Ege Giyimcilerin gözü ‘Kish Adası’nda

Giyimcilerin gözü ‘Kish Adası’nda

21.01.2011 - 01:00 | Son Güncellenme:

.

Giyimcilerin gözü ‘Kish Adası’nda

Ege Giyim Sanayicileri Derneği (EGSD) ve Batı Anadolu Sanayici ve İşadamları Dernekleri Federasyonu (BASİFED) “Ortadoğu’nun yeni Dubai’si” ve “İran’ın yükselen yıldızı” olarak tanımlanan Kish Adası’na iş gezisi düzenlemeyi planlıyor.
BASİFED öncülüğünde bağlı kuruluşları EGSD ve Ege Ayakkabı Sanayicileri Derneği’nin İran’dan 30 kişilik alım heyeti getirme organizasyonu başarıyla gerçekleşirken, Egeli iş insanları da yeni bir pazarı keşfetti. Ege Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı Nedim Örün İzmir ile hazırgiyim sektöründe giderek yükselen bir ticareti bulunan İran’dan gelen alım heyetinin önemli bağlantılar kurduğunu söyledi. Örün kendi sektörlerinden 35 katılımcının bağlantılar kurarak ve memnun ayrıldığını kaydetti.

Yükselen yıldız
Bu tür pazarlama organizasyonlarının sürekli hale gelmesi gerektiğini ve katılımcı firmaların organizasyon bittikten sonra 3 gün içinde İranlılarla temaslarını sürdürmelerini öneren Örün, “Benim inancım sadece bir kez görüşmek yetmez. O yüzden önümüzdeki aylarda BASİFED Başkanı Hüseyin Porsuk ve oluşturacağımız bir ekiple birlikte İran’ın yükselen yıldızı Kish Adası’nı ziyaret edeceğiz. Kish Adası bir Dubai örneği olma yolunda hızla ilerliyor. Bizim de firmalarımızın bütün dünyaya gümrüksüz mal satmak için burada yerini alması faydalı olacaktır. Bunun incelemelerini yapacağız. Mutlaka İran’da bu organizasyonu gerçekleştirmemiz lazım” diye konuştu.
İran’a hazırgiyim ihracatında yüzde 30 ila yüzde 40 arasında bir gümrük vergisi uygulandığını hatırlatan Örün, “İran’a mal girişinde yüksek gümrük vergileri var. Bir an önce serbest ticaret anlaşması yapmamız gerekiyor. Gümrükler kalkarsa bizim sektörümüzün ihracatı 2’ye katlanabilir” değerlendirmesini yaptı.

Ambargo Türklere yaradı
Nedim Örün, İranlıların erkek giyim başta olmak üzere çocuk ve denim ürünlerini talep ettiklerini belirterek, ticaretin artması için İzmir’e direkt uçuşların önemine dikkat çekti. Örün sözlerini şöyle sürdürdü: “İran’ın nispeten kapalı bir ekonomiye sahip olmasının avantajları da var. Küresel krizlerden daha az etkilenen bu ülkeye Batı ülkeleri tarafından da ambargo uygulanıyor. Bu da Türkiye’nin ticaret şansını artırıyor. Buraya gelen İranlı sektör temsilcileri de normal ihracatın yürütülebildiği tek ülkenin Türkiye olduğunu söylediler.”


M.A.C. artık Alsancak’ta
Dünyaca ünlü kozmetik firmalarından M.A.C’in İzmir mağazası Alsancak’ta hizmete açıldı. İzmir cemiyet hayatının önde gelen kadınlarına 2 gün boyunca makyaj hakkında Workshop’lar düzenlendi. 2011 yılının ilk koleksiyonlarının da tanıtıldığı açılışa İzmirli kadınlar büyük ilgi gösterdi. Zengin ürün seçeneklerinin olduğunu söyleyen M.A.C. kozmetik yetkilileri, her hafta çeşitli etkinliklerle müşterilerine workshoplar düzenleyeceklerini belirtti.