Ekonomi AB reçellerine tutuldu yeni hedefi tüm dünya

AB reçellerine tutuldu yeni hedefi tüm dünya

30.12.2012 - 02:30 | Son Güncellenme:

Antalyalı markalardan Yenigün’ün reçelleri Fransa, Hollanda ve İngiltere’nin mutfağına çoktan girdi. Mahmut Nuri Alpagot’un yeni hedefini tüm dünyaya Antalya reçellerini tattırmak olarak belirledi

AB reçellerine tutuldu yeni hedefi tüm dünya

Yenigün, Antalya’nın verimli topraklarında yetişen onlarca meyve ve hatta sebzeyi reçel olarak sofralara getiren bir marka. Şekerci Halil İbrahim Ağa’nın 1800’lerin ikinci yarısında Kaleiçi’ndeki evinin alt katında ürettiği reçelin lezzetinin çevre illere kadar yayılması ilk temel olur. Reçeli kavanozlarda satması ise dönem göz önüne alındığında çarpıcı bir pazarlama yöntemi olarak ortaya çıkar.
Bu sırada oğlu Mahmut bey de o küçük imalathanede üretimin tüm sırlarını öğrenmeye başlar. 1914’te bu lezzet atölyesinin adı Yenigün olarak belirlenir. O da babası gibi şekerci lakabıyla anılır. Ancak, Şekerci Mahmut’un el vereceği bir oğlu olmaz. Kızı Mürüvvet hanımın hukuk eğitimi alan eşi Necmi beye aktarılır sırlar. Bir süre sonra da bugün şirketin bugün yönetiminde olan Mahmut Nuri Alpagot’a.

Reçelde dünyanın ilkleri...
Türkiye’yi sarmaya başlayan bu lezzet öyküsüne bir süre sonra turşu da katılır. 1990 yılındaki bu adımı, 1993’teki ihracat atağı takip eder. Artık üretim alanları, 9 bin metrekareyi aşmıştır ve ilk olarak Almanya ile başladıkları ihracat coğrafyalarına diğer Avrupa ülkelerinin yanı sıra, İsrail, Rusya ve Avustralya gibi farklı coğrafyalar da eklenmiştir.
Alpagot, bugün ürün çeşitliliğini sürekli geliştiriyor. 43 çeşitlik reçele hep yenileri ekleniyor. Geliştirdiği nar reçeli, dünyada ilk. Tıpkı küçük meyveli bir ürün olan kamkat’ın reçel gibi... Ekimini yaptırdığı siyah mersin ise Alpagot’un reçel yapacağı meyvelerden bir diğeri. Bu arada pekmez de denemeler yapan Alpagot,keçiboynuzu, dut, andız, üzüm ve hurmayı bir araya getirerek Pekmiks isimli bir ürün geliştirdi.

Haberin Devamı

BATILI ÜNLÜ MARKALARA ÜRETİM

Yenigün’ün tadından tüm dünya etkilenmiş gibi görünüyor. Bugün ABD başta 27 ülkeye ihracat yaptıklarını söylüyor Mahmut Nuri Alpagot. Listede Fransa, İngiltere, Hollanda, Lüksemburg gibi Avrupa ülkelerinin yanı sıra Rusya, Ortadoğu ve Afrika ülkeleri de var. Bu, 3 bin tonluk reçel, pekmez ve turşu üretiminin yüzde 24’ünün ihraç edilmesi demek.
Bir kısmında kendi markasıyla yer alıyor, bir kısmında ünlü markalar için üretiyor. Mesela ABD’de Olivos için organik ve şeker ilavesiz reçel, İngiltere’de ise Sultans’s için üretiyor. Lüksemburg, Hollanda, Avustralya, İsrail ve Rusya’nın da aralarında olduğu pek çok ülkede kendi markasıyla yer alıyor. Alpagot, 10 yıl sonraki hedefini ise bir dünya markası olmak şeklinde belirlemiş.