Ege ‘Kalite düşerse turizm biter’

‘Kalite düşerse turizm biter’

04.09.2017 - 03:18 | Son Güncellenme:

Dalaman, Ortaca, Köyceğiz Turizm Birliği Derneği Başkanı Yücel Okutur, sektörde yakalanan artışın önemli olduğunu, ancak kalitenin düşürülmemesi gerektiğini belirtti, “Ucuz turizm çare değildir” dedi

‘Kalite düşerse turizm biter’

Dalaman, Ortaca, Köyceğiz Turizm Birliği Derneği (DOKTOB) Başkanı Yücel Okutur, turizmde 2016’ya oranla 2017’de yüzde 43’lük artış yakalandığını, ancak dikkatli olunması gerektiğini belirtti. Kaliteyi düşürmenin turizmi bitireceğini ifade eden Okutur, “Türkiye son üç yılda turizm sektöründe zorlu bir süreçten geçti. 2014 yılında 35 milyon turisti misafir ederek 50 milyar dolar (yan kollarıyla) gelirle dünya sıralamasında 6’ıncılığa kadar gelmiştik. Türkiye, tarihi değerleri, tarımsal çeşitliliği, deniz, göl ve doğasıyla hiçbir ülkeyle mukayese olmayacak kadar güzel bir konuma sahip olduğunu için bazı Avrupalı ülkeleri telaşlandırdı” dedi. Okutur, Avrupa ülkeleri tarafından Türkiye’nin riskli ülke ilan edilmesinin turist sayısında 12 milyon gerilemeye yol açtığını kaydetti.
Türkiye’nin 2016 yılının ardından 2017 ile birlikte toparlanma dönemine girdiğini ancak bunun yeterli olmadığını dile getiren Okutur, şu anda sektörde en kritik noktanın kalite olduğuna dikkat çekti.
‘Doğru tanıtılmalı’
Ucuz turizmin kaliteyi yok edeceğini belirten DOKTOB Başkanı şunları söyledi: “Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın açıkladığı verilere göre ilk 6 ayda Türkiye’ye gelen turist sayısı geçen yıla göre yüzde 14 artarak, 10 milyon 740 bin 226’dan, 12 milyon 249 bin 449’a çıktı. Her ne kadar yükseliş yaşanmış olsa da 2015’in ilk 6 ayındaki 14 milyon 894 bin 754 kişinin gerisinde kalındı.
Sadece haziran ayı dikkate alındığında ise 2016’da 2 milyon 438 bin 293 kişi Türkiye’ye gelirken 2017’de yüzde 43 yükselişle 3 milyon 486 bin 940 kişiye ulaşıldı.” Okutur, “ Türkiye’de gelişen olaylarla birlikte, terörizm, Suriye savaşı ve diğer olumsuzluklar tamamen planlanmış ve kurgulanmıştır. Türkiye’nin yapacağı tek şey, Avrupa’da yazılı ve görsel basında haklılığını açık bir şekilde anlatacak çözümleri bulmaktır. Turizmciler ise internet, web ve diğer tanıtım organlarını kullanarak, gerçekleri ve Türk halkının misafirperverliğini Avrupa’ya anlatmalılar. Turizm birlikleri, yatırımcılar ve diğer kuruluşlar, devletle el ele vererek yeni pazarlar bulmalı. Hizmet kalitesi yükseltilmeli” dedi.