Ege Kontuvardaki hataya sembolik tazminat

Kontuvardaki hataya sembolik tazminat

10.04.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

İşadamı M. Bilal Saygılı, İstanbul’dan İzmir’e dönüş için aldığı uçak biletinin check-in işlemini yaptırdığı halde uçamadı. Saygılı, havayolu şirketi aleyhine 5 liralık tazminat davası açtı

Kontuvardaki hataya sembolik tazminat

İzmirli tanınmış iş adamlarından Saygılı Rulman firmasının Yönetim Kurulu Başkanı Muhammet Bilal Saygılı, bir hava yolu şirketine check-in’i yapılmış bileti olmasına rağmen, dolduğu söylenerek uçağa alınmadı. Saygılı, avukatları M. Fatih Toksay ve Zeynep İnan Çam aracılığıyla sembolik olarak 5 TL’lik manevi tazminat davası açtı.

Check-in işlemini yaptırdı
31 Mart’ta saat 11.30’da İstanbul Atatürk Havalimanı’ndan İzmir Adnan Menderes Havalimanı’na yolculuk etmek için bir turizm şirketinden bir gün önce bilet satın alan Saygılı, internetten check-in işlemini yaptırdı. Uçuş saatinden 60 dakika önce havaalanında hazır bulunan M.Bilal Saygılı, bagajını teslim ettikten sonra uçağa alınmayı beklemeye başladı.

Gecikmeli uçabildi
Yolcular uçağa alınırken Saygılı da sıraya girdi ancak havayolu şirketi görevlilerinin “Uçak dolu, sizi alamıyoruz” ifadesiyle sarsıldı. Uçağa binemediği için mağdur olan Saygılı, sadece kendisinin değil, yaklaşık 30 yolcunun aynı mağduriyeti yaşadığını söyledi. Mağduriyetin giderilmesi için herhangi bir çaba harcamayan şirket görevlilerini de eleştiren Saygılı, “Bizi başka bir havayolu şirketinin uçağıyla İzmir’e gönderdiler. Tercihim olmadan bindiğim uçakla 15.30’da İzmir’e inebildim. Bu durum, firmaya olan güvenimi yok etti” dedi.

Haberin Devamı

Maddi zararı yok ama...
İşadamı Muhammet Bilal Saygılı’nın avukatı Zeynep İnan Çam, “Müvekkilim hızlı ve konforlu bir seyahat sağladığı için adı geçen havayolu şirketiyle yolculuk etmek istemiştir. Fakat müvekkilim, yaşadıklarından sonra firmaya olan güvenini ve konforlu seyahat inancını yitirmiştir” diye konuştu. Çam, maddi bir kayıpları olmadığını söyledi.