Ege Narlıdere Metrosu canavarla kazılacak

Narlıdere Metrosu canavarla kazılacak

26.07.2018 - 01:15 | Son Güncellenme:

Narlıdere Metrosu, sektörde yeraltı canavarı olarak bilinen makinelerle kazılıyor. İstenmeyen hareketleri önleyen, sessiz ve hızlı çalışan makine sayesinde kent trafiği ve sosyal hayat en az seviyede etkilenecek

Narlıdere Metrosu canavarla kazılacak

İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin temelini attığı Narlıdere Metrosu’nda 7.2 kilometre uzunluğundaki hat, kısaca ‘TBM’ adı verilen 2 tünel açma makinesiyle günde 20 metre kazılarak aşılacak. Sektörde ‘yeraltı canavarı’ olarak da tanımlanan makinelerle, Narlıdere tünelinde günde 20 metrelik kazı çalışması yapılacak. 42 ay olarak planlanan yapım sürecinin sonunda Narlıdere metro hattı, Balçova, Çağdaş, Dokuz Eylül Üniversitesi Hastane, Güzel Sanatlar Fakültesi (GSF), Narlıdere, Siteler ve Kaymakamlık olmak üzere 7 istasyondan oluşacak. İstenilmeyen yeraltı hareketlerini önleme kabiliyeti, daha sessiz, titreşimsiz ve hızlı çalışması nedeniyle Narlıdere Metrosu’nun tercihi olan TBM bir yandan kazıp bir yandan da kazdığı taş ve toprakları taşıma bandıyla ayrıştırarak dışarı çıkarırken, aynı zamanda tünelin beton plaklarını da yerleştiriyor.

Haberin Devamı

23 kat büyüyecek

Montajının 15 kişilik bir ekiple 40 günde tamamlandığı yaklaşık 600 ton ağırlığındaki her bir TBM, tünelde günde 10 metre ilerliyor. 100 metre uzunluğunda 6.6 metre çapındaki araç, tam yüzey kazıcı olarak çalışıp, daima ileriye doğru hareket ediyor. Önünde bulunan disk kesicilerle kazma işlemini yaparken, lazer sistemiyle daha önce kazması gereken doğrultudan çıkmadan işlemine devam ediyor. Makinenin gövdesinde bulunan hidrolik sistemle kazıyı destekliyor ve geçici bir tünel oluşturuyor. Kesme işlemi 360 derece devam ederken kesilen materyal bir hazneye dolduruluyor ve taşıyıcı bant ile gövdeden dışarıya doğru taşınıyor. 2004 yılında 11 kilometre raylı sistemle yola çıktıklarını Büyükşehir Başkanı Aziz Kocaoğlu, “İzmir Metro ve İZBAN’ın yeni uzatma projeleri ve tramvay yatırımlarıyla İzmir’deki raylı sistem hattımız, 2020 yılına kadar 120 istasyonda 250 kilometrede sefer yapacak hale gelecek. Böylece kentimizde raylı sistemler 23 kat büyümüş olacak” diye konuştu.