Aslına bakılırsa kilo vermek ya da kilosunu korumak isteyenler için en doğru yöntem, sağlıklı bir beslenme programıyla birlikte düzenli egzersiz yapmaktır. Ama bazen yaşam koşulları sizi egzersiz yapmaktan alıkoyabilir.  Çocukların bakımı için ayırmanız gereken zaman, ev işleri, ofisten geç çıkmak gibi nedenlerle egzersiz yapmaya vakit bulamayabilirsiniz. 
 
Peki böyle bir durumda ne yapacağız? Kadere boyun eğip, kilolarımızı kabullenip sağlıksız bir geleceğe teslim mi olacağız? Elbette hayır.
 
Gelin şimdi biraz egzersiz yapmadan kilo vermenin küçük ama önemli detaylarına bir göz atalım sizinle. 
 
Egzersiz yapmadan kilo vermenin 7 püf noktasını paylaşayım.
 
Yemek yerken elektronik aletlerden de teknolojiden de uzak durun
Bu ne demek? Bu şu demek: Yemeğinizi yerken dikkatiniz sadece yemeğinizde olsun. Yani TV karşısına geçip ya da elinize cep telefonunuzu alıp yemek yemeyin. Bunu çarpıcı bir örnekle anlatayım: Bazı anneler çocukları yemek yemek istemeyince onları oyalayıp dikkatlerini dağıtarak yemek yedirmek için TV , tablet ya da cep telefonundan faydalanır.  Bu şekilde çocuğun dikkatini, yediği yemekten başka bir noktaya çekerek yani bir anlamda ne yediğinin farkına varmadan onu besler.  İşte siz bunu yapmayın. Çünkü eğer cep telefonu, TV ya da tablet gibi görsel bir teknolojik aletle ilgilenirken yemek yerseniz, akılcı beslenemezsiniz. Farkına varmadan fazla yiyecek tüketebilirsiniz. O yüzden yemek yerken sadece tabağınıza odaklanın.
 
Uzun uzun ve yavaşça çiğneyin
Beyniniz, doyduğunu algılamak için belli bir zamana ihtiyaç duyar. Eğer lokmalarınızı hızlı hızlı çiğneyip yutarsanız da tokluk hissi duymanız için çok fazla yemeniz gerekir. Bu yüzden yemeklerinizi uzun uzun çiğneyerek yavaş yavaş yiyin.
 
Küçük tabaklar kullanın
Yemeklerinizi yerken daha küçük tabaklar kullanın. Böylece gereğinden daha fazla besin tüketmemiş olursunuz. Şunu unutmayın, her ne kadar "ben kendimi denetlerim" diye düşünseniz de büyük yemek tabakları farkına bile varmadan fazla yemenize yol açabilir. Bu yüzden yemek tabaklarınızı küçültmekte fayda var.
 
Bol bol protein ve lifli besin tüketin
Kilo vermenin en önemli koşulları metabolizmayı hızlandırmak, yağ yakmak ve uzun süre tokluk hissi sağlamaktır. Bunun için sağlıklı bir beslenme programı uygulayın. Özellikle protein ve lifli besinlere sofranızda bol bol yer verin.
 
Hiç susuz kalmayın
Eğer kilo vermek için egzersiz yapamıyorsanız kendinize en büyük iyilik bol bol su içmektir. Su bedeninizi toksinlerden temizler, metabolizmayı hızlandırır ve tokluk hissi sağlar. Spor yapmaya vaktiniz olmayabilir ama gün içinde bol bol su içmek için birkaç dakika ayırabilirsiniz.
 
Şekeri ve şekerli yiyecekleri, içecekleri hayatınızdan çıkarın
Sadece kilo vermek için değil, sağlıklı kalmak için de şekeri ve gizli şeker içeren besinleri hayatınızdan çıkarın. Çünkü bu tip besinler kan şekeri dengenizi bozarak açlık atakları yaşamanıza neden olur. Diyet içeceklerden de kaçının.
 
İyi ve sağlıklı uyuyun
Gecenin ilerleyen saatlerine kadar ayakta kalmamaya, tam tersine kendinize sağlıklı bir uyku programı oluşturmaya gayret edin. Eğer geceleri sağlıklı ve yeterli bir uyku uyumazsanız, kilo almanıza neden olan kortizol hormonu seviyeniz yükselir, kendinizi aç hisseder ve gece ilerleyen saatlerde zararlı yiyeceklere yönelebilirsiniz.
 
Aslına bakılırsa sadece kilo vermek ve kilonuzu korumak için değil kaliteli bir hayat sürmek için sağlıklı beslenmenin yanı sıra düzenli bir egzersiz programı da gerekli. Ama eğer bu konuda yapabileceğiniz bir şey yoksa, yani düzenli egzersiz yapamıyorsanız en azından beslenme ile ilgili bu küçük ayrıntılara dikkat ederek kilo verebilmek mümkün.
 
 
  • Bu bilgiler hastalığı tedavi edici değildir, sadece koruyucu önlemlerdir. Hastalığınız varsa doktorunuza danışınız.