Ekonomi 1.1 milyar liralık i10 2.6 milyar $ getirecek

1.1 milyar liralık i10 2.6 milyar $ getirecek

24.06.2013 - 02:30 | Son Güncellenme:

Dünya basınına da Türkiye’de tanıtılacak ve İzmit’te üretimine başlanacak yeni i10 Hyundai Assan’ın kapasitesini ikiye katlarken, ihracatını da yılda 2.6 milyar dolara kadar çıkaracak

1.1 milyar liralık i10 2.6 milyar $ getirecek

Hyundai Assan, üretimine başlayacağı yeni minik modeli i10 için fabrikadaki hummalı çalışmalarını sürdürürken, diğer yandan da bu otomobilin dünya basınına tanıtımına yönelik hazırlıklar nedeniyle de hareketli günler yaşıyor. Yeni i10’un üretimiyle birlikte kapasitesini ikiye katlayacak olan Hyundai Assan, ihracatını da yıllık 2.6 milyar dolara çıkaracak.
Dünya kamuoyunun önüne eylül ayındaki Frankfurt Otomobil Fuarı’nda çıkacak olan tamamen yeni i10 için hareketli günler sürüyor. Avrupa başta olmak üzere pek çok ülkeye yönelik olarak sadece Hyundai Assan’ın İzmit’teki fabrikasında üretilecek olan i10’un hazırlıkları artık son aşamaya gelmiş durumda. Yatırım ve fabrikadaki üretim hatlarının modernleştirilmesine yönelik çalışmalarının bitmek üzere olduğunu söyleyen Hyundai Assan Genel Müdürü Ümit Karaarslan, “Yeni i10’un deneme üretimlerine çok yakında başlayacağız. Bunun öncesinde de gerek Hyundai Motor Company, gerekse de Hyundai Avrupa ile birlikte ortak inceleme ve eğitimler gerçekleştiriyoruz” dedi.

Test Türkiye’de
Yeni i10’un ilk prototiplerinin hazırlandığını ve 17-18 haziranda Avrupa’dan gelen 111 kişilik distribütörlere İzmit’te sunumlar gerçekleştirildiğini anlatan Karaarslan, “Otomobil Frankfurt Otomobil Fuarı’nda tüm dünyaya gösterilecek. Bunun öncesinde de başta Türk gazeteciler olmak üzere, Avrupalı distribütörlere ve bayilere de tanıtımlar düzenleyeceğiz” diye konuştu. Karaarslan, ayrıca, otomobilin uluslararası test sürüşlerini de Türkiye’de gerçekleştirmeyi planladıklarını, bu amaçla farklı ülkelerden yaklaşık 350 gazetecinin Türkiye’ye gelmesini öngördüklerini belirtti.
Uluslararası bayilerin, yeni i10’u çok beğendiklerini de aktaran Karaarslan, “Farklı ülkelerinden Hyundai distribütörleri İzmit fabrikamızda aracı inceledi, üretime yönelik hazırlıkları gördü ve otomobili inceleme fırsatı buldu. Aracı çok beğendiklerini ifade ettiler ve i10’un sınıfında farklı bir yer edineceği konusunda da görüş bildirdiler” ifadesini kullandı. Karaarslan, bu modelle birlikte Avrupa’da Hyundai’nin küçük otomobil üssü haline geleceklerini de vurguladı.

İhracat patlayacak
Yeni i10’nun en büyük pazarının Avrupa olacağını söyleyen Karaarslan, “Araç, eylül sonundan itibaren bantlardan inmeye başlayacak. Üretimde tam kapasiteye ulaştığımızda, yılda 180 bin adetten fazla ihracat gerçekleştireceğiz. Bu da, ihracat gelirimizin 2.6 milyar dolara çıkmasını sağlayacak” dedi. Hyundai Assan, 2012’de 67 bin 453 adet araç ihraç ederken, 732 bin dolarlık gelir elde etmişti.
Yan sanayi ile birlikte toplam 1.1 milyar TL’nin üzerine çıkan yatırımın, İzmit fabrikasının kapasitesini 200 bin adedin üzerine çıkaracağını hatırlatan Karaarslan, “Bu yatırım sayesinde daha önce açıkladığımız 2 bin 400 kişilik ek istihdam rakamımızı 2 bin 800 kişiye çıkardık. Bu rakam içinde Hyundai Assan Fabrikası’nda oluşturulacak direkt ek istihdam ise 775 kişi” diye konuştu.

Haberin Devamı

Özel motorlu Santa Fe geliyor

Bu yıl Hyundai’nin yenilikler yılı olacağını söyleyen Hyundai Assan Genel Müdürü Ümit Karaarslan, ön tanıtımlarını gerçekleştirdikleri Santa Fe modelini ay sonundan itibaren Türkiye’da satışa sunacaklarını kaydetti. Santa Fe’nin, üçüncü nesliyle pek çok yeni özelliğe kavuştuğunu da anlatan Karaarslan, “Santa Fe’de, ÖTV’den fazla etkilenmemesi için Türkiye’ye özel 2.0 lt 184 HP’lik dizel motor ve 6 kademeli otomatik olacak” dedi. Türkiye pazarının gidişatını, döviz ve faiz oranlarının önümüzdeki günlerdeki performansının damga vuracağının söyleyen Karaarslan, “Yıl sonunda toplam Pazar 790-83 bin adet arasında seyreder. Hyundai olarak satış hedefimiz 48-50 bin adetlik satış” diye konuştu.

Haberin Devamı

Türk tüketİcİsİnİn seveceğİ 500

Fiat 500’ün yeni ve 5 kapılı geniş versiyonu olan 500L, Türkiye’de yollara çıktı. Ön satışlarda 300 adede yakın talep görünce, yıllık satış hedefi de 2 binden 5 bine çıktı

İtalyan üretici Fiat’ın efsanevi modeli 500’ün 5 kapılı versiyonu olan 500L, 39 bin 900TL’den başlayan fiyatlarla yollara çıkmaya başladı. Beş kapılı ve geniş iç mekanlı 500L, ön satışlarda beklenenin üzerinde talep görünce, yıllık satış hedefleri de hemen katlanıverdi.
500 modelinin, tasarımıyla beğeni topladığını, ancak yeni 500L’nin geniş iç mekanıyla tam da Türk tüketicisinin beklentilerine cevap verecek nitelikte olduğunu belirten Fiat İş Birimi Direktörü Okan Baş, “Fiat, 500 modelini bir aile haline getirmeyi ve markanın merkezine koymayı kararlaştırdı. Türkiye’de de bu aynı şekilde olacak. Yeni 500L, 500 serisinin açılış modeli olacak. Çünkü Türkiye’de tüketicilerin beklentilerine en iyi cevap veren model olacağına inanıyoruz” dedi. Ön satışlarda beklentilerinin ötesinde bir ilgiyle karşılaştıklarını ve 190 adetlik satış, toplamda da 300 adetlik satış bağlantısı gerçekleştirdiklerini anlatan Baş, “İç mekanının genişliği, sunduğu sayısız donanım seçeneği ve pratikliğiyle büyük ilgi gördü. Biz de ilk başta yılda 2 bin adet satacağımızı düşünüyorduk. Hedefimizi iddialı bir seviyeye taşıdık ve 5 bin adede çıkardık” diye konuştu.

Avrupa’dan önce piyasada
Fiat 500’ün en son temsilcisi 500L, 4.15 metre uzunluğa ve ferah bir iç mekana sahip. Tofaş’tan uzmanların eşliğinde Sırbistan’da kurulan yeni fabrikada üretilen 500L, beş kişinin rahatlıkla oturabildiği iç mekanında, aynı zamanda geniş bir bagaj hacmi de sunuyor.
500L, Fiat 500 ve eski Multipla’dan esinlenilen ancak kendisine özgü detaylara sahip bir tasarımla şekillenmiş. 9 gövde, 3 farklı tavan ve 3 farklı jant rengiyle yüzlerce farklı kombinasyona imkan tanıyan otomobil, dokunmatik ekranından internete erişimi mümkün kılarken, müzik sistemi olarak “Beats Audio”nun geliştirdiği yüksek kalitede bir sistemi de seçenek olarak sunuyor. İsteğe bağlı alınabilen özel aksesuarlar arasında en ilgi çekeniyse, Espresso makinesi. Lavazza’nın geliştirdiği portatif kahve makinesi için, araç içinde özel bölme mevcut ve burada rahatça kahve yapabiliyor.
Bununla birlikte 500L’nin yeni ve güçlendirilmiş çekiş sistemine sahip Popstar versiyonu da Türkiye’de satışa sunuldu. Bu versiyon, SUV görünümü ve özellikleri sunarken, Avrupa’dan önce Türkiye’de tanıtılmış oldu. Ancak bu model, tam bir SUV değil. Çünkü ileride 500 ailesine bu sınıfta “500X” katılacak.
Fiat 500L’de ilk etapta 900 cc’lik TwinAir (105 HP) ile 1.4 lt (95 HP) benzinli, 1.3 lt (85 HP) ve 1.6 lt (105 HP) dizel motorlarla satışa sunuldu. 1.3 lt dizel motor seçeneğinde Dualogic şanzıman da var.

Haberin Devamı

Dünyadaki 5 Fiat’tan biri Türkiye’de

Haberin Devamı

Dünya pazarlarındaki her 5 Fiat markalı aracın 1’inin ülkemizde satıldığını söyleyen Fiat İş Birimi Direktörü Okan Baş, “İtalyan üretici Fiat için Türkiye, sadece üretim alanında değil satışta da en büyük pazarlar arasında yer alıyor. Geçen yıl İtalya’nın ardından Avrupa’da Fiat’ın en çok satıldığı ikinci ülke Türkiye oldu. Fiat dünyası içindeyse üçüncü konumdayız” dedi.
Okan Baş, “Son dört yıldır Türkiye binek otomobil pazarı 750 bin adetlerin üzerinde gerçekleşiyor. Bu yılın Ocak-Mayıs döneminde 11 bin 250 adet satışla yüzde 8.3 pazar payına ulaştık. Bu yıl toplamda 105 bin adet araç satarak, yüzde 13’lük paya ulaşmayı hedefliyoruz” diye konuştu.
Baş; piyasada yaşanan gelişmelerin satışlara olan etkisini şu anda belirlemenin doğru olmayacağını, birkaç gün daha beklemek gerektiğini ifade ederken, “Haziran ayı satışlarının çok farklı gerçekleşeceğini tahmin etmiyoruz. Önümüzdeki süreçte döviz kurları ve kredi faizlerinin yapacağı etkiyi kestirmek güç. Fiyatlar bu süreçte dövize bağlı olarak yavaş yavaş yükselebilir ifadesini kullandı.

Haberin Devamı

80 sanİyede bİr Transİt satılacak

Ford Transit üssü Türkiye

Ford Başkanı ve CEO’su Alan Mulally, “Ford Transit, milyonlarca insanın yaşamında ve işinde önemli bir rol oynuyor. Mükemmel bir geçmişe sahip olan Transit’in geleceği daha da parlak olacak” dedi.
Türkiye’de 46 yıldır üretilen ve bugün 7. nesile ulaşan Transit, Ford’un ürün gamındaki en uzun ömürlü modeli. Ford’un Avrupa’daki ticari araç üretim merkezi olan Ford Otosan Kocaeli fabrikasında, Transit’in Connect dışındaki tüm modelleri üretiliyor. Bu anlamda Transit’in tüm dünyadaki bir numaralı üretim merkezi de Kocaeli. Yakın zamanda bitirilerek açılacak olan ikinci Transit fabrikasındaysa, yılda 110 bin adet Transit Courier üretilmesi planlanıyor.
Bu model, tüm dünya için sadece Türkiye’de üretilirken, diğer tüm Transit modelleri gibi Ford Otosan’ın Ar-Ge bölümünün masasından çıktı.

Ticari araç efsanesi haline gelen ve neredeyse kendi başına bir marka olan Transit’in 7 milyonuncusu da bantlardan indirilirken, Ford Motor Company’nin de “baş tacı” oldu. 2014’te pazara sunulacak yeni modelle Transit satışını altı kıtada 118 ülkeye yayacak olan Ford, 2016’ya kadar 80 saniyede bir Transit satacak ve dünya genelinde yılda 400 binlik satışa ulaşacak.
İlk olarak 1965 yılında Avrupa’da üretimine başlanan ve yeni modeliyle satışı altı kıtada 118 pazara yayılacak Transit, 7 milyon adetlik üretime ulaştı. Ford, 2016 yılına kadar 1 tonluk ve 2 tonluk versiyonlarla birlikte toplam Transit satış adetlerini 400 binin üzerine çıkartmayı hedeflerken, bu da her 80 saniyede bir Transit satışı yapılması anlamına geliyor.
Tamamen yenilenen 2 tonluk Ford Transit’in 2014 baharında satışa sunulması planlanırken, 2014’ün ilk yarısında, lansmanı yapılacak Transit’ler arasında yeni kompakt Transit Courier modeli de yer alıyor.