Ekonomi 1.3 trilyon dolardan pay almak için yaratıcı sanayici

1.3 trilyon dolardan pay almak için yaratıcı sanayici

09.12.2011 - 02:30 | Son Güncellenme:

1987 yılında bu yana Manchester Business School’da öğretim üyesi olan İsmail Ertürk, Türkiye için ‘yaratıcı endüstri’nin taşıdığı öneme dikkat çekti.

1.3 trilyon dolardan pay almak için yaratıcı sanayici

Yaratıcı endüstrileri kültürel miras, görsel ve sahne sanatları, yazılı ve görsel medya, animasyon, internet, video oyunları, tasarım, reklamcılık ve mimarlık olarak gösteren Ertürk, UNESCO verilerine göre, bu endüstrinin dünyadaki büyüklüğünün 1.3 trilyon dolara ulaştığını söyledi.
Dünya GSMH’sının yüzde 8’ini oluşturan yaratıcı endüstrinin yüzde 10 ile en fazla büyüyen sektör olduğunu vurgulayan Ertürk, uluslararası ticarette büyüklüğü 445 milyar dolara ulaşan alanın en önemli temsilcileri olarak İngiltere, ABD ve Çin’i gösterdi.

Yaratıcı şehirler ağı kuruldu
Dünyada bu konuya verilen önemin bir başka somut yansıması olarak UNESCO’nun 2007 ‘yaratıcı şehirler ağı’ girişimini gösteren Ertürk’ün Türk sanayicilerine yönelik mesajı ise araştırma ve geliştirme harcamaları yapmaları yönünde oldu. Araştırma ve geliştirmenin yalnızca teknolojik yenilik anlamına gelmediğine dikkat çeken Ertürk, şöyle konuştu:
“Ürün tasarımı da katma değeri arttırıcı, piyasa payını arttırıcı bir yeniliktir. Örneğin, Apple şirketinin iPod, iPhone, iPad ile göstermiş olduğu başarı, var olan teknolojiyi başarılı tasarımlarla yenilikçi ürünlere dönüştürmesinden kaynaklanmıştır. Steve Jobs’ın Hollywood’da geçirdiği zaman, tasarımda çok şey öğrenmesini sağlamıştır. Türk sanayicisi, yaratıcı kişileri danışman olarak çalıştırmalı, yaratıcı sektörlerle sosyal ağlar kurmalı ve bunları katma değeri yüksek ticari uygulamalara dönüştürmeli.”

Haberin Devamı

YARATICI PAZARIN ÜÇ ATLISI

* Yaratıcı endüstri alanları kültürel miras, görsel ve sahne sanatları, yazılı ve görsel medya, animasyon, internet, video oyunları, tasarım, reklamcılık ve mimarlıktan oluşuyor.
* Pazarın dünya büyüklüğü 1.3 trilyon dolara ulaştı. Ayrıca, yaratıcı endüstri, yüzde 10 ile en fazla büyüyen sektör.
* İngiltere, yıllık 8.5 milyar dolarla, kültür ürünleri ihracatında birinci. İkinci ABD, üçüncü Çin. Ülke, 2007’de alana 3 milyar dolar kaynak ayırdı.
* Japonya bu alanda bir başka güçlü ülke. Animasyon alanında dünya pazarının yüzde 60’ına sahip. Sektör, GSMH’nın yüzde 10’unu oluşturuyor.
* Güney Kore’de genel büyüme hızı yüzde 6 iken, yaratıcı endüstriler yılda yüzde 23 büyüyor.

Haberin Devamı

62 kuruluş yenilikler, ile sergide

İSO’nun Sanayi Kongresi kapsamında gerçekleştirliecek olan ‘İnovasyon Sergisi’ne bu yıl 62 kurum ve kuruluş, inovatif projeleriyle katılacak. Ana hedefi, yenilikçi ve teknoloji öncelikli ürün veya sonuçlanmış projelerin tanıtılması ve işbirliklerin sağlanması olan sergi için İSO’dan yapılan açıklamada serginin ‘bilgi’, ‘fikir - proje’ ve ‘inovasyon’ temalarıyla oluşturulan standlarda gerçekleştirileceği ifadesine yer verildi.
Açıklamada, bilgi bölümünde Türkiye ve yurtdışında üretilmiş en güncel bilgilerin ve uzmanlığın paylaşılacağı oturumlar düzenleneceği belirtilirken, ayrıca burada kamu kurumları, yenilikçilik destek hizmeti veren kurum ve kuruluşların bilim ile teknoloji yayınlarının sergileneceği kaydedildi.
Fikir ve proje bölümünde ise üniversite ve araştırma kurumlarının, sanayide uygulanabilir ve dereceye giren çalışmalarının sergileneceği kaydedilirken, inovasyon bölümü için, “Pazara sunulmuş veya üretilmek üzere prototip aşamasındaki ürün ve inovasyonun finansmanına aracılık edenler yer alacak. Firmalar, teknokentteki şirketler, finans kurumları, bankalar ve girişim sermayesi kuruluşları yer alacak” ifadenildi.

BU?YIL?10’UNCU?KEZ?SANAYİCİYİ?BULUŞTURUYOR

İstanbul Sanayi Odası (İSO), ilkini 2002 yılında düzenlediği sanayi kongresini bu yıl 10’uncu kez organize ediyor.
14-15 Aralık tarihlerinde İstanbul Kongre Merkezi’nde düzenlenecek olan ve her yıl bir tema eşliğinde yapılan kongrede bu yılki ana tema, ‘Dalgaları Yöneterek Geleceği Tasarlamak’ olarak belirlenmiş durumda. Kongre her yıl olduğu gibi, İnovasyon Sergisi ve İnovasyon Ödülleri organizasyonlarına da sahne olacak.
Konuşmacılar arasında özellikle Tufts Üniversitesi Fietcher Hukuk ve Diplomasi Okulu Öğretim Üyesi Prof. Amar Bhide ile Stanford Ekonomi Politikaları Araştırma Enstitüsü Kıdemli Üyesi Prof. Paul Romer dikkat çeken isimlerden. Açılışını ISO?Başkanı Tanıl Küçük’ün yapacağı kongrede başta Bakan?Nihat?Ergün ve TOBB?Başkanı Rifat Hisarcıklıoğlu olmak üzere pek çok Türkiye ekonomisine yön veren pek çok isim yer alıyor.

Haberin Devamı

Şirketler, inovasyon ödülü için yarışacak

İSO’nun kongresinde bu yıl ‘İSO İnovasyon Ödülleri’de sahiplerini bulacak. İki yılda bir verilen ödüller kongrenin birinci günü akşamında 14 Aralık tarihinde açıklanacak.
Ödül töreninde liderlik, strateji planlama, bilgi, insan kaynakları, süreç yönetimi ve iş sonuçları olarak belirlenen kategorilerde verilecek ödüller haricinde bir Jüri Özel Ödülü ve bir de Büyük Ödül olmak üzere toplam sekiz ödül dağıtılacak. Bu yıl ödülleri kazanmak için başvuru yapan 35 firma arasından yapılan değerlendirme sonucunda finale 10 firma kalmış bulunuyor. Ödüle aday finalist firmalar ise şöyle:

Haberin Devamı

ADAYLAR...

* Eczacıbaşı Yapı Gereçleri
* Eczacıbaşı-Esan
* E-Kart Elektronik Kart
* Elektral Elektromekanik
* Muratbey Gıda
* Royal Halı İplik
* Sarbak Metal
* Turkcell Teknoloji
* Vitra Karo
* Vodafone Teknoloji

Emisyonu düşürmek için 6 ay yeterli

İstanbul Teknik Üniversitesi (İTÜ) Öğretim Üyesi ve Afet Yönetim Merkezi Müdürü Prof. Dr. Mikdat Kadıoğlu, sanayileşmenin çevre ye faturasına dikkat çekti. Emisyonu dünya çapında yüzde 20 oranında azaltmak için dünyada altı aylık büyümeden vazgeçmenin yeterli olduğunu vurgulayan Kadıoğlu, zaten dünya üzerindeki ekonomilerin sonsuza kadar büyümelerinin mümkün olmayacağına dikkat çekti.
Kadıoğlu, küresel iklim değişikliğine tamamen ekonomi yönünden bakmanın etik olmadığına, hatta insan haklarına aykırı olduğuna vurgu yaptı. Çözümü ‘kararlı ekonomi’ politikalarında gören Kadıoğlu, “Yani, tüketim ve büyümenin eşitlendiği ‘sürdürülebilir kalkınmama’ politikası, krizleri de doğal kaynakların da daha fazla tüketilmesini engelleyecek” dedi.

Haberin Devamı

Az hasar için Ankara ile çok diyalog

Doğan Media International Başkanı Nuri Çolakoğlu, dünyanın uzun zamandır tanık olmadığı kadar karmaşık bir durumla karşı karşıya olduğunu vurgulayarak, bunun, sanayicinin özellikle Avrupa pazarındaki pozisyonunu bir kez daha değerlendirmesine yol açacağını söyledi. Çolakoğlu, Türkiye’nin içeride yaşadığı sorunlar da göz önüne alındığında bu badirenin mümkün olduğu kadar az hasarla atlatılabilmesi için Ankara’nın sanayi ve finans sektörü başta olmak üzere iş çevreleriyle daha yakın çalışma ve bilgi paylaşımı içine girmesini en iyi yöntem olarak gösterdi.
Tedbirler alınmaması halinde, son 10 yıllık istikrar nedeniyle ‘2023’te en büyük 10 ekonomiden biri’ olma gibi hedefler belirleyen Türkiye’nin çizgisinin bozulabileceğini söyleyen Çolakoğlu, “Hükümetle özel sektör diyalogu, olumsuzlukların az hasarla atlatılmasını sağlayacaktır” dedi.

KOBİ’ler stratejisini gözden geçirsin

KOSGEB Başkanı Mustafa Kaplan, KOBİ’lerin özellikle kriz ortamları gibi çevre şartlarının aşırı değişken ve öngörülemez olduğu dönemlerde işletme stratejilerini de yeniden değerlendirmeleri gerektiğini açıkladı.
“İşletmelerimiz kriz şartlarında rekabet etmeyi öğrenmeli stratejilerini bu tür durumlarda yeniden kurgulamalıdır” diye konuşan Küçük ve Orta Ölçekli İşletmeleri Geliştirme ve Destekleme İdaresi Başkanlığı (KOSGEB) Başkanı Kaplan, stratejinin ana hatlarını ise şu sözlerle anlattı: “İşletmelerimizin strateji oluşturma aşamasında temel yetenekler ve çevre şartları dikkate alınmalı, gerektiğinde spesifik alanlarda, gerektiğinde farklılaşarak, gerektiğinde ise maliyet enstrümanlarını kullanarak uluslarası rekabet gücü artırılmalı.”