopya Hava Yollarına ait Boeing 737 Max 8 tipi yolcu uçağı, 10  Mart'ta Addis Ababa'dan Kenya'nın başkenti Nairobi'ye gitmek için havalandıktan  kısa süre sonra düşmüş, uçaktaki 157 kişi hayatını kaybetmişti.

Endonezya'da ise Lion Hava Yollarına ait "JT 610" sefer sayılı Boeing  737 Max 8 tipi uçak, 29 Ekim 2018'de, Cakarta'dan Sumatra Adası'ndaki Pangkal  Pinang şehrine gitmek üzere havalandıktan kısa bir süre sonra denize çakılmıştı.  189 kişinin yaşamını yitirdiği kaza, bu tip uçakların ilk kazası olarak tarihe  geçmişti.

Etiyopya'daki son kazanın ardından aralarında Türkiye, Çin, Etiyopya,  İngiltere, Almanya, Fransa, Hollanda, Avusturya'nın da olduğu birçok ülke "Boeing  737 Max" tipi uçakların operasyonlarını geçici olarak durdurmuş ve hava  sahalarını bu uçuşlara kapatmıştı.

ABD'li uçak üreticisi Boeing, 737 Max tipi uçakların MCAS adlı sistemi  için güncelleme duyurusu yapmıştı. Firma, 737 Max tipi uçakların hücum açısı  sensörlerinin, uçakların yunuslama istikrarını desteklemek amacıyla tasarlanan  MCAS yazılımına yanlış veri sağlaması durumunda ek güvenlik katmanları sağlayacak  bir güncellemenin tamamlandığını açıklamıştı.

  
 

Bu habere ifade bırak
  • 0Mutluyum
  • 0Şaşkınım
  • 0Kararsızım
  • 6Kızgınım
  • 0Üzgünüm
Toplam Oy6