ZeytinyaÇını dünya markası yapacaÇız

Tariş Zeytin A.Ş.'nin genel müdürü Hakkı Özmoralı böyle konuştu ve ekledi: Uluslararası ZeytinyaÇı Konseyi'nin garanti verdiÇi tek Türk markası Tariş'tir

PAZARTESİ SOHBETİ axege011.jpg Hakkı Özmoralı, Tariş ZeytinyaÇı BirliÇi'nin 6 yıl önce kurduÇu satış ve pazarlama şirketi Tariş Zeytin A.Ş.'nin 3 aylık Genel Müdürü...Satış sektöründe çok katlı pazarlama denince, akla Hakkı Özmoralı geliyor...Bu ismiyle pek bilmediÇimiz sisteme, aslında Oriflame, Avon ve Herbalife gibi markalardan tanıdıÇız... Bu sistemin Türkiye'de tanınmasını saÇlayan Özmoralı hedeflerini anlattı. İş yaşamına Colgate-Palmolive'de ürün yöneticisi olarak başladım. Ardından çok katlı pazarlama ile tanınan Oriflame'in Türkiye'de ilk genel müdürü oldum. 1991 yılıydı. Ardından 3 yıl Yapı Kredi'de görev aldım. Herbalife Türkiye Genel MüdürlüÇü, Yapı Kredi Yatırım Pazarlama Direktörü, Kanada'da Lifestyles Kuzey Amerika Bölge DirektörlüÇü ve LR Türkiye Genel MüdürlüÇü görevlerinde bulundum. Bir tesadüf sonucu Tariş'le tanıştım. Henüz 3 ayı doldurmadan geriye baktıÇımda "İyi ki buradayım" diyorum. Çok katlı pazarlama alanıda uzman bir yöneticisiniz. Daha önce görev yaptıÇınız hemen hemen tüm şirketlerin faaliyetleri bu organizasyona dayalı... Tariş'le tanışmanız nasıl oldu? Burada doÇrudan satış yapmıyoruz. Satışta da pazarlamada da teknikler farklı. Ancak agresif olmak istiyoruz. Yani pazarda hakim olmak için satışı arttırıcı her tekniÇi deneyeceÇiz. Pazarlamanın temel ilkelerini herkes biliyor. Biz bunun üzerine yaratıcılık koyacaÇız. Ulaşmak istediÇim üç hedef var. Biri Tariş Zeytin'i Türkiye pazarında ilk sırada kalıcı kılmak, diÇeri Türk insanının zeytinyaÇı kullanımını artırmak ve üçüncüsüyse dünyada tanınır bir marka yaratmak. Türk tüketicisini kapılarından içeri daha fazla zeytinyaÇı sokmak istiyoruz. Bu yıl satışlarımızı yüzde 15 arttırmak istiyoruz. Her eve ayda 1 litre zeytinyaÇı giriyorsa bunu 3 litre-5 litre yapmak için çalışacaÇız. Daha önceki deneyimlerinizi Tariş Zeytin A.Ş.'ye de yansıtacak mısınız? Şu anda yurtdışında 3 maÇazamız var. Biz gelen talepleri deÇerlendirmek suretiyle yayılmak istiyoruz. Avrupa'dan ve Avrupa dışından teklifler var. Bunları inceliyoruz. MaÇazalarımız bizim için çok önemli kaleler. Yurt genelinde ise satış noktalarımızı arttırmak istiyoruz. Ürünler şu anda tüketicinin ihtiyacına cevap verecek sayıda ve çeşitlilikte. Mevcut ürünlerimizi daha fazla tüketiciye götürmek öncelikli hedefimiz. Şu anda zengin ürün gamımızı daha fazla anlatmak istiyoruz. Tariş ZeytinyaÇı BirliÇi'nin üretimi, dünyanın onayladıÇı bir kalitedir. Uluslararası ZeytinyaÇı Konseyi'nin garanti verdiÇi tek Türk markasıdır. Yani dünyada 16 firmadan biri. Ürüne çok güveniyorum. Bu pazardaki şansımızı arttıracaktır. MaÇaza sayınızda ve ürün çeşitliliÇinizde artış olacak mı? ZeytinyaÇı kişisel bakım alanında da ayrı bir zengin kaynak. Onarıcı, canlandırıcı özellikleri olan bir hammadde. Kişisel bakım ürünleri serimizden memnunuz. Bizim için yepyeni bir açılım. Eczanelerde ve Ta-Ze maÇazalarımızda satışları devam ediyor. Bu konuda da bazı deneyimlerimi aktaracaÇım. Kozmetik sektöründeki deneyimlerinizi Tariş Zeytin A.Ş.'nin Ta-Ze markalı kişisel bakım ürünlerine de taşıyacak mısınz? Bu yol zor bir yol. Kesinlikle Türk zeytinyaÇı bir marka olabilir. Devletin desteÇi, biz ticari kuruluşların yapması gerekenleri yerine getirmesiyle elbette olur. Çünkü ürünümüz iyi, kaliteli. Türk zeytinyaÇı bir dünya markası olabilecek mi? Ben önce Tariş'e aşık olup geldim. Ondan sonra da İzmir'i çok sevdim. İzmirli deÇilim ama böyle bir yol açıldıysa ne mutlu... İzmir'de hep profesyonel yöneticilerini İstanbul'a transfer olmasından yakınılır. Sizin İstanbul'dan İzmir'e gelmeniz, göçün tersine çevrilmesinin de ilk adımlarından sayılıyor... Bu aslında tamamen tesadüf oldu. Bizim evde yıllardır pilav dahil her şey zeytinyaÇı ile pişer. Mutfakta en çok kulanılan üründür. ZeytinyaÇını daha çok evin kapısından sokmak, Türk tüketicisini tanıştırmak istiyoruz dediniz... Sizin evinizde zeytinyaÇı çok tüketilir mi? Sihirli sıvının faydalarını yeteri kadar bilmiyoruz Asla hak ettiÇi yerde deÇil. O konuda da çalışmalarımız olacak. İhracat maÇazalarımız aracılıÇı ile daha tanınan bir ürün haline getirmek istiyoruz. Az zeytinyaÇı tüketmemiz beni üzüyor. Yurtiçi pazarda zeytinyaÇı tüketimi 900 gramlarda. Bu sayıda bir tüketim asla kabul edilir gibi deÇil. Bunu artırmak istiyoruz. Çok saÇlıklı olduÇunu öncelikli olarak anlatmak istiyoruz. Anlatırken zeytinyaÇının alıştıÇımız gibi sadece salatalarda deÇil, mutfakta her yemekte kullanılabileceÇini vurgulamak istiyoruz. Sihiri sıvı zeytinyaÇının faydaları tam olarak bilinmiyor. Bunu anlatırken de şu anda kullandıÇımız ve kullanacaÇımız tüm iletişim araçlarına başvuracaÇız. Türkiye'de zeytinyaÇının hak ettiÇi yerde olduÇunu düşünüyor musunuz?

İstanbul'da film gibi kovalamacaBeylikdüzü’nde motosikletli polis ekibi, yüklü miktarda uyuşturucu madde taşıyan arabayı aksiyon filmlerini aratmayan operasyonla yakaladı. Polis ekiplerinin “dur ihtarına” uymayıp kaçan şüpheli, lastiklerine ateş açılarak durdurulurken, yaşanan kovalamaca anı ise güvenlik kamerasına saniye saniye yansıdı.
İletişim Başkanı Fahrettin Altun'dan Amerikalılara FETÖ uyarısıCumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı Fahrettin Altun, Twitter hesabından yaptığı paylaşımda Fetullahçı Terör Örgütü’nün (FETÖ) ABD kamuoyu için oluşturduğu tehlikeye işaret etti.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber