Tek rakibim kendim

Tek rakibim kendim

Tek rakibim kendim
Türkiye, Arabistan, Dubai ve Katar’daki başarılı et restoranlarıyla adından söz ettiren, şimdi de hamburgere yeni bir soluk getiren Gürkan Şef; Mr. Asado Burger ile fast food sektöründe beş yılda 100 şube hedefliyor.

Etin ünlüsü Gürkan Şef’in lezzet tutkunlarına son sürprizi, Arnavutköy’de üç katlı, harika boğaz manzaralı yeni mekanı Mr. Asado Burger oldu. Tandır etiyle hazırladığı hamburgerlerle dünyada bir ilki gerçekleştiren Gürkan Şef, Türkiye’de 2019’un hamburger yılı olacağını söyledi. Mr. Asado için franchise görüşmelerine başladığını ifade eden Gürkan Şef, markalaşma hedeflerini anlattı.

Bir Türk markası oluşturmayı başardığınıza inanıyor musunuz?

Şuan Dubai, Arabistan ve Katar’da restoranlarımız mevcut. Fast-food’da hedefimiz beş yıl içinde yüz şubeye ulaşmak. Yeni markamız Mr. Asado için de teklifleri değerlendiriyoruz. Mr. Asado Burger lezzetlerini franchise modeliyle ülke geneline ve dünyaya yaymak istiyoruz. Bir yıl içerisinde yurtiçinde ve yurt dışında 10’dan fazla şube açarak, sektördeki iddiasını göstereceğiz. Ben bu işle ilgili her gün bir şeyler öğrenmek istiyorum. ‘Ben oldum’ hiçbir zaman demeyeceğim. Hep söylerim, okurken de bunu benimsedim yanındaki çalışma arkadaşın, şefin senin rakibin değil; tek rakibin kendinsin, kendinle yarış. O yüzden rakibi hep kendim olarak görüyorum ve kendimle yarışıyorum, yarın bugünden daha iyi olursam bence başarılı bir yolda gidiyorum demektir. Türk markaları olarak Türkiye’nin her yerinde olalım, ben bununla gurur duyarım.

Markanız ne zaman kuruldu?

Mekânımız Mr. Asado Burger’i Ocak 2019’da Arnavutköy’de hizmete açtık. Hamburger lezzetinin sınırlarını zorlayacak mekanımız, tandır etinden yapılan burgerleriyle dünyada bir ilk.

Konseptiniz hakkında bilgi verir misiniz? Diğer markalardan nasıl bir farklılık yarattınız?

Mr. Asado Burger müşterilerine keyifli, pratik ve lezzetli bir yemek deneyimi sunuyor. 7’den 77’ye herkesin sevdiği özel menüsü, kolay uygulanabilir iş modeli, düşük maliyeti ve yüksek kar oranı ile marka, franchise sistemini cazip kılıyor. Casual Fine Dining akımının temsilciliğini yapan Mr. Asado Burger, diğer burger konseptlerinin aksine sağlıklı usulde pişirilmiş et, özel reçetesi ile pişirilmiş taze ekmek ve ev yapımı sosu ile diğer tüm burger markalarından ayrılıyor.

Franchise başvurularında yatırımcılarda dikkat ettiğiniz şey nedir?

Gıda işinde hizmet verecek kişilerde tecrübe çok önemli; girişimci ruh, başarma hırsına, yönetim tecrübesi ve yatırımın gerektirdiği finansal kaynaklara sahip adaylara kapımız açık.

Şu an kaç şubeniz bulunuyor?

Bir merkez şubemiz olmak üzere Türkiye’de İstanbul, İzmir, Bursa, Eskişehir, Antalya ve Ankara; yurtdışında ise Bahreyn, Katar, Arap Emirlikleri, Suudi Arabistan, Ürdün ve İsveç’te master franchise görüşmelerimiz sürüyor.

Tek rakibim kendim

Yıl sonuna kadar kaç franchise şube açacaksınız ve hangi illere?

Mr. Asado Burger’in yurtiçi ve yurtdışı franchise iş geliştirme satış ve pazarlama sürecini Franchise Company yönetiyor. Franchise Company İngiltere merkezli 28 yıllık bir firma, altı yıldır da Türkiye’de faaliyet gösteriyor. 2019’un sonuna kadar hedefimiz yurtiçi ve yurtdışında toplamda 10 şube açmak. İlk üç yılda hedefimiz 50 şube, 5’inci yılda ise yine yurtiçi ve yurtdışı hedefimiz 100 şube. Türkiye’nin hemen her yerinde markamız Mr. Asado Burger’in olmasını hedefliyoruz. Yurtdışında ise özellikle Ortadoğu ve Avrupa hedef pazarlarımız.

Mr. Asado Burger’ın toplam yatırım maliyeti nedir?

Cadde dükkanlar için minimum 100 metrekare için 700 bin lira.

Şube konseptleriniz için uygun büyüklük ve lokasyon nedir?

Minimum 50 metrekare AVM ve 100 metrekare cadde mağaza konseptlerimiz var. Dükkanlar cadde üzerlerinde araç ve yaya trafiğinin yoğun olduğu yerlerde ya da yoğun AVM’lerde yer almalı. Her dükkan çevresinde paket servis için yeterli iş potansiyeline sahip bir bölgede olmalı. Dükkanda pişirme olacağından uygun baca sistemi göz önüne alınmalı. Şubelerimize mimari proje desteği merkezden sağlanıyor. Uygulama, merkezin önereceği mimari şirketler veya girişimcinin tercih ettiği şirketler ile yapılabilir. Proje denetimi yine merkezden yapılıyor. Merkez aynı zamanda eğitim desteği de veriyor. Merkez konusunda uzman, güvenilir ve satın alma gücü olan tedarikçiler ile çalışıyor. Tüm şubeler ile tedarikçi ağı paylaşılıyor. Şubelerimizde kullanılacak bilgisayar, operasyon sistemi, yazılım, muhasebe, satın alma programları merkez ile uyumlu; kurulum işletmeciye ait.

Markanın royalty ve kar marjı nedir?

Royalty yüzde 6, kar marjımız ortalama yüzde 22-24 seviyesinde.

Peki bayiler için hedeflenen aylık ciro ne kadar?

Şubenin bulunduğu lokasyona göre değişmekle birlikte ortalama 200 bin lira ciro öngörmekteyiz.

Bayilere ne gibi destekler sunuyorsunuz?

Fizibilite ve lokasyon seçimi, mimari projelendirme, insan kaynağı desteği, personel seçimi desteği, personel eğitimi, merkezi sosyal medya yönetimi, sosyal medya desteği, merkezi ajans medya desteği, operasyon müdürü destek ve denetimi, mutfak müdürü destek ve denetimi, aylık performans takibi ve iyileştirme, kasa pos yazılım desteği ve reklam-pazarlama desteği veriyoruz.

Tek rakibim kendim

Türk insanı bilinçli fast food tüketicisi

- Son dönemlerde sanki daha çok fast food tüketiyoruz. Bu konuda neler diyeceksiniz?

Yapılan araştırmaya göre 2018 yılında en çok burger, ardından da pizza tüketmişiz. Ülke olarak fast food seviyoruz ve aynı zamanda konu hakkında da gittikçe bilinçleniyoruz. Çünkü el yapımı burger yemek istiyoruz. Biz de özellikle ebeveynlerin çocuklarına güvenle yedirebileceği bir menü hazırladık.

Buzdolabındaki yılan korkuttuMalatya'da, bir evin buzdolabına giren yılan, paniğe neden oldu. Yılan, itfaiye ekipleri tarafından yakalanarak, doğaya salındı.
Norm Ender başlattı, ünlü isimlerden destek yağdı‘Mekanın Sahibi’ şarkısıyla dikkat çeken rapçi Norm Ender, son günlerde artan orman yangınları üzerine bir kampanya başlattı

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber