Gündem E-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi İle Not ve Devamsızlık Bilgilerini Öğrenin

E-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi İle Not ve Devamsızlık Bilgilerini Öğrenin

05.03.2015 - 16:43 | Son Güncellenme:

Pek çok velinin ve öğrencinin hayatını kolaylaştıran E-Okul sistemi hizmet vermeye devam etmektedir. E-Okul hakkında detaylı bilgiler haberimizde!

E-Okul Veli Bilgilendirme Sistemi İle Not ve Devamsızlık Bilgilerini Öğrenin

Öğretmen, idareci ve velilerin kullanımına sunulan ve daha sistematik, düzenli bir işleyişi yakalamayı hedefleyen bir uygulama olan E-Okul, Milli Eğitim Bakanlığı tarafından 2007 yılında hizmete sunulmuştur. E-Okul uygulaması, tüm devlet ve özel eğitim kurumlarında (ilk ve orta okullar, liseler, ana okulları) aktif halde kullanılmaktadır.

Haberin Devamı

İçinde bulunmuş olduğumuz bilişim çağına ayak uydurabilmek adına E-Okul uygulaması, aslında geç kalmış bir uygulamadır. Sağladığı imkanlara bakıldığında, çok daha önceden aktif olmasını düşüneceğimiz bir hizmettir.

Yazımızın en başında da belirttiğimiz gibi, E-Okul uygulamasını veliler de kullanabilmektedir. Veliler, E-Okul uygulamasına giriş yaparak, öğrencilerinin eğitim hayatı hakkında bilgi sahibi olurlar. Velilerin e-okul uygulamasını kullanarak, öğrencileri ile ilgili yapabilecekleri işlemler şöyledir;

  • Devamsızlık durumu,
  • Sınav, proje ve davranış notları,
  • Takdir, teşekkür belgesi gibi belgelerin bilgisi,
  • Gelişim raporları,
  • Karne notları gibi bilgilerini öğrenme imkanı bulurlar.

Veliler E-Okul uygulamasına giriş yapabilmek için ise;

E-Okul internet adresine gitmeli ve burada istenen Öğrenci T.C Kimlik No’, ‘Öğrenci Okul No’ ve ‘Resimdeki Rakamlar’ bölümlerini doldurmaları gerekmektedir.

Haberin Devamı

Öğretmen ve idareciler ise, E-Okul uygulamasına giriş yaparak, öğrenci ve okul ile ilgili bilgileri sisteme aktarabilirler. Öğretmen ve idarecilerin E-Okul uygulamasını kullanarak, öğrenciler ve okul ile ilgili yapabilecekleri işlemler şöyledir;

  • Öğrencilerin okula kaydı,
  • Öğrencilerin dosya, fotoğraf bilgilerinin sisteme girişi,
  • Nakil alma ve nakil verme işlemleri,
  • Devamsızlık girişleri ve devamsızlık takibi,
  • Okulun sınıf sınıf ders programının girişi,
  • Okutulacak derslerin bilgisi,
  • Okutulacak derslere girecek öğretmenlerin bilgisi,
  • Sınav tarihi,
  • Gelişim raporları
  • bilgilerini sisteme girebilirler.

Öğretmen ve idareciler E-Okul uygulamasını kullanabilmek için;

E-Okul internet adresine giriş yaparak işleme başlayabilirler. Burada yer alan ‘Resimdeki Rakamlar’, ‘Kullanıcı Adı’, ‘Şifre’ şeklinde düzenlenmiş alanları doldurarak işlem yapabilirler.