Ege Ege’de ihracat atağı

Ege’de ihracat atağı

14.05.2019 - 08:15 | Son Güncellenme:

.

Ege’de ihracat atağı

Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği, Brezilya’yı hedef pazar seçti. Gözünü Uzakdoğu’ya diken kuru üzüm sektörü de, Çin’e dışsatımını artırdı.

Haberin Devamı

Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği, dünyanın 6. büyük ekonomisine sahip Brezilya’nın Sao Paulo kentinde 6-9 Mayıs günleri arasında düzenlenen APAS Show 2019’da Türk su ürünlerinin ve hayvansal mamullerinin tanıtımını yaptı. Ege Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Derya Pala, Brezilya’nın yıllık 1 milyar 853 milyon dolar su ürünleri ve hayvansal mamuller ithalatından pay almak istediklerini kaydetti.

2019 yılında Türkiye’den Brezilya’ya 1 milyar doların üzerinde ihracat hedeflendiğine işaret eden Pala, “Brezilya, ülkemizin Latin Amerika ülkeleri içerisinde en yüksek ticaret hacmine sahip olduğu ülke. İhracatımızın 2019 yılında 1 milyar doların üzerine çıkmasını bekliyoruz” dedi. Pala, fuarda ikili görüşmeler yaptıklarını ve olumlu sonuçlarla ayrıldıklarını sözlerine ekledi.

Haberin Devamı

Yüzde 120 artış var

Öte yandan Türk kuru üzüm ihracatçıları da, Uzakdoğu’yu hedef pazar belirlemesinin ardından meyvelerini toplamaya başladı. Kuru üzüm ihracatı, dünyanın en kalabalık ülkesi Çin’e yüzde 120, Japonya’ya da yüzde 87 arttı. Türkiye, Tayland’a yüzde 231 artışla 1 milyon 261 bin dolar, Güney Kore’ye ise yüzde 46 artışla 1 milyon 103 bin dolarlık kuru üzüm ihraç etti. Ege İhracatçı Birlikleri’nin (EİB) verilerine göre, Türkiye kuru üzüm ihracatının yoğun olarak gerçekleştiği eylül 2017-mayıs 2018 döneminde 201 bin 408 ton ürün karşılığında 318 milyon 358 bin dolar döviz elde etti. Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği Başkanı Birol Celep, “2019’u Çin’e ihracat yılı olarak ilan ettik. Çin pazarında payımızı artırmak istiyoruz. Bizim için bir şans. Motivasyonumuzu bozmadan doğru adımlarla hedefe ilerlememiz lazım” dedi.