‘100 yıl daha bu topraklardayız’

Türkiye’de 100’üncü yılını kutlayacak olan İsviçreli Nestle’nin Dünya Başkanı Bulcke, “Türkiye’de yapılacak çok şey var. Kriz ne olursa olsun, Türkiye gibi gelişmekte olan ülkeler büyümeye devam edecek” dedi

‘100 yıl daha bu topraklardayız’

Türkiye’de 100’üncü yılını kutlamaya hazırlanan İsviçreli Nestle, 6 fabrika ile faaliyet gösterdiği Türkiye’ye 2009 yılında 75 milyon YTL’lik yatırım planlıyor. Nestle Dünya Başkanı Paul Bulcke, İstanbul’da basın mensuplarıyla yaptığı sohbet toplantısında, kriz döneminde özellikle gelişmekte olan ülkelerin kendileri için çok önemli olduğunu söyledi. Bulcke, “Kriz ne olursa olsun, Türkiye’nin de içinde bulunduğu bu ülkeler büyümeyi sürdürecek” dedi.
Türkiye’ye son 3 yılda 250 milyon YTL’lik yatırım yaptıklarını anlatan Bulcke, önümüzdeki dönem için ayırdıkları 75 milyon YTL’nin kapasite artırımı için kullanılacağını söyledi. Bulcke, “Bir 100 yıl daha bu topraklarda varlık göstereceğiz. Türkiye’de yapılacak çok şey var. Ancak faaliyetlerimiz kısıtlı. Büyüyen bir toplumsunuz ve bu büyümenin devam edeceğini düşünüyoruz. Önümüzdeki dönemlerde daha fazla istihdam, yatırım ve fırsat bekliyoruz” dedi.

Tüketiciye odaklanacağız
2009 yılında Çin, Hindistan ve Türkiye üçgeninde şaşırtıcı büyüme oranları beklendiğini dile getiren Paul Bulcke, “Bu pazarlarda biz de büyümenin bir parçası olacağımızı biliyoruz. Bunu sağlamak için gelişmekte olan ülkelerde güçlenen tüketicilere odaklanacağız. Onların isteklerine yönelik ürünler geliştireceğiz” diye konuştu.
Faaliyet gösterdikleri pazarlarda işin tadının rekabet ortamında çıktığını dile getiren Bulcke, Türkiye’de rakiplere bakışını da şöyle açıkladı:
“Türkiye güçlü rakiplerin olduğu bir ülke. Rekabetin çok zor olduğu piyasalarda çalışanlarımız da tutkulu oluyor. Piyasada varlık gösteren diğer ürünler ile kendi ürünlerimizi karşılaştırıyoruz. Faaliyet gösterdiğimiz piyasalarda paylaşılan değerler yaratmaya, yerel toplumun ihtiyacını karşılayacak üretimler yapmaya odaklanıyoruz. Bizim zaten bir ülkede uzun dönemli kalabilmemizin en önemli gerekçesi, orada tüketicilerin ihtiyaçlarına odaklanmak.”
2008 yılının ilk dokuz ayında, tüm dünyada yüzde 8.9’luk organik büyüme ve yüzde 3.4’lük gerçek iç büyüme gerçekleştirdiklerini belirten Bulcke “Dünyada bir türbülans yaşanırken bunun bir parçasıyız. Ancak, bizim çok güçlü büyüme platformlarımız var. Nestle modeliyle önümüzdeki yıllarda da her yıl sürekli olarak yüzde 5-6 arası büyüme hedefimize bağlıyız” dedi.

Rakamlarla Nestle
- 1867 yılında İsviçre, Vevey’de Henri Nestle tarafından kuruldu
- 1875’te Türkiye’deki ticari varlığı başladı.
- 1927’de Türkiye’deki ilk fabrikasını kurdu.
- 1933’te Türkiye’nin ilk antepfıstıklı çikolatası Damak’ı üretti.
- 1968’de ilk sürme çikolata Chokella’yı portföyüne ekledi.
- 1984’te ilk hazır kahve Nescafe Türkiye’ye geldi.

Otomobil kaynar su çukuruna düştüRusya'da kaynar su çukuruna düşen otomobildeki 2 kişi olay yerinde hayatını kaybetti.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber