Ege Otopark tartışması devam ediyor

Otopark tartışması devam ediyor

22.08.2006 - 00:00 | Son Güncellenme:

.

Otopark tartışması devam ediyor

Bakın İzmirliler ne düşünüyor:* * *Hulusi Berik...Yeraltı otoparklarının en fazla kullanıldığı yerlerden biri Monaco... Yıllar itibariyle yapılan hatalar sonucunda Alsancak'ın Monaco'dan farkı kaldı mı?Sümer Tömek...İzmir'e model olacak bir şehir, ülke değil Monaco. Gelişmişliğin ölçüsü çok arabanın şehir merkezine girmesi değildir. Son yılların gerçek gelişmişlik tarifleri hep bunun tersini, yaşam kalitesini ön plana çıkarıyor. Cemal Tükel...Monaco veya San Fransisco çok önemli değil. Biz bu örnekleri çoğaltabiliriz. Önemli olan konu Kültürpark'ın zarar görüp görmeyeceği. Şu anda ağaçlar dışında zaten beton piste dönüşmüş olan Kültürpark daha da mı kelleşecek yoksa otopark olarak kullanılan alanların kaldırılması ile birlikte 10 bin ağaç daha mı dikilecek? Kültürpark'ta nitelikli bir botanik bahçesi yapılması güzel olur. Nedim Atilla...Sorun kentin tarihsel merkezine otomobilin girip girmeyeceğidir. Yaşanacak kent kriterlerinin ilki "güvenlikli" şehirdir, ikincisi ise daha çok yayanın, daha az otomobilin bulunmasıdır.Yaşanacak kentler sıralamasını merak ederseniz. 1- Zürih, 2- Helsinki, 3- Göteborg, 4- Prag, 5- Tolousse, 6- Porto, 7- Milano, 8- Barcelona, 9- Bochum, 10- Edinburg. Gördüğünüz gibi ilk 10'da Roma, Paris, Londra, Viyana falan yok... Obez Amerikan şehirlerinden bir tanesi bile "yaşanacak kent" kabul edilmemekte. Sorun otomobili en az kullanabilmekten geçiyor.* * *Reşat Kutucular...Şehrin göbeğinde yeşilin ortasına park etmenin bir bedeli olmalı öyle değil mi? Sizce günlük 10 dolar dense bizim bu Fuar'daki otopark dolar taşar mı? Yoksa homurtular mı yükselir? Cengiz Türksoy...Koruma Kurulları'na yönelik eleştirilerinizde haklı olabilirsiniz ama yine de bu kurullar iyi ki var demeliyiz. Onlar yokken kentlerimizde nelerin nasıl değiştiğini en iyi İzmir'de görebiliriz. Böyle konularda Koruma Kurulu o konuya özel olarak uzmanlardan oluşan bir kurulun da görüşünü istiyor. Bence iyi de ediyor. Özellikle iktidar erkini elinde tutan çevrelerde, herkesin her şeyi bilme iddiasıyla kasıldığı ülkemizde buna gerek var diye düşünüyorum.* * *Evet, tartışmalar böyle devam edip sürüyor.İdeal olan kent içinde en az araba kullanımıdır. Ama bunun hayata dönüşebilmesi için sözü edilen kentlerde olduğu gibi altyapının bitirilmiş olması gerekiyor.İnsanlar evlerinden çıktıktan sonra arabasız işlerine, ziyaretlerine gideceklerini bilseler neden araba kullansınlar ki...Örneğin ben yurtdışına çıktığımda ne taksi kullanıyorum, ne de araba kiralıyorum.Her yere trenle, metroyla gitme şansım varsa otopark problemi neden çekeyim ki?İzmir'de de metro çalışmaları devam ediyor.İnanıyorum ki, beş yıl sonra farklı bir kent olacaktır.Büyükşehir Kültürpark projesini durdurmadı, sadece Koruma Kurulu'nun istediği raporun hazırlaması için bir süre çalışmaları askıya aldı.İdeal olanla İzmir'in gerçeklerini iyi ortaya koymak gerekir.Yeraltı otoparkları İzmir için şarttır ve yenilerinin de planlanması gerekir. dsipahi@milliyet.com.tr Kültürpark'ın altına yapılacak otoparkla ilgili tartışmalar devam ediyor. İzmir İçin Düşünceden Eyleme mail grubunda da hararetli bir tartışma yaşanıyor.

Yazarlar