Ege Özgün tasarımla fark yaratıyoruz

Özgün tasarımla fark yaratıyoruz

28.10.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Tasarım ve üretimin gücünü arkasına alarak alanında farklı bir konuma yükselen, yıllardır A ve A plus segmentteki üretimleriyle aranan marka olan FY, sektördeki 27’nci yılını dolduruyor

Özgün tasarımla fark yaratıyoruz

1986 yılında kurulan ve sektöre ilk mobilya butiği, ilk showroom ve mobilya mağazasında kurulan ilk sanat merkezi gibi yenilikleri kazandıran FY Mobilya’nın Yönetim Kurulu Başkanı Feridun Yeşilyurt ile FY’nin bugüne kadar yaşadığı süreçleri ve sektörün genel durumunu konuştuk.
* Mobilyada kalite, tasarım ve fark yaratmak deyince, İzmir’de ilk akla gelen firmalardan birisiniz. Bu başarınızın sırrı nedir?
Feridun Yeşilyurt: Dünyada bütün başarılı markaların temelinde özgünlük olduğunu gördük. Yüzümüzü dünyaya çevirdik. Firma prensibi olarak bugüne kadar tasarımlarımızda hep özgünlük ve kaliteyi ön planda tuttuk. 2002’de şirkete yeni bir yön vermeye karar verdik. Firma bünyesine dahil ettiğimiz tasarım ekibiyle bir değişim ve yenilenme sürecine girdik. Tasarım ve üretimin gücüne inanıyoruz. Bize ait olan özgün tasarımlarla Artdeco tarzı üretim yapıyoruz.
Milano’daki üç Türk’ten biri
*Dünyada mobilya sektörü de hızlı bir gelişim sürecinde, siz bu süreci nasıl izliyorsunuz?
F.Y: Uluslararası mobilya ve dekorasyon fuarlarına katılıyoruz. İtalya’daki Milano, Almanya’da Köln fuarı, Dubai Index, Singapur fuarı gibi tanınmış lider fuarlarda boy gösteriyoruz. Dünyada bu alandaki en önemli fuar kabul edilen Milano Fuarı’na katılan üç Türk firmadan biri olmanın gururunu da yaşıyoruz. FY olarak Milano fuarında çok olumlu tepkiler aldık. Hatta Türk olduğumuzu öğrenince şaşırdılar. A ve A plus segmentindeki ürünlerde kaliteli, şık tasarımlara sahip olan ve uygun fiyatlarıyla ilgi çeken ürünlerimizle dikkatleri üstümüze topladık. Bu anlamda kendimizi daha avantajlı hissediyoruz.
* Peki tasarımlarınızda neyi ön plana çıkarıyorsunuz?
F.Y: Tasarımı 6-7 kefesi olan bir teraziye benzetiyorum. Ürünlerin ergonomik, etnik, çağdaş, üretilebilir, satılabilir, ihtiyaçlara cevap veren ve kullanışlı özellikte olması gerekiyor. FY Mobilya’ya ait patentli 154 ürünümüz var.
* Güçlü insan kaynağının da tasarım alanında önemli olduğu bir gerçek.
F.Y: Tasarım, üretim ve satış konusunda insan kaynağı gerçekten büyük önem taşıyor. 9 kişilik yaratıcı bir tasarım ekibiyle çalışıyoruz. Mimar, iç mimar, dekoratörler ve tasarlayıp üretebilen altyapıları gelişmiş ve dünyayı takip eden kişilerle çalışıyoruz. Karabağlar’daki atölyemizde üst segmentteki otel, motel, residans, ofis ve ev mobilyası üretiyoruz. Bir evin mobilya, mutfak, kapı, banyo, zemin, duvar kaplamaları, perde, mefruşat ve çocuk odalarına yönelik ürünleri bir bütün olarak müşterilere sunuyoruz.
Sektörde eleman sıkıntısı var
*Dünya mobilya sektöründe Türkiye’nin konumunu nasıl değerlendiriyorsunuz?
F.Y: Son 10-12 yılda mobilya sektörü Türkiye’de ihracat rekorları kırıyor. Mobilya sektörünün ihracatı 2001 yılında 171 milyon dolardı. 2011 yılında 1 milyar 750 milyon dolara yükseldi. Bu artış 10 yılda 10 misli büyümek demek. 2012 yılında sektörün hedefi 2 milyar dolar. 2023 yılında bu alandaki hedef 6 milyar dolar. Türkiye’deki mobilya üreticilerinin büyük bölümü kobi özelliği taşıyor. Üretilen ürünün yüzde 90’ı yerli ürün ve emek yoğun bir sektör. Sektördeki en önemli sorun, nitelikli ara eleman ve işgücü sıkıntısı. Meslek liseleri ve meslek yüksekokulları bu talebi yeterince karşılayamıyor.
* FY’nin geleceğe dönük vizyon ve hedefleri nelerdir?
F.Y: FY, bir dünya markası olma yolunda ilerliyor. Çünkü ulusal ve uluslararası beklentileri karşılıyoruz. İtalya ve Çin mobilya üretiminde dünyada söz sahibi. Fakat yüksek teknolojji kullanarak seri üretimler gerçekleştiriyor. Bizse, Avrupa kalitesinde fakat çok daha uygun fiyatlarla satış gerçekleştiriyoruz. Geleceğe dönük olarak satış anlamında farklı projelerimiz var. FY Mobilya’nın 2’nci kuşak yöneticilerinden Yönetim Kurulu Üyesi Onur Yeşilyurt ile çalışmalarımıza devam ediyoruz.

Haberin Devamı

FY Mobilya Alsancak Decozone’da...

FY, Türkiye’de ilk defa yeni bir konseptle Alsancak’ta açılan Decozone’da yerini aldı. 2012 koleksiyonlarından seçkin örnekleri bir arada sunan FY, 600 metrekarelik alanda mimar ve dekoratörlerle müşterilerle buluşuyor. Avrupa’nın gözde otellerinden Norveç Hilton’un kral dairesi ve Astor Otel’in standart odasının aynısını Decozone’daki FY biriminde sergilediklerini belirten Yönetim Kurulu Başkanı Feridun Yeşilyurt, özellikle profesyonellere hitabettiklerini söyledi.

Atelier EFFE ile A ve B segmentine yöneldik

Yılbaşında Atelier EFFE adında yeni bir şirket kurduklarını, bu şirketin müteahhit firmalara, mimar, mühendislere ve dekoratörlere yönelik mal ve hizmet sunduğuna değinen Feridun Yeşilyurt, “EFFE, A ve B segmentinde konut işyeri otel villa residans ve benzer yapıların sabit üretimlerini yapmak için kurgulandı. Kapı, mutfak, banyo ve giyinme odaları üretiyoruz” dedi.

Haberin Devamı

Feridun Yeşilyurt kimdir?

Feridun Yeşilyurt, 1955 yılında Malatya’da doğdu. İlk, ortaokul ve lise yıllarıyla beraber çıraklık, kalfalık ve ustalıktan sonra Çukurova Ticaret Akademisi’nden mezun olan Yeşilyurt, mobilya sektöründe önemli deneyimler edindi. Bu bilgi birikimiyle 1974’te ticaret hayatına atıldı. Uzun yıllar aile şirketiyle Malatya, Ankara ve İstanbul’da çalışan Feridun Yeşilyurt, 1986’da İzmir’e yerleşti. Geçen zaman içinde tasarım ve üretim felsefesini olgunlaştıran FY Mobilya, Modern & Abiye adını verdiği kendisine özgün bir tarz ve koleksiyon oluşturdu. Sektörde 27 yılı geride bırakan FY, yeni yatırımlarla büyümesini sürdürüyor.