6 yılda 370 milyon TL yatırdı şimdi yeni alım peşinde

Şeker Sigorta’nın çoğunluk hisselerini 2006 yılında işadamı Mehmet Sert’ten satın alarak Türkiye’de faaliyete başlayan Liberty Mutual’ın CEO’su David Long, Türkiye’de organik büyümenin yanı sıra satın alma fırsatlarına da baktıklarını söyledi

6 yılda 370 milyon TL yatırdı şimdi yeni alım peşinde

Yaklaşık 6 yıl önce Şeker Sigorta hisselerini satın alarak Türk sigorta pazarında faaliyete başlayan ABD merkezli Liberty Mutual Grup, Türkiye’de yeni fırsatlar peşinde. Grup, Şeker Sigorta’nın çoğunluk hisselerini 2006 yılında işadamı Mehmet Sert’ten 150 milyon TL’ye satın alarak şirketin adını değiştirmişti.
Liberty Mutual Grubu Başkanı ve CEO’su David Long, “Aldığımız şirketin durumunun kötü olduğunu biliyorduk ancak, ne kadar kötü olduğuna dair bir fikrimiz yoktu. Bu şirketi almak bir hataydı. Ancak, pişman değiliz” dedi.

‘Kelepir şirket olursa alırız’
Satın alma ve ilave sermaye yatırımlarıyla birlikte Türkiye’ye bugüne kadar 370 milyon TL yatırdıklarını belirten Long, “Liberty Sigorta’nın pazar payını yüzde 2’ye çıkartacağız” dedi. Bu hedefe ulaşmak için organik büyümenin yanı sıra satın alma fırsatlarına da baktıklarını ifade eden Long, “Kelepir bir şirket çıkarsa satın alırız. Grup olarak global satın almalar için 400 ile 600 milyon dolar sermaye ayırdık” dedi.
Liberty Mutual’ın dünyada kuruluşunun 100. yılını kutladığını hatırlatan Long, Türkiye’nin genç nüfusu, jeopolitik konumu ve büyüme hızının yatırım kararlarında etkili olduğunu vurguladı.
Bu yıl sigorta sektörünün Asya’da yüzde 25-30, Latin Amerika’da yüzde 10-15, ABD’de yüzde 1-2, Avrupa’da ise sıfıra yakın büyüyemesini beklediğini söyleyen Long, Türkiye pazarının ise yüzde 10-15 büyüyeceğini öngördü. Long, ancak Türkiye’de Liberty Sigorta’nın büyüme hızının sektörün çok üzerinde olacağını kaydetti.

‘Avrupa’da kriz bitmedi’
Liberty’nin toplam gelirinin yüzde 25’inin uluslararası faaliyetlerden geldiğini belirten Long şöyle dedi: “Bizi şu anda faaliyet göstermediğimiz pazarlarda da alım yaparken göreceksiniz. Avrupa’daki kriz henüz sonlanmış değil. Şu anda kriz nedeniyle Avrupa’da birçok fırsat var. Avrupa merkezli sigorta şirketlerinin de Türkiye’de faaliyetleri bulunuyor. Sektörden çıkmak isteyenler olabilir. Böyle bir satın almayla pazardaki elimizi güçlendirebiliriz.”
Çin’de 4’üncü eyaletteki ofislerini açtıklarını belirten Long, “Sırada Hindistan ve Rusya var. Hindistan’da bu yıl sonunda faaliyete geçeceğiz” dedi.

Miss Liberty ‘Size birşey olmasın’ diyecek
Dünyada kuruluşunun 100. yılını kutlayan Liberty, yeni reklam kampanyasında, simgesi olan Özgürlük Heykeli’ni ‘Miss Liberty’ karakteri haline getiriyor. Şirket reklamda, “Size birşey olmasın’ sloganını kullanıyor. Liberty Sigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, “Bizi diğer şirketlerden farklı kılan, hasarın oluşmasını önlemek için de çalışıyor olmamız. Bu kampanyayla da, toplumsal bir misyon olarak benimsediğimiz bu yaklaşımı aktarmak istedik” dedi.

Türkiye’de yol güvenliği eğitimi verecek
26 ülkede 900 ofis ve 45 binden fazla çalışanı ile hizmet veren Liberty Mutual Insurnce Grup, dünya genelinde sigorta şirketleri arasında 6’ncı sırada yer alıyor. Grubun 1954’lerde faaliyete geçen Güvenlik Araştırmaları Enstitüsü güvenli yaşam konusunda araştırmalar yapıyor. Enstitü özellikle iş kazarının önlenmesi ve kaza geçiren kişilerin işe dönüş süreçler ile ilgili yaptıkları çalışmalar ile biliniyor. 25’i akademisyen 50 çalışanı olan Enstitü, Türkiye’de de Yol Güvenliği üzerinde çaışmalar yapmayı planlıyor.

Prim üretini 34.5 milyar dolar
- Liberty Mutual Grup, 2011 yılında yüzde 4.5 büyüdü.
- Grubun toplam prim üretimi 34.5 milyar dolar. 26 ülkede, 45 binden fazla çalışanı olan grup, dünyada 6. sırada.

2013 sonunda pazar payı hedefi % 2
Liberty Sigorta Genel Müdürü Ragıp Yergin, şu anda yüzde 1 olan pazar payını 2013 sonunda yüzde 2’ye çıkarmayı hedeflediklerini belirterek, “Daha sonraki hedefimiz ise yüzde 5’e ulaşmak” dedi. Liberty Mutual’ın Şeker Sigorta’yı satın aldıktan sonra başta yönetim binası olmak üzere teknolojik altyapısını da değiştirdiğini anlatan Yergin, yeniden yapılanmanın ardından şimdi sıranın şirketin pazar payını büyütmeye geldiğini kaydetti.
Sigorta sektörüne de değinen Yergin, bu kapsamda Türkiye Sigorta ve Reasürans Şirketleri Birliği’nin danışmanlık şirketi Mckenzie ile birlikte sektörün 2023 vizyonunu hazırlayacağını söyledi. Sigorta bilincinin artırılması amacıyla yapılacak çalışmanın sonucunun Başbakan Yardımcısı Ali Babacan’a da sunulması planlanıyor.

3 gündür aranan gençten acı haberSakarya’nın Pamukova ilçesinde üç gön önce kaybolan 21 yaşındaki gencin dere kenarındaki yolda cansız bedeni bulundu.

İlginizi Çekebilecek Diğer Haberler

Sıradaki Haber