Ege Franchise sektörünün haber kaynağı 2. yaşında

Franchise sektörünün haber kaynağı 2. yaşında

28.05.2019 - 07:50 | Son Güncellenme:

.

Franchise sektörünün haber kaynağı 2. yaşında

Franchise sektörünün haber kaynağı 2. yaşında
İkinci yaşını kutlayan Franchise Market Türkiye Dergisi’nin Genel Yayın Yönetmeni Melis İstanbullu, girişimciye ve böylece dolaylı yoldan da ekonomiye katkı sağladıklarını belirtti.

Haberin Devamı

Sektörün nabzını tutan Franchise Market Türkiye yeni yaşını kutluyor. Dergi, mutfağındaki üç kadın; Genel Yayın Yönetmeni Melis İstanbullu, Metin Yazarı Albina Jan Şen ve Görsel Yönetmen Hatice Nur Yavaş’ın omuzlarında her geçen gün yükseliyor. İki yılda sağlanan başarının, sayfalarında güncel haberlere ve büyük markalara yer vermeleri sonucunda kendiliğinden geldiğini belirten İstanbullu ile sektörün geleceğini konuştuk.

- Öncelikle sizi daha iyi tanıyalım. Bize kariyerinizden bahseder misiniz?

Çalışma hayatımın başlangıcından bugüne kadar her zaman basın-yayın sektörünün içinde oldum. Geriye baktığımda yerel ve ulusal gazeteler ile dergilerde pek çok pozisyonda bulundum. Çoğunlukla işim, yayınların pazarlama operasyonları ve stratejilerini geliştirmekti. Şu anda Franchise Market Türkiye’nin genel yayın yönetmenliğini yürütüyorum. Kariyerimin bir diğer önemli bölümüyse reklam müdürlüğü yaptığım dönemdi.

Haberin Devamı

- İşinizin size katkılarından bahsedebilir misiniz?

Her zaman reklam verenler ve ajanslarla bağlantılı, onlarla sürekli temas halinde olmanın bana en büyük katkısı, iş dünyasını yakından tanıma fırsatı sunmasıydı.

- Franchise Market Türkiye hakkında neler söylemek istersiniz?

Yayın hayatına 2017’de başlamış bir dergi ve üç aylık periyotlarla yayınlanıyor. İlk günden beri franchise dünyasının sunduğu yatırım fırsatlarını ve iş dünyasından haberleri okuyucusuyla buluşturuyor. Ben dergimizin bunların yanında önemli bir misyonunun daha olduğuna inanıyorum. Bu misyon, iş dünyasını canlı tutmaya olan katkısı; ekonominin yeni yatırımlar ve girişimlerle canlandığını düşünürsek, Franchise Market Türkiye’nin farklı sektörlerden yatırım fırsatları ve analizleri sunması canlılığa önemli bir katkı sağlıyor.

- Derginizin okuyucu kitlesi kimler?

Sorunun cevabı oldukça açık, iş dünyasındaki herkes. Yeni girişimleri, sektörel fuar analizlerini, iş dünyasının tanınmış simalarıyla röportajları ve güncel haberleri yayınladığımız için hemen herkesin bir şeyler bulduğu, dolu dolu bir dergimiz olduğuna inanıyoruz. Yayın hayatına başlayalı çok uzun zaman olmasa bile, görmüş olduğu ilgi ve takip edenlerin sayısındaki artış da bizlere bunu gösteriyor.

Haberin Devamı

Franchise sektörünün haber kaynağı 2. yaşında

- Derginizin ekonomik canlılığa katkısından bahsettiniz. Türkiye’deki franchise sistemi hakkında ne düşünüyorsunuz?

Bence son yıllarda bu sistemin önemi, işletme sahipleri tarafından da anlaşılmaya başladı. Eskiden yeni yatırım planı yapanların, kurduğu işletmenin bir de franchise yönü olabileceğini düşündüğünü pek göremezdik. Örneğin bir restoran açıyorsanız aynı zamanda bir gün franchise verebilirim düşüncesiyle hareket etmezdiniz. Oysa günümüzde yatırımcılar girişimlerinin bu yönünü de hesaba katarak yola çıkıyor. Dünyanın gelişmiş ülkelerinde yaygın olan bu sistem artık ülkemizde de yayılmış durumda. Önümüzde hala alacağımız uzun bir yol olsa da önümüzdeki yıllarda franchise sistemini daha fazla konuşacağımızdan eminim. İşin bir de ekonomik boyutu var. Yatırım yapmak için iş fikri arayanların önceden denenmiş ve rayına oturmuş bir işletmenin parçası olması, yaşayacağı pek çok zorluktan daha en başından kurtulması anlamına geliyor. Bu da ekonominin düzenli gelişmesine katkı sağlıyor.

Haberin Devamı

- Franchise sisteminde fırsat sunanlarla fırsat arayanları derginiz aracılığıyla buluşturduğunuz da söylenebilir mi?

Dergimizin bu kadar ilgi görmesinin nedenlerinden bir de bu. Aklınızda bir yatırım planı varsa ve kendi işinizi kurmak istiyorsanız bunun pek çok zorlukla karşılaşacağınız anlamına geldiğini de bilirsiniz. Özellikle kendinizi tanıtmak, işi rayına oturtup yatırımınızın dönüşünü almak ciddi bir emek istiyor. Franchise veren markalar ise tüm bu aşamaları önceden atlatmış olduğu için yeni yatırımcılar için değerli fırsatlara dönüşüyor. Bizim bulunduğumuz nokta da tam burası. Franchise veren markalar, yatırım fırsatı arayanlar, ürün ve hizmet üretenlerle bunları arayanların buluştuğu bir noktadayız.

Bu aşamada desteklerini aldığımız pek çok uzman da dergimizin gelişimine katkı sağlıyor. Yazarlar, görüşlerini bizlerle paylaşan iş insanları içeriklerimizi zenginleştirirken, iş dünyası için değerli bilgileri dergimizin sayfalarına taşımamızı sağlıyorlar.

Haberin Devamı

- Son olarak eklemek istedikleriniz var mı?

Tüm sektörlerdeki yatırımcılar için, yatırımların her zaman kazandırdığı ve hak ettiği değeri gördüğü günler diliyorum. Bunun ülkemizin ekonomisindeki gelişime katkısını görmek eminim ki hepimizi mutlu edecektir.

Dijitalde de varız!

- Dijital dünyanın geliştiği bir dönemde yaşıyoruz. Basılı yayın bu dönemde çeşitli zorluklarla karşılaşıyor. Bunun size bir etkisi oldu mu?

Tam tersine, biz bunu bir fırsat olarak görüyoruz. Eskiden sadece basılı haliyle okuyucumuzla buluşuyorken şimdi onlara ulaşabileceğimiz daha fazla kanal anlamına geliyor bu. Dergimizin web sitesi franchisemarketturkiye.com üzerinden haberlerimizi yayınlarken sosyal medya hesaplarımız da içeriklerimizi daha fazla kişiye ulaştırmak için bir fırsat. Dergilerin online platformlar üzerinden okunmaya başladığı da bir gerçek. Okuyucular ellerindeki cihazlarla sınır tanımadan her içeriğe ulaşabiliyorken buralarda bulunmak bizler için başka bir fırsat sunuyor. Aynı zamanda Turkcell Dergilik uygulamasında da yayınlarımız okunabiliyor.