Disleksi ? 

Neden farkındalığı arttırmak gerekli Çünkü ;

bu özelliğe sahip çocuklar 40 kişilik sınıflarda 2 öğrenci olasılığı kadar çoklar. Ve bu orandaki çocuğumuzu eğer farkedemessek kendini yetersiz , akılsız hatta değersiz hisseder hale getiriyoruz. Bir çoğu sadece çalışma yöntemlerini değiştirerek (geçmişteki örnekleri birazdan paylaşacağım)  bir çok mucid gibi adını tarihe yazdırabilecekken arka sıralarda soru sorulmasın diye endişe ve korkuyla büyüyor.

Hayatımızın çok içinde aslında. 

Belki içimizden birileride Disleksi çocuklara sahiptir yada çocukluğunu böyle yaşadı ve muhtemelen halen böyle ?

Nedir DİSLEKSİ ?

 Disleksi dinleme, konuşma, okuma, yazma, akıl yürütme ile matematik yeteneklerinin kazanılmasında ve kullanılmasında önemli güçlüklerle kendini gösteren bir öğrenme bozukluğudur.

 

Ancak bu onların zeka düzeylerinde bir sorun  olduğunu göstermez.Zeka düzeyi çok yüksek çocuklarda da görülmektedir. Fakat bazen hastalık farkedilmeyebilir.Disleksililer zeka düzeyleri  düşük olmadığı gibi özel yeteneklere     de sahip olabilirler. Buna önemli kanıt disleksili olduğu bilinen bilim adamları ve sanatçılardır: Albert Eistein, Leonardo da Vinci, Tom Crouse, Mickey Mouse,Agatha christie ,Thomas Alva Edison gibi.

 

Peki nasıl belirtileri vardır :

http://bilheal.bilkent.edu.tr/aykonu/Ay2003/september03/bullet1.gif b ve d, p ve q harflerini, 6 ve 9 gibi sayıları ters algılama; kelimelerdeki harfleri   ya da sayıları karışık algılama, ne’yi en; 3’ü E; 12’yi 21 olarak algılamak gibi.

http://bilheal.bilkent.edu.tr/aykonu/Ay2003/september03/bullet1.gif Okurken kelime atlamak.
http://bilheal.bilkent.edu.tr/aykonu/Ay2003/september03/bullet1.gif Hecelerin seslerini karıştırmak ya da sessiz harflerin yerini değiştirmek, sıklıkla yazım hatası yapmak.
http://bilheal.bilkent.edu.tr/aykonu/Ay2003/september03/bullet1.gif Yazı yazmada zorluk.
http://bilheal.bilkent.edu.tr/aykonu/Ay2003/september03/bullet1.gif Gecikmiş ya da yetersiz konuşma.
http://bilheal.bilkent.edu.tr/aykonu/Ay2003/september03/bullet1.gif Konuşurken anlama en uygun kelimeyi seçmede zorluk.
http://bilheal.bilkent.edu.tr/aykonu/Ay2003/september03/bullet1.gif Yön (yukarı, aşağı gibi) ve zaman (önce, sonra, dün, yarın gibi) kavramları konusunda sorunlar.

http://bilheal.bilkent.edu.tr/aykonu/Ay2003/september03/bullet1.gifBazı kavramların algılanamayışı gibi ( leyhine ve alehine kavramları karıştırmak gibi )
http://bilheal.bilkent.edu.tr/aykonu/Ay2003/september03/bullet1.gif Elleri kullanmada hantallık ve beceriksizlik

http://bilheal.bilkent.edu.tr/aykonu/Ay2003/september03/bullet1.gif  Bazı kelimeleri tersten okumak yada harf değiştirerek konuşmak 

Hadi şimdi sağınıza solunuza bakının....

Benim çocuk çok haylaz , iş oyuna gelince kafası zehir gibi, işine gelmiyor değil mi matematik çalışmak, aklı herşeye çalışıyor derse gelince işine gelmiyor gibi nicelerini etrafınızda duyduğunuz cümlelere bir dur diyelim...

Çünkü belkide çarpım tablosunu hesaplamak onun için atomu parçalamaktan daha zor oluyordur. Çünkü; belki  onun Özgül Öğrenme Güçlüğü vardır. Disleksi olduğunu öğrendiğinizde üzülmeyin. Çünkü Çocuğunuz yada bekide bu sizsinizdir ; herşeyi diğerlerinden daha detaylı öğrenme ve görme özelliğine sahipsiniz...

Ne mutlu ...

Özelliğinizin farkına vardıktan sonra yöntemlerinizle hayat gayet kolay olabilir...

Hem ismide çok havalı...

Ağzınızı yaya yaya söylesenize :)  DİSLEKSİbence çok havalı...

Çünkü konu ne olursa olsun '' Kabul etmek en büyük özgürlüktür ''

Özgür ol ! Anı Yaşa...

 

Sevgilerimle...