Ege Zeytine adanmış bir hayat

Zeytine adanmış bir hayat

28.10.2018 - 01:30 | Son Güncellenme:

Türkiye’nin ilk zeytinyağı markalarından Kristal Yağları, 80 yıllık deneyimiyle zeytinin memleketi Ayvalık’ta hasat yaptı

Zeytine adanmış bir hayat

İzmir’de kurulup, tüm Anadolu’da zeytinyağı tüketme alışkanlığının oluşmasına öncülük eden ve logosunda bulunan vapur nedeniyle “Vapurlu Yağ” olarak bilinen Kristal Yağları, hasat için Ayvalık zeytinleri ile buluştu. “80 yıldır gönlümüzü ve hayatımızı zeytin ağacına adamış bir aileyiz” diyen Kristal Yağları Genel Müdürü Christopher Dologh, “Ayvalık’taki zeytin ağaçlarının tümü, yüzyıllar evvel “delice” denilen yabani zeytin ağacından aşılanmış olduğu için çevre koşullarına dayanıklı, meyve aroması ve nefaset bakımından yoğunluğuyla da öne çıkıyor. Sahip olduğu olumlu duyusal ve kimyasal özellikleri ürünün kalitesini uzun süre korumasını sağlıyor.

Haberin Devamı

Kalite ekibi var

Kaliteli zeytinyağına ulaşmanın yolu, kaliteli zeytinden geçiyor. Kalite iyileştirme ekibimiz, alım yaparken zeytinlerin yağlanma seviyesine bakıyor. Uygun yağ seviyesine gelen zeytinleri toplatıyor kasalarla fabrikamıza getiriyor. Aynı gün içinde de sıkımı gerçekleştiriyoruz” dedi. İzmir ve Ayvalık’taki iki fabrikada yılda 45 bin ton üretim yaptıklarını ve yaklaşık yüzde 15’ini ihraç ettiklerini belirten Dologh, şu bilgileri verdi:

İhracatta da başarılı

“Türk zeytinyağına yüksek ithalat vergisi uygulayan Avrupa Birliği Ülkelerine toplam ihracatımızın yüzde 50’sini yapıyoruz. Özellikle İskandinavya ülkelerinde tercih ediliyoruz. Türkiye’den Norveç’e yapılan ambalajlı zeytinyağı ihracatının yüzde 75’i Kristal markalı ürünlerden oluşuyor. Türkiye’den Avustralya’ya yapılan ambalajlı zeytinyağı ihracatının ise yüzde 50’si yine bizim ürünlerimiz. Pazarlama çalışmalarımızın Avrupa eksenindeki ayağı ise İspanya. Valensiya’da yerleşik bir üreticiyle iş ortaklığı yaptık ve orada Kristal markasıyla üretime başladık. Orada ürettiğimiz ürünler buradaki ile aynı değil. İhracatımız devam ediyor ancak Türkiye’den almak istemeyen belli ülkelere de hizmet edebilme, tedarik anlamında daha uzun vadeli projelere girebilme şansınız var. Kuzey Amerika pazarına da girmek için çalışmalara başladık ve çok olumlu geri dönüşler aldık. Bu pazardaki varlığımızı bir üst boyuta taşıyarak şirketleşme ve dağıtım ağımızı geliştirme sürecini tamamladık.”