Taraftarlık 'ticari' de bir durum
Spor endüstrisi, temizinden 60-70 yıldır hayatımızı biçimlendiriyor. Endüstriyel spor, maddi kaygılar güderek günümüze ulaştı ve çarklar tahmin edilenden daha hızlı dönüyor. Futbol, basketbol, voleybol, atletizm... Bahsedilen dal ne olursa olsun, yapanına ya da sponsoruna maddi anlamda yarar getirip getirmediğine bakılıyor. Nitekim bakılmalı da.
Sporcular için bir 'iş' olan ve hayatlarını geçirmelerini sağlayan yegâne gelir kaynağını, maddi kaygılardan uzak bir yerde değerlendirmeniz imkansız. Taraftarlardan sporcuya destek istiyorsanız da bu ancak maddi şekilde olabilir.
Forma alan, atkı alan, maçları-turnuvaları izlemeye gitmesi beklenen taraftar da maddi yatırım yapıyorken, herhangi bir spor dalını maddiyattan azade değerlendirip ona göre davranmak ve 'hiçbir maddi kaygı güdülmemektedir' imajı yaratmak imkansız.